Scandicin ilmoitus iski kaikkien myynti-inssien ytimeen.
Enää emme saa aamiaista vähentämättä päivärahojamme. Tämä on viimeinen isku Suomen kaupalle.
Kommentit (147)
Hirveästi inttäjiä jotka eivät tiedä systeemeistä mitään. Aamiainen ei vaikuta kotimaan verottoman päivärahan suuruuteen.
Vierailija kirjoitti:
Myyntimiehillä hotelliyöpyminen menee päivärahoihin, mutta jos aamiaisen hinta eritellään, niin silloin hotellissa ei kannata käydä.
Mihin päivärahoihin? Siis päivärahat tarkoittaa korvausta matkapäivistå. Ei sillä ole tekemistä sen kanssa, maksaako firma hotellin heti vai maksaako itse ja laskutetaan se jälkikäteen. Kokopäiväraha on yleisimmin 53€/päivä yli 10 tunnin matkalta.
Varaat huoneen joka sisältää aamiaisen eikä sitä.aamiaista silloin veloiteta erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Firma maksaa majoituksen ja aamiaisen.
Ei maksa, jos hinta on erikseen eroteltu. Silloin aamiainen lähtee päivärahoista.
Ei aamiainen lähde päivärahoista. Se pitää kyllä maksaa ihan itse siellä hotellissa ja myöhemmin työnantaja maksaa päivärahat, meillä esimerkiksi päivärahat ilmoitetaan koko kuukaudelta viimeiseen päivään mennessä ja maksetaan tilille seuraavan kuun puolivälissä.
Olen yöpynyt välillä myös motellissa, jossa pitää maksaa itse aamupalasta, jos sen haluaa. Olen muutenkin huono syömään aamulla, joten usein jätän syömättä. Mieluummin ostan kunnon lounaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekee hyvää myynti-inssin massulle ottaa vaikka pikapuuro mukaan ja keittää siinä Scandicin vedenkeittimellä aamupuurot. Siinä säästyy rahat ja terveys.
Varmaan joo mutta sitten pitää saada astioita Scandiciin. Lautanen ja lusikka sekä tiskiainetta ja jos oikein puhdasta halutaan niin tiskiharja ja kuivauspyyhe myös.
Vähän organisointikykyä ja erähenkeä niin kyllä se siitä.
Mutta jos nyt asiallisesti vastaan, niin onhan se aamiainen parasta hotelleissa ja itseänikin ottaa päähän, kun tällainen ilmainen etu viedään näinkin ison ketjun toimesta.
Ja tosiaan näille muiden hotellien tarjoajille, niin monet yritykset ovat keskustelleet sopimushintoja hotellien kanssa eikä niitä pysty vapaasti valitsemaan. Saattaa olla matkavakuutuksetkin ja -rahat vaarassa, jos sooloilee omin päin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paitsi että aamiainen ei vaikuta millään tapaa päivärahoihin.
Vaikuttaa. Nyt se lasketaan, koska se ei enää kuulu perushintoihin.
Tästähän kaikki myyntimiehet puhuu ja yhtään yöpymistä ei varata Scandicciin.
Kun itse olen myynti-inssinä, käytin pelkästään Scandicia.
Vierailija kirjoitti:
Tekee hyvää myynti-inssin massulle ottaa vaikka pikapuuro mukaan ja keittää siinä Scandicin vedenkeittimellä aamupuurot. Siinä säästyy rahat ja terveys.
Niihin vedenkeittimiin en koskisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niihin vedenkeittimiin en koskisi.
En kyllä minäkään. Olen nähnyt videoita mihin niitä käytetää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei maksa, jos hinta on erikseen eroteltu. Silloin aamiainen lähtee päivärahoista.
on se aina ollut erikseen hinnoiteltu kuitilla, koska eri vero% mutta aina olen täydet päivärahat saanut, vaikka olen ottant hotelliaamiaisen ja firman kortilla käyty asiakkaan kanssa syömässä
t. ex-myynti-inssi
Asiaa tietämättömät ei tajua, miten paha juttu Scandicin ilmoitus oli.
Myyntimiehien etu viedään. Enää ei kannata ruveta myyntimieheksi edes paremman ravinnon toivossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paitsi että ei lasketa, koska aamiainen ei vaikuta millään tapaa päivärahoihin.
Ei vaikuta päivärahaan ei, mutta työnantaja maksaa hotellilaskun ja jos siihen ei kuulu aamiainen, niin se pitää maksaa omasta pussista eli siinä mielessä vaikuttaa.
Päivärahoihin ei vaikuta, mutta jos aamiainen kuuluu hotellihintaan, sen voi laittaa kokonaisuutena matkalaskuun eli työnantajan piikkiin, mutta erikseen ostettuna menee omakustanteiseksi. Eli arvatkaapa valitaanko jatkossa työmatkalle semmoista hotellia, jossa aamupala pitää maksaa itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paitsi että ei lasketa, koska aamiainen ei vaikuta millään tapaa päivärahoihin.
Jatkossa menisi omakustantaiseksi. Onko hotellipörsöönät tyhmiä?
Onpa sinulla paska työnantaja. Otan osaa.
Vierailija kirjoitti:
No puhutaan nyt sitten faktaa. Suomea kiertäneet myyntimiehet ovat saaneet hotelliaamiaisensa matkalaskuun.
Iso ongelma on elintason turvaaminen. Koko järjestelmä kaatuisi.
Ja saa edelleenkin.
Vierailija kirjoitti:
Päivärahoihin ei vaikuta, mutta jos aamiainen kuuluu hotellihintaan, sen voi laittaa kokonaisuutena matkalaskuun eli työnantajan piikkiin, mutta erikseen ostettuna menee omakustanteiseksi. Eli arvatkaapa valitaanko jatkossa työmatkalle semmoista hotellia, jossa aamupala pitää maksaa itse.
Eihän sitä tarvi itse maksaa Scandicissakaan kun vain varaa huoneen aamiaisella. Mutta eihän sitä insinööriksiksi edes pääsisi jos tuon ymmärtäisi.
Vierailija kirjoitti:
Varaat huoneen joka sisältää aamiaisen eikä sitä.aamiaista silloin veloiteta erikseen.
Ongelma on se, ettet saa aamiaista matkalaskuun. Uusilla Scandicin säännöillä myyntimies joutuisi maksamaan itse aamiaisensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaihda firmaa jos noin pihi työnantaja. Ne on sitäpaitsi olleet eroteltuja ainakin viimeiset 20 vuotta koska ovat eri verokoodeilla.
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun on halvempia pieniä hotelleja jokaisella paikkakunnalla, joissa on se aamupala samaan hintaan. Scandic on vain aika isoissa kaupungeissa.
Mitä sitten? Käyn työni puolesta muutamia kertoja vuodessa Helsingistä Jyväskylässä ja noin parin kuukauden välein Kuopiossa. Ei työnantaja maksa ylimääräisiä matkoja jonnekin Siilinjärvelle tai Laukaalle, vaikka niissä olisi millainen hotelli. Yleensähän työnantaja maksaa matkat työpaikkakunnalta sinne minne on tarpeen työn takia matkustaa ja takaisin. Meillä ainakin toimistosihteeri tekee hotellivaraukset ennakkoon ja tiedot tulee sähköpostiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan joo mutta sitten pitää saada astioita Scandiciin. Lautanen ja lusikka sekä tiskiainetta ja jos oikein puhdasta halutaan niin tiskiharja ja kuivauspyyhe myös.
Vähän organisointikykyä ja erähenkeä niin kyllä se siitä.
Mutta jos nyt asiallisesti vastaan, niin onhan se aamiainen parasta hotelleissa ja itseänikin ottaa päähän, kun tällainen ilmainen etu viedään näinkin ison ketjun toimesta.
Ja tosiaan näille muiden hotellien tarjoajille, niin monet yritykset ovat keskustelleet sopimushintoja hotellien kanssa eikä niitä pysty vapaasti valitsemaan. Saattaa olla matkavakuutuksetkin ja -rahat vaarassa, jos sooloilee omin päin.
Mitään etuja ei ole viety yhtään mistään.