Koetko olevasi luonnon keskellä myös kaupungissa
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maalla vehreässä luonnossa koen että hermosto rauhoittuu ihan eri tavalla kuin kaupungissa joka on keinotekoinen
Kaupungissakin on vehreää luontoa, jopa ihan metsiä jos menee vähän syrjään keskustasta.
Luepa aloitus uudelleen.
Luin, ja vastaan että koen, koska kaupungissakin on metsiä ja järviä.
Niin. SINÄ koet. Mutta tuo toinen kommentoija ei koe, eikä siinä tarvita silloin sun jankutustasi siitä, onko kaupungissakin luontoa. Aloituksessa kysyttiin omia kokemuksia, kokemista.
Minä en ole tuo vastaaja, mutta olen samaa mieltä. En todellakaan koe olevani luonnon keskellä, jos olen keskellä kaupunkia olevassa luontopläntissä. Ja ei, tähän ei sun jankutusta tarvita.
Vierailija kirjoitti:
Nää on huvittavia aloituksia. Jostain syystä näitä tekevät ilmeisesesti maaseudulla asuvat, joiden kotipaikka on peltojen ja avohakkuiden keskellä, siellä missä tuulivoimaloiden humina vaan käy. Se lähimetsä on aina puupuistoa, koska ahneet metsänomistajat hakkauttavat vanhat metsätkin.
He sitten kuvittelevat asuvansa "luonnon keskellä" ja säälivät kaupunkilaisia, vaikka kaupungeissa saattaa olla paljon paremmin suojeltuja luonnonalueita.
En ole ap. Asun maalla, Lapissa, järven rannalla. Taloni takana alkaa metsä, jota on noin 170 km, jonka jälkeen on seuraava kunta. Kun lähden kotiovelta kävelemään metsätietä, olen 1,5 tunnin kävelyn jälkeen tunturin laella. Siellä näkyy silmänkantamattomiin joka puolelle. Kaupunkeja ei näy, niitä ei ole 150 km etäisyydellä, eikä tunturissa ole laskettelukeskusta.
Täällä tunnen olevani luonnon keskellä. Ei, en saa samaa fiilistä jossain kaupunkimetsässä.
Vierailija kirjoitti:
Kaupunki on niin luonnoton paikka että en koe
Huvittava kommentti. Suomi on pieni maa ja kaupungit pieniä verrattuna moneen muuhun maapallon oikeasