Kestäisitkö 33-40 asteen helteen?
Kommentit (95)
Olin vuoden vaihdossa Australiassa. Loppuvaiheessa +30 alkoi tuntua jopa hieman viileältä. Pääosin oli +38-42 astetta.
Varmaankin kun kreikassa olin 40 helteessä.
En varmaankaan mutta tulisi nyt edes se 25 astetta.
Laitatko myös mahdollisimman pientä päälle mitä kuumempi on? Sehän ei ole paras tapa kestää kuumuutta. Suomi-neidot erottaa maailmalla kyllä, myös kesähelteillä. 😂
Vierailija kirjoitti:
Asuin 4 vuotta Thaimaassa. Hyvin kestin.
Kyllä, minäkin olen asunut ja työskennellyt Aasiassa. Asunnoissa ja toimistoissa on yleensä ilmastointi, ja ulkona siitä lämmöstä jopa nauttii. Tiettyyn rajaan asti. Kyllähän 40 on jo aika paljon.
Vierailija kirjoitti:
Laitatko myös mahdollisimman pientä päälle mitä kuumempi on? Sehän ei ole paras tapa kestää kuumuutta. Suomi-neidot erottaa maailmalla kyllä, myös kesähelteillä. 😂
Totta kai laitan
t. Ritu 150kg
Vierailija kirjoitti:
Pumppuvikaisena yli 30 astetta alkaa olla todellinen terveysriski.
Yli 35 olisi jo ehkä kuolemaksi. Yli 40 olisi sitä varmasti.
Sä et sitten sauno koskaan?
Totta kai kestän ja niin kestää myös minun 2-vuotias.
Vierailija kirjoitti:
Pari viikkoa lomalla ilmastoidussa hotellissa ja ravintoloissa menee, mutta kotona kerrostalossa ja töissä se olisi ihan yhtä tuskaa.
Töissä on ainakin ilmastointi.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä pikemminkin niin, että ne, jotka asuu maassa, erottaa turisteista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pari viikkoa lomalla ilmastoidussa hotellissa ja ravintoloissa menee, mutta kotona kerrostalossa ja töissä se olisi ihan yhtä tuskaa.
Töissä on ainakin ilmastointi.
Toimistotöissä kyllä. Mutta esim. raksalla ei ole.
Costa del Solilla on nyt astetta. Suomen lehdet keksivät näköjään itse noita pelottelujuttuja etelän kammohelteistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pumppuvikaisena yli 30 astetta alkaa olla todellinen terveysriski.
Yli 35 olisi jo ehkä kuolemaksi. Yli 40 olisi sitä varmasti.
Minulta on lääkäri kieltänyt saunomiset.
t. eri, jolla on harvinainen sydänsairaus
Vierailija kirjoitti:
Costa del Solilla on nyt astetta. Suomen lehdet keksivät näköjään itse noita pelottelujuttuja etelän kammohelteistä.
Siis 30 astetta.
Mun asunnossa oli pari kesää sitten +39 kaksi viikkoa. Kestin sen ku kävin kylmässä suihkussa 10 kertaa päivän aikana. Tää on yksiö jota ei voi oikei tuulettaa koska olohuoneen ikkunaan ei saa auki ja keittiö komerossa on parvekkeen ovi ja se ei tuuleta tarpeeksi. Pitäisi avata asunnon ovi, rappukäytävän parvekkeen ovi ja oman parvekkeen ovi jotta tulee läpiveto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pumppuvikaisena yli 30 astetta alkaa olla todellinen terveysriski. Yli 35 olisi jo ehkä kuolemaksi. Yli 40 olisi sitä varmasti.
Eri asia. Saunasta voi lähteä pois, kun alkaa tuntua liian kuumalta. Helteiden aikana kyllä kuolemantapausten määrä kasvaa, esimerkiksi Kreikassa. Kun ei kaikilla kuitenkaan ole mahdollisuutta olla ilmastoiduissa tiloissa.
Vierailija kirjoitti:
Mun asunnossa oli pari kesää sitten +39 kaksi viikkoa. Kestin sen ku kävin kylmässä suihkussa 10 kertaa päivän aikana. Tää on yksiö jota ei voi oikei tuulettaa koska olohuoneen ikkunaan ei saa auki ja keittiö komerossa on parvekkeen ovi ja se ei tuuleta tarpeeksi. Pitäisi avata asunnon ovi, rappukäytävän parvekkeen ovi ja oman parvekkeen ovi jotta tulee läpiveto.
Et sitten ole esim. ilmastoinnista tai tuulettimista kuullut? kylmä suihku vain pahentaa tilannetta, koska laittaa veren kiertämään vilkkaammin.
En. Pelkään kovasti koska alkaa helteet. Vaikea hengittää, työssä väsyy, huoli eläimistä, kotona vaan kärsii ja hikoaa, tuuletin päällä, ei auta, ei tule uni...pelkkää kärsimystä.
Vierailija kirjoitti:
Me avattiin helteitten aikana joka ilta meidän rapussa rappukäytävän ikkunat ja tuuletettiin, asuntojen ovet auki. Ei muuten olisi pystynyt nukkumaan.
Kun on tehokkaat lämpöpumput kotona viilentämässä niin sama se mitä ulkona on, mutta inhoan kuumaa ja liian aurinkoista säätä joten ei se mikään oli olisi. Syksy on paras vuodenaika.