Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**********Marrasmasujen keskiviikko***********

28.03.2007 |

Kuinka moni on jo käynyt neuvolassa?

Minulla oli eka neuvolakäynti eilen, ja neuvolantäti oli ihan mukava. Mies oli alussa mukana, mutta lähetin hänet takaisin töihin, kun alettiin ottamaan kaikkia kokeita.

Punnitus oli kurja, kun vaa' alle astuttiin vaatteet päällä. Lähtöpainoksi tuli jotain ihan muuta kuin kotivaaka sanoo. :-( Neuvolantäti sai la:ksi 5.11., itse olen saanut laskureilla 6.11. ja äitiyskortissa lukee ultraajan laskema 7.11. Kuitenkin ultraajan ja minun rv-laskelmat näyttivät samaa, joten ultraajan mukaan mun la on 40+1... Aika laillahan tuo neuvolakäynti oli paperihommaa, itselle aiheutti pienoisen yllätyksen hemoglobiini, joka oli vain 124 (normaalisti huitelee siinä 140:ssä, jopa 154 on ollut). Kävin samalla varaamassa fysioterapia-ajan ja minulle varattiin neuvolalääkäri (on mies ja minä kun en ole koskaan käynyt miesgynellä, eli vähän arveluttaa). Minulle oli uutta, että fysioterapiaan mennään jo näin varhaisessa vaiheessa, mutta hyvä homma on, että meistä odottajista pidetään hyvää huolta.

Kaiken kaikkiaan tuo nuvolakäynti (sekä maanantainen alkuraskauden ultra) saivat tämän odotuksen tuntumaan jotenkin konkreettisemmalta.

Onko teille tullut jo tietoa ultra-ajankohdista? Mulla olisi eka ultra 4.5. ja toka 15.6. Tämän toisen tosin yritän siirtää lomamatkasta johtuen hieman eri ajankohtaan.

Rouvavauva rv 8+1 (tuntuupa jo paljolta vaikka ihan riskiviikoilla vielä eletäänkin)

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään neuvolassa. Minulla oli siellä ihan outo tunne. Jotenkin teki mieli toppuutella kun neuvolan" täti" innoissaan täytteli kaavakkeitaan ja kasasi minulle jos jonkinlaista esitettä ja lehtistä raskaudesta ja synnytyksestä. Teki mieli sanoa että älä nyt vielä mene asioissa niin pitkälle, kun itsellä on vielä niin epävarma tunne tämän raskauden suhteen. Lienee luonnollista kahden peräkkäisen keskenmenon jälkeen. Aion tällä kertaa yrittää sinnitellä ilman alkuraskauden ultraa np-ultraan saakka, mikäli niin pitkälle päästään. Olen kaikissa aikaisemmissa raskauksissa käynyt ultrassa rv 7-8 tienoilla ja näissä kahdessa viimeisessä todettiin tuolloin tuulimunaraskaus. Olisin nytkin mennyt yksityiselle ultraan jos olisin saanut pääsiäisviikolle ajan mutta en saanut. Olisi ollut kiva tietää tilanne ennen pääsiäisenä alkavaa viikon lomareissua.

Raskausoireita on edelleen niukanlaisesti; huimaus, hengästyminen, vihlaisut alavatsalla sekä lievästi arat rinnat.

Kertomisesta: kerroin viikonloppuna sisarelleni ja parhaalle kaverilleni kun olimme yhdessä reissussa. Molemmat olivat melkein pahalla päällä kun nyt vasta (!) kerroin. Yleensä olenkin kertonut heti plussatestin jälkeen. Muille kerromme vasta sitten ultran jälkeen. Toisaalta voi olla että kun nyt eka ultra on vasta tuo np-ultra joskus 11. raskausviikon paikkeilla niin siihen mennessä vatsa on jo alkanut pömpöttää. Toista lastani odottaessanikin maha pompahti esiin jo aikaisessa vaiheessa. Nooh, katsotaan nyt päästäänkö sinne saakka. Jäitä hattuun!

