Martina Aitolehti teki yhteisesiintymisen Krista Kiurun kanssa ja haukkui lyttyyn suomalaisten työmoraalin!
Martina Aitolehti tylytti suomalaisia Suomi-areenalla: ei kunnollista työmoraalia.
-Kyllä mä sanoisin, että työn tekemisen työmoraali ja tahtotila siihen, että oikeasti joskus joutuu vähän puskea enemmän, että selviytyy, niin semmoinen helposti puuttuu, hän lataa.
Aitolehti oli kutsuttu puhujaksi mm Kiurun ohelle puhumaan velkaantumisesta kokemusasiantuntijana. Medialle Martina ei kuitenkaan veloistaan ja syistä niiden taustalla suostunut puhumaan:
-En ole kiinnostunut semmoisen haastattelun antamisesta nyt. Anteeksi vaan, Aitolehti kuittaa.
Aikoinaan Martina oli vuosikausia ulosottokierteessä, kunnes äitinsä lopulta kuittasi Martinan velat. Mediaan on kerrottu, että Martina sittemmin maksoi äidilleen takaisin, kun alkoi tienata valmennusbisneksellään, joka on ollut vastatuulessa viimeisten tilikausien aikana, tehden tappiota. Martinan firmalla on myös velkaa.
Väistämättä tulee mieleen, että milloin viimeksi Martina on ollut oikeissa töissä, tai edes työllistänyt suomalaisia yrittäjänä vakituisiin oikeisiin töihin? Enkä nyt tarkoita somettamista, valokuvaajien, meikkaajien ym keikkatöitä, jota tekevät Martinalle, tai Seiskan toimituksen työllistämistä.
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/c907bd87-0115-4ccd-9f42-4d961e…
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omasta mielestäni nuorten heikko työmoraali, jos joillain sellainen on, johtuu nimenomaan somesta. Kuvitellaan, että kaikki voi vaan ryhtyä rikkaiksi somettajiksi. Vaikka vain harva menestyy ja tienaa somella hyvin, varsinkaan pitkäkestoisesti. Nytkin monien aiemmin hyvin tienanneiden somettajien tulot on jopa puolittuneet ja osa tekee tappiota.
Tekoäly vie someinfluencereiden, ravitsemusneuvojien, värianalyytikkojen ja personal trainereiden työt. Pian tekoäly tekee myös podcasteja.
Tekoäly tekee jo Youtube-videoita, voi olla että tekee jo podcasteja.
Olisin voinut mennä tuonne kokemusasiantuntijaksi. Minulla oli ulosotossa vippivelkoja (+ luottokortit ja osamaksuja) yhteensä jotain 30 000 edestä (lopullinen summa jonka maksoin, voi olla isompikin viivästyskorkojen ja ulosottomaksujen takia). Syynä oli päihdeongelma, alkoholi. Maksoin pois, kun silloin oli onneksi työpaikka.
Aitolehden kanssa lavalla puhuivat kansanedustaja Krista Kiuru (sd), Kuluttajatutkimuskeskuksen emeritusprofessori Mika Pantzar ja lakitoimisto Takaisinperinnän toimitusjohtaja Olli-Matti Korhonen.
-IL
Miksi tämä kouluttamaton tanttana oli näiden kanssa kutsuttu puhumaan? Mitä asiantuntijuutta hänellä on?
Paitsi omasta velkaantumisestaan, josta ei suostu puhumaan.
Noora Fagerström, joka tykkää poseerata liivijengiläisten kanssa, on Martinan hyvä kaveri.
Vaikka asia olisikin niin ei se Martinan sanomana tunnu kovin vakuuttavalta. Tyrkky joka on ollut pelkästään kohuotsikoissa. Ei näin.
Vaikea uskoa, että Krista Kiuru haluaisi jonkun Martina Aitolehden tai muiden julkkistyrkkyjen kanssa kaveerata. Nuohan edustavat kaikkea sellaista, jota Krista Kiuru halveksii. Krista Kiurua ei ulkonäkö ja pinnallisuus kiinnosta.
Joo Martin oma moraali on ollut niin hukassa ja alkaa läksyttää muita. On sillä pokkaa. Miten kehtaa. Rahat taas loppu? Pitää tehdä taas turhia uutisia.
Mitä ihmettä kiuru tuossa keskustelussa teki, ja miksi siellä oli jonkun lakitoimiston johtaja käytännössä mainostamassa oman firmansa palveluita eikä jotain puolueettomampaa tutkijaa tms?
Kiuru napostelee pullaa eduskuntatalossa ja luulee tietävänsä työnteosta jotain. Olen niin kova likka kokoustamaan ja istumaan mutta päätöksiä en saa aikaan. Onko paskanväri ruskea vai minkä värinen? En minä vaan tiedä. Antakaa lisää pullaa.
Vierailija kirjoitti:
Kiuru napostelee pullaa eduskuntatalossa ja luulee tietävänsä työnteosta jotain. Olen niin kova likka kokoustamaan ja istumaan mutta päätöksiä en saa aikaan. Onko paskanväri ruskea vai minkä värinen? En minä vaan tiedä. Antakaa lisää pullaa.
Krista Kiuru ei suinkaan ole eduskunnan kehopositiivisin, eikä suurin syömäri. Yksi persunainen se eduskunnan lihavin nainen on.
Vierailija kirjoitti:
Omasta mielestäni nuorten heikko työmoraali, jos joillain sellainen on, johtuu nimenomaan somesta. Kuvitellaan, että kaikki voi vaan ryhtyä rikkaiksi somettajiksi. Vaikka vain harva menestyy ja tienaa somella hyvin, varsinkaan pitkäkestoisesti. Nytkin monien aiemmin hyvin tienanneiden somettajien tulot on jopa puolittuneet ja osa tekee tappiota.
Monen nuoren heikko työmoraali lähtee siitä, että näillä työnantajilla taas on sellainen moraali ettei heidän mielestä nuorille tarvitse maksaa kunnon palkkaa. Näillä nuorilla kyllä teetetään aikuisten työt ja annetaan aikuisten vastuu, mutta palkkaa kun yläkoulun harjoittelijoille. Näillä aikuisilla työnantajilla on sellainen työnantajamoraali, jossa itselle kyllä annetaan kaikki bonukset ja ne tekijät saavat minimin ja mielellään sekin laitetaan osaksi valtion maksettavaksi.
Näiden moraalilla tosiaan kuvitellaan, että työtä kyllä pitää tehdä, mutta palkanmaksu ei ole niin tärkeää. Itketään jos ei tehdä ylitöitä, tietysti ilmaiseksi. Itketään kun kukaan ei halua tehdä töitä. Jatkaisivat sen lauseen loppuu. Kukaan ei halua tehdä töitä ilmaiseksi. Ei Martinat eikä muutkaan.
Kuten sanottua kaikki ulosotossa olleet ovat saaneet jonkun työn tuloksia ilman, että nämä sen tuotteen tai palvelun ostajat ovat siitä maksaneet sen mitä piti maksaa. Siksi he siellä ulosotossa ovat. Ovat jättäneet ns. sen palkanmaksun väliin. Se minkä he ovat ostaneet, niin sillä maksetaan niitä palkkoja muille. On aika kaksinaamaista jauhaa työmoraalista, kun itse moraalisesti ei aina ole maksanut siitä mitä on ostanut.
Vierailija kirjoitti:
Aitolehden kanssa lavalla puhuivat kansanedustaja Krista Kiuru (sd), Kuluttajatutkimuskeskuksen emeritusprofessori Mika Pantzar ja lakitoimisto Takaisinperinnän toimitusjohtaja Olli-Matti Korhonen.
-IL
Miksi tämä kouluttamaton tanttana oli näiden kanssa kutsuttu puhumaan? Mitä asiantuntijuutta hänellä on?
Paitsi omasta velkaantumisestaan, josta ei suostu puhumaan.
Se oli kutsuttu kokemusasiantuntijana, mutta kieltäytyi puhumasta omasta ylivelkaantumisestaan. Ei sitä minkään muun takia sinne pyydetty. Siinä oli floppi jälleen kerran. Toi mitä se laukoi siellä, oli puutaheinää ja osoitti täydellisen tietämätyömyytensä.
Noora ja Martina 69:ssä??
Katsoisitteko?
Martina puhumassa moraalista! Anna mun kaikki kestää. Valtakunnan l*tka.
En ymmärrä Miksi Mara on tuonne kutsuttu.
Kenen idea. Voin kuvitella muiden keskustelijoiden ilmeet, kun on selvinnyt että tämä nyrkkien heiluttelija on joku osallistuja.
Persut voi ottaakin Maran. Siellä ei haittaa, jos on tuomioita.
Martina Aitolehti on tietokirjailija.
Missä nää naiset oli kun muut rakensi tän maan valmiiksi että voivat syntyä laitoksella ja käydä täällä kouluja syödä kouluruokaa. Kyllä on moraalia ollut kuulkaa . Nykyajan ulkomaalainen huumejengit kulttuuri ei tietysti ole tehnyt yhtään mitään täällä eikä edes omissa maissaan.
Martina olisi aivan hyvin voinut mennä vaikka Hesburgeriin töihin, tai siivoojaksi, mutta ei jostain syystä mennyt, vaan äiti maksoi velat. Silloin oli Stefun kanssa mun Leviä, mun Hankoa, mun Marbellaa, mun Tähtitorninmäkeä.