Voinko hakea jostakin louhokselta vähän hiekkaa, kivimursketta tms? Pitäisi pari kuoppaa pihatieltä täyttää
Kuopat ei ole niin isoja, että kannattaisi mitään murskekuormaa tilata. Ovat kuitenkin sen verran häiritseviä, että autolla ajaessa ne häiritsee. Lisäksi vesisade vähitellen suurentaa niitä. Ei niihin kamalan isoa määrää tarvitsisi täytettä joten ajattelin mennä eräälle louhokselle katsomaan olisiko siellä sopivaa täytettä. Ei tuo varmaan sallittua ole, mutta en nyt muutakaan keksi.
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Katso onko kameravalvonta. Jos ei ole niin minun luvalla voit hakea, niistä itsekkin hakenut. Pakun kyydissä 30 litrasia ämpäreitä
No tuota kameravalvontaa mä mietinkin, mutta tuo on syrjäinen louhos jossa ihmiset käy uimassa. En ole edes varma onko siellä enää mitään louhintaa. Olen siellä joskus käynyt enkä ole kyllä nähnyt kameroita enkä kylttiä kameravalvonnasta.
ap
Rautakaupoissa ja verkon kivikaupoissa myydään pienempiä eriä murskeita. Ellet halua lapioida salaa yön pimeydessä vaarallisella hiekkakupalla, hyttysiä voi olla. Auto kauemmas ja käsijarru. Kottikärry ja pussit?
Varkaisiin meinasit mennä?
Toivottavasti jäät kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Rautakaupoissa ja verkon kivikaupoissa myydään pienempiä eriä murskeita. Ellet halua lapioida salaa yön pimeydessä vaarallisella hiekkakupalla, hyttysiä voi olla. Auto kauemmas ja käsijarru. Kottikärry ja pussit?
Ei tuo ole sellainen paikka missä lapioisin sellaisesta kohdasta missä vaarassa tippua. Älä oleta asioita. Mä osaan kyllä parkkeerata auton tasaiselle, laittaa käsijarrun ja vaihteen silmään. Hitto vieköön. En ole mikään uusavuton joka ei osaa edes autoa parkkeerata.
ap
Otat siitä pihatiesi reunasta sitä soraa ja täytät ne kuopat.
Ei siellä reunassa ajeta, joten ei siellä tarvi soraakaan olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo ole sellainen paikka missä lapioisin sellaisesta kohdasta missä vaarassa tippua. Älä oleta asioita. Mä osaan kyllä parkkeerata auton tasaiselle, laittaa käsijarrun ja vaihteen silmään. Hitto vieköön. En ole mikään uusavuton joka ei osaa edes autoa parkkeerata.
ap
Ihan huumorilla ja ystävällisesti sanoin. En tiennyt että vedät pultit ja otat vakavasti, loukkauksena. Enpä uskalla enää vastata kenellekään ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Otat siitä pihatiesi reunasta sitä soraa ja täytät ne kuopat.
Ei siellä reunassa ajeta, joten ei siellä tarvi soraakaan olla.
Ei ole reunasta mitään mistä ottaa. On kovaksi tallaantunutta hiekkaa ja kiviä. En ala tekemään tuollaista vaan hankin täytteen noihin kuoppiin.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Ihan huumorilla ja ystävällisesti sanoin. En tiennyt että vedät pultit ja otat vakavasti, loukkauksena. Enpä uskalla enää vastata kenellekään ikinä.
Joo ihan huumorilla ja ystävällisesti. Oikeasti olet vain ilkeä. Kuka hitto olettaa, että toinen ei osaa laittaa käsijarrua päälle??? Tai varoa missä kulkee???
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Olet idiootti joka kuvittelee olevansa parempi kuin muut ja pitää muita tyhminä ja pätee antamassa neuvoja vaikka itse onkin se täysi idiootti.
Et sinä voi mennä minnekään hiekkakuopalle omin luvin ottamaan. Hiekka kuuluu sen omistajalle.
Tietyömailta saa hakea, menet rohkeasti kysymään. Ovat vain mielissään, kun joku vie ylimääräistä kiviainesta ilmaiseksi pois.
"Olet idiootti joka kuvittelee olevansa parempi kuin muut ja pitää muita tyhminä ja pätee antamassa neuvoja vaikka itse onkin se täysi idiootti."
Jos haluat ymmärtää aina muut täysin väärin niin sille ei voi mitään ja haastat riitaa netissä tuntemattomien naisten kanssa. Taidat itse pitää muita ties minä huonona ja vielä nimittelet rumasti. Et ole ihmisenä kasvanut sivistyneeksi aikuiseksi? Louhoksilta on maanotto kielletty useimmiten, siksi yön pimeydessä varmaan parempi.
Kysy lupa ! Todennäköisesti saat.
Ap siis haluaa varastaa? Miksi en tilaa pientä kuormaa oikealaista mursketta tielle niin kuin muutkin normaalit ihmiset tekee ?
Ihan ensin neuvo: katso edes se, ette mene ottamaan niitä terävimpiä louhosrouheita, joilla saat renkaat puhki samantien.
Ympäristöministeriön jokamiehenohjeen mukaan kiviainesta saa ottaa vähäisiä määriä, kunhan siitä ei synny vähäistä suurempaa haittaa. Voit siten jokamiehenä mennä hakemaan vaikka rekallisen soraa, jos pystyt väittämään (ei tarvitse todistaa), että haitta jää vähäiseksi.
Meillä on käyty mökin pihasta hakemassa rakennustöiden aikaan soraa vedoten juuri tähän ministeriön ohjeeseen. Koska tontilla ei ollut rakennuksia, se ei ollut kotirauhan piirissä ja siinä oli sorakasa, josta sai ottaa 3/4, koska haitta jäi vähäiseksi.
Tottakai voit. Sovit vaan omistajan kanssa koska, mistä ja kuinka paljon soraa tarvitset. Sitten tietenkin maksat sen hinnan minkä yhdessä olette sopineet.
Ei todellakaan saa mennä ottamaan toisen omistamasta sorakasasta yhtään mitään, ei kuulu jokamiehen oikeuteen lainkaan.
Jostain metsiköstä hakeminen on varastamista.
Kiviainesmyyjiltä voit ostaa pieniäkin määriä. Ne pienet määrät käydään itse hakemassa. Voi toki rekka tuoda sinulle vain 2 ämpärillistäkin, mutta rahti maksaa saman kuin rekallinen.
Katso onko kameravalvonta. Jos ei ole niin minun luvalla voit hakea, niistä itsekkin hakenut. Pakun kyydissä 30 litrasia ämpäreitä