T: GeddyLee rv 6+5

P.S. Ihanaa olla sairaslomalla tällaisella aurinkoisella kevätviikolla. Meillä on nimittäin lapset vesirokossa ja vasta ensi maanantaina saavat mennä hoitoon.

Vierailija
22/27 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulikin tuosta GeddyLeen(menikö oikein..) kirjoituksesta mieleen että onkin pitänyt kysyä tuota, että pompsahtaako masu(se ihan oikea vauvamasu) nopeemmin toisella kertaa, kuin mitä ekalla? Ja mihin aikaan teillä on alkanut masu näkymään?

Mie en muista tarkkaan enää ekasta, vaikka on vaan se pari vuotta tässä välissä*nolona myöntää*

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan vain omaa vapa valitan.

tosiaan maanantaina terkkari totes lievän rintatulehduksen ja just ku on alkanu tuntuu siltä että se alkaa helpottaa niin...

nousi kuume reilu 38:iin. terkkari sano sillo että tosi herkästi otettava uudelleen yhteyttä nyt et jos kuume nousee tai oireet pahenee... eli pitääks mun nyt sit ottaa sinne yhteyttä? on vähän puupää olo... oireet helpottanu mut kuume noussu ni vähän ristiriitanen olo..

nyt juoksen tien yli tarhalle... toivottavasti pojalla on hyvä päivä koska tänään äiti ei jaksa kuin möllöttää :(

Vierailija
24/27 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsan!

Mä tänään varasin ajan yksityiselle ultraan, ens vkollapääsen...oon vaan niin innoissani ja malttamaton etten jaksa odottaa sitä kunnallista! Neuvola-aikaan on vielä ikuisuus, 14.4 vasta!

Mä en tiedä näistä jutuista, kun ensimmäistä ootellaan,mut eiks näin voi menetellä vaikka ei sielä neuvolassa vieläoo käynytkään? On tää niin uskomatonta, et kaikkensa tekee saadakseen varmuuden et pikkunen on kunnossa ja kasvaa =) Nyt kun väsymys ei oo enää niin jokapäiväistä ja ällötyskin on tänään ollut poissa, alkaa jo taas epäilemään et onko tuolla mahassa ketään....Nälkä ainakin on hirveä, eikun porkkanaa taas pureskelemaan *vilkuti vilkuti*

Vierailija
25/27 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mina taas taalla :)

Aurinko taas paistaa ja ilma mita mahtavin. Hieman tuulee kylmasti ja paikalliset ihmettelevat " takatalvea" (+15C)... Minusta on vain mukavaa, kun ei ole turhan lammin, sita alkaa meinaan kohta piisaamaan ja olenkin hieman kauhuissani odottamassa ensi heina-elokuuta kun taalla on hervottoman kuuma ja raskaus " hehkeimmillaan" . No joo, sinnitellaan ensin sinne asti ja toivotaan etta salamatkustaja pysyy kyydissa.

NEUVOLASTA oli taalla puhe. USAssa systeemi on hieman erilainen ja olen siihen ollut oikein tyytyvainen. Raskaaksi tullessa voi valita oman synnyttavan laakarin (joka on synnytyslaakari ja gynekologi) ja jopa kayda heita haastattelemassa. Tietenkin vakuutukset hieman rajoittavat sita, kenelle mennaan. Valitsin uudestaan saman miesgynen joka hoiti viimeksikin, vaikka matkaa meilta nykyaan on huomattavasti enemman hanen vastaanotolleen. Kai se tuttu on kuitenkin turvallinen ja tama mies on kuitenkin yksi maan johtavia alallaan. Laakarin luona kaydaan sitten kolmen viikon valein pissaamassa kuppiin, verenpainemittauksessa, vaa' alla, perusultrissa ja tarpeen mukaan ylimaaraisissakin ultrissa. Loppupaassa tietenkin useammin. Oma laakari tulee sitten lopuksi sairaalaan hoitamaan synnytyksen. On jotenkin kiva menna vastaanotolle, kun kaikki aina tuntuu tutulle.

Ensi viikolla on sitten normaalit gynen tutkimukset ja samalla ultra. Peukut tietty pystyssa, kun noita oireita ei edelleenkaan ole kauheasti. Miten nama paivat saisi kulumaan nopeammin...

Kaippas sita pitaisi vahitellen lahtea toihin. Huomenna on kahvitreffit hyvan ystavan kanssa, joten on jotain kivaa odoteltavaa ihan lahiaikoina :)

Skusku 6+4

Vierailija
26/27 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännityksellä odotan huomista, suunnitelmissa auton vaihto.mennään siis huomenna katsomaan yhtä autoa, ja vaihdossa sais sopivasti ainakin vaunuihin ja pinnasänkyyn rahat :) Toivon vaan kovasti, että vaihtaja ehdokas tykkäisi meidän autosta, ja toinen auto olisi yhtä hyvä kuin on annettu ymmärtää. *Peukut pystyyn*

Lisäksi huomenna meidän piha piiriin ilmaantuu hevonen :) Miehen siskon hevonen muuttaa meidän navettaan potemaan murtunutta jalkaa . joutuu raukka olemaan pitkään karsinassa :/ myöhemmin saattaa muuttaa toinenkin heppa siihen :) Meillä on siis tossa pihassa tyhjillään oleva navetta johon mies on kunnostanut karsinan. Muutenkin ollaan suunniteltu, että otettais vuokralle poni kesän ajaksi. pääsee meidän neiti opettelemaan ratsastusta (ja minä hoitelemaan ponia <3) :) Joku täällä tais kyselläkin joskus ratsastaako kukaan marrasmasuista. Ratsastin ehkä 10 vuotta, mutta lopetin muutama vuosi sitten, vaikka ihan täys hevoshullu oon edelleen :p

Oireet on pysyny samalaisena.. maha pömpöttää, ja yököttää. Oon huomannut että mulla tohon yökötykseen auttaa luumut. tulee syötyä edes jotain terveellistä kun niitä popsii :) Rasva on kyllä alkanut vähän ällöttää. Normaalistikin käytän todella ohuesti keivän päällä rasvaa, mutta nyt sekin vähä tuntuu jäävän kitalakeen kiinni... saa nähdä iskeekö vielä samanlainen terveellisys vimma kuin tyttöä odottaessa. Kaikki mitä ruoaksi teki oli oltava mahdollisimman rasvatonta ja suolatonta yms... jos nyt pysyis kohtuudessa :)

ens viikola ollis eka neuvola, 4.4 ja 12.4 ultra. :)

Joo mutta täytyy vissiin tästä lähteä saunaan ja nukkumaan. Hyvää yötä vaan kaikille :)

-ebba-

Vierailija
27/27 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen puskasta seuraillut juttujanne samalla kun itse jännäilen tämän oman navan kanssa ja kauhulla odotan milloin menkat alkavat.. tänään siis kp 48 (30-35) enkä ole testannut, koska negaa se on kumminkin:( 3,5v lapsettomuutta takana joten en jaksa oiken uskoa enää ihmeisiin. Kun en ole testannut niin saan sentään kuvitella olevani raskaana niin kauan kun taas menkat alkavat.

Tulinkin oikeestaan kommentoimaan, kun luin jonkun teitä ostaneen inkiväärikapseleita pahoinvoinnin ehäisyyn..luin juuri wikipediasta, ettei inkivääriä enää nykyään suositella käytettäväksi raskauden ja imetyksen aikana.. hmm, miksihän ei?

Mutta mukavaa odotusaikaa teille. Jos luoja suo liityn joukkoonne, mutta jos on entinen tuuri jatkuu niin kohta varmaan tipahdan..