Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielipiteitä?

Vierailija
30.06.2025 |

Minkälaisen mielikuvan saat yrittäjästä, joka päättää tehdä sketsin toisesta yrittäjästä, joka ei ole maksanut laskua eräpäivään mennessä?

Kyseiset (niitä on usea) sketsit on tehty kuta kuinkin käyttäen keskustelua hyväksi ja silti väittää ettei hän ole hyökännyt ko. yrittäjää vastaan tai mustamaalaa yrittäjää.

Miten muutoinkaan tuon voi tulkita, kuin tahallaan toisen maineen tahraamista!

Yritykseni TikTok sivustoon kohdistui kiusantekoa. Samoin yrityksen verkkosivuja kohtaan kohdennettiin kiusaa.

Tämä toinen osapuoli ei ole kertonut mikä yritys on kyseessä, ainakaan julkisesti. Mutta uhkaa paljastaa sen, mikäli yksikään minun tuttuni menee kirjoittamaan hänen sketseihin ja puolustaa minua.

Minun taustaani siihen, miksi lasku jäänyt erääntymään:

Minut irtisanottiin viime vuonna ja tulot tippui kokonaan, eipä sillä että palkka olisi häävi ollut muutoinkaan, koska ulosotto vie siitä osuuden. Vuokran ja pakollisten laskujen jälkeen (sähkö + puhelinliittymä) jäi elämiseen kuukaudessa 130 euroa, jolla saatava ruokaa itselle ja elätettäville.

Verkkokauppani ei tuota tuloja niin paljon, että se elättäisi minut. Saan niillä tuloilla maksettua lähinnä sen toiminnan ylläpidon. Eli voittoa tulee vaan joku 20-50e kk.ssa. Usein miettinytkin, että onko tässä enää mitään järkeä, koko yritystoimessa. Vaikka kiva harrastus se onkin ollut.

No, joka tapauksessa asiaan... sairastuin jo loppuvuonna 2024 vakavaan masennukseen ja alkuvuonna en halunnut jatkaa elämistä.

Tämän sairastumisen myötä moni asia elämässä meni uusiksi ja jäi toteutumatta. Siinä ei ollut ensimmäisenä mielessäni olla yhteydessä kyseiseen henkilöön (totta puhuakseni, ei ollut edes mielessäni koko asia saati koko ihminen!!) ja ilmoittaa hänelle, etten kykene maksamaan.

En hae tällä sääliä! Vaan lähinnä jonkinlaista ymmärrystä asiaa ja tilannetta kohtaan. Yritys on varaton ja kohta saa merkinnänkin siitä. Se on oma mokani, että näin on käynyt.

Edelleen en näe syytä elämiseen.

Tämä sain kerrottua vasta, kun hän oli päättänyt sketsit toteuttaa. Ja ymmärsi viestini koko ajan ihan väärin ja väitti minun sanoneen ihan jotain muuta, kuin mitä todellisuudessa olen edes kirjoittanut hänelle. Hän jatkoi minun mustamaalaamistani, koska jostain syystä sai päähänsä, ettenkö aio maksaa laskua!! Koskaan en ole sanonut että en maksa. Kirjoitin hänelle, että ei tekisi mieli maksaa, koska julkaisi ne sketsit, silti se ei tarkoita, että en ole maksamassa.

Tiedän, tältä olisi vältytty, jos olisin...! Jossittelu vain on kovin turhaa.

Pitäisikö vain laittaa yritys konkurssiin?! Koska en todellakaan tiedä mistä ja miten saan ne rahat kasaan.

Ja minä en puolestani ole julkaisemassa kyseisen henkilön tietoja tässä!

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori, en jaksanut lukea 🥱

Vierailija
2/4 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän käyttää valtaansa väärin ja uhkailee epäsuorasti, eikä hallitse viestintäänsä vastuuntuntoisesti. Pienisieluinen ja empatiakyvytön, koska ei suostu ymmärtään  tilannettasi ja neuvottelemaan asiallisesti kanssasi. Sinä taas teet sen virheen, että pyytelet lähes anteeksi omaa elämäntilannettasi ja selittelet liikaa. Se tuntuu toisesta yrittäjästä varmasti ärsyttävältä, koska hän myös luotti sinuun ja maksukykyysi.Kyse on kuitenkin liiketoimista, ei henkilökohtaisista suhteista, joten kummankin osapuolen täytyy kyetä sopimaan maksujärjestelyistä. Voit tottakai viedä yrityksesi konkurssiin, mutta onko sinulla toiminimi vai osakeyhtiö ratkaisee sen jääkö sinulle ulosmitattavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän käyttää valtaansa väärin ja uhkailee epäsuorasti, eikä hallitse viestintäänsä vastuuntuntoisesti. Pienisieluinen ja empatiakyvytön, koska ei suostu ymmärtään  tilannettasi ja neuvottelemaan asiallisesti kanssasi. Sinä taas teet sen virheen, että pyytelet lähes anteeksi omaa elämäntilannettasi ja selittelet liikaa. Se tuntuu toisesta yrittäjästä varmasti ärsyttävältä, koska hän myös luotti sinuun ja maksukykyysi.Kyse on kuitenkin liiketoimista, ei henkilökohtaisista suhteista, joten kummankin osapuolen täytyy kyetä sopimaan maksujärjestelyistä. Voit tottakai viedä yrityksesi konkurssiin, mutta onko sinulla toiminimi vai osakeyhtiö ratkaisee sen jääkö sinulle ulosmitattavaa.

Kiitos asiallisesta viestistäsi.

Yritys on virallisesti kevytyritys nimellä. Yrityksellä ei ole varoja. Kulut mennyt aina omista rahoistani ja mahdollisista myynneistä saadut voitot käytetty verkkokaupan kuluihin. Voitolle ei ole vielä yritys jäänyt. Miinuksilla menee.

Ap

Vierailija
4/4 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä kakkosen kanssa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yksi