Apua! Pelkään etten kestä sitä hirveää synnytyksen jälkeistä mahaa!
Mulla on aina ollut hoikka vyötärö ja litteä vatsa... miten ihmeessä sopeudun ajatukseen siitä karmeasta löysästä eturepusta, mikä mua synnytyksen jälkeen odottaa? Ja sanokaa nyt rehellisesti, kuinka nopeasti siitä pääsee eroon, vai pääseekö ollenkaan?
Kommentit (20)
Se nyt kuuluu tähän odotukseen ja vauvan saamiseen se etureppu -toisilla se on riesana pidempään ja toisilla lyhyemmän aikaa.
Itselläni lähti reppu aika nopeasti, sanoisinko parissa kuukaudessa. Mutta toki senkin jälkeen olisi ollut kiinteytyksen tarvetta reilusti. Tulin kuitenkin uudelleen raskaaksi sen verran nopeasti, että reppua sulatellaan sitten piakkoin uudelleen.
Tsemppiä, kyllä se siitä häviää!
T. äiti rv39 ja poika 1v9kk
EN kehtaa sitä kenellekään näyttää.
t sitä murehtia. Vauva vie kaiken ajan alussa, jos siis kyseessä esikoinen, jonka kanssa kaikki on opettelua.
Vierailija:
jää usein myös pysyväksi ja ei auta kuin kirurgi. Näin on kirurgi sanonut. Mulla on ollut sellainen jo viisi vuotta.
Ainoat merkit siitä, että olin synnyttänyt, olivat isommat tissit (maito noussut) ja turvakaukalossa nukkunut vauva :p
Inhotkaa mua ihan vapaasti ;)
Jätin kyllä synnärille mahani kokonaan!
Miksi kaikki luulee, että kaikille jää mahaa raskaudesta? Sama tämä on kuin ennenkin raskautta!
mutta ehkä muutamassa viikossa kuitenkin. Näin siis esikoisen kanssa ja sama kuopuksen kanssa, joka syntyi 1,5 vuotta esikoista myöhemmin - ei mitään reppua :)
On varmaan monesta seikasta kiinni; kudostyyppi, rasvan määrä kropassa, vatsan suuruus odotuksen aikana - kaikki vaikuttaa. Eiköhän jumppa ja laihdutus tepsi jos et kamalan vanha mamma ole... iäkkäämmillä kun nahka taitaa palautua vähän heikommin.
synnytyksen jälkeen huomasin että se oli liuennut pois.
Itse olin mahaton ennen ekaa raskautta. Maha oli iso muutaman viikon, isohko pari kuukautta... Sitten palautui entiselleen.
Mutta se onkin toinen juttu, mitä tapahtui toisen raskauden jälkeen ;) Kyllä ekasta vielä varmasti aika nopsaan palautuu, mutta toinen raskaus kyllä pilaa sitten kaiken, ei todellakaan palaudu entiselleen ilman kovaa työtä, jos silloinkaan...
Tosin mahakin oli todella pieni. Valokuvat todisteina molemmista tapauksista eli lommo vain jäi.
se kirurgi sanoi, että lihakset ovat menneet erilleen ja niitä ei saa jumpalla tms enää yhteen.
..niin maailmasi ei toivottavasti pyöri oman napasi ympärillä. Asiat tärkeysjärjestykseen.
Yhtä nopeasti palauduin viidennestä kuin ensimmäisestäkin. Nuorimmaisen sain 42-vuotiaana.
niin pääset entisiin mittoihisi jo muutamassa kuukaudessa, jos haluat. Imetyksen takia on hyvä olla vähän extraa. Minä imetin esikoista vuoden ja laihduin ihan luurangoksi.
joilla se maha on kuitenkin palannut entiselleen?
Kirurgi ei edelleenkään ole sama kuin jumala.
Mulla on kolmas tulossa ja edellisestäkin raskaudesta vähän aikaa vain, joten odotettavissa on aikamoinen röllykkä.
Ylipainoakin on, mutta aion uskoa lujasti siihen, että pääsen röllykästä vielä ajan kanssa eroon, ikää kuitenkin " vasta" 28.
Olen tosin aikalailla huippukunnossa, koska olen harrastanut kilpaurheilua koko ikäni (tosin viime vuosina vaan omaksi ilokseni). Onkohan siitä apua?
Ekan tein 24v. (162/ 49kg lähtö) painoin laitokselle mentäessä 60kg ja maha jäi sille tielle.
Toisen tein 29v. Lähtöpaino nytkin 49kg ja laitokselle mennessä 58kg ja taas jäi vain kuoppa vatsan kohdalle. ELi täysin yksilöstä kiinni.
Ok, mulla ei ollut mikään pyykkilauta ennen lasta, mutta aika pieni maha kuitnekin. Lihoin yli 20 kiloa raskausaikana ja olen hyvin lähellä neljääkymmentä ja muutamassa kuukaudessa olin melkein entiselläni ilman mitään ihme kuuria tai rehkimistä.
Mutta minä olenkin ulkonäöstä piittaamaton tuulipukumamma (ainakin melkein) ;P.
jää usein myös pysyväksi ja ei auta kuin kirurgi. Näin on kirurgi sanonut. Mulla on ollut sellainen jo viisi vuotta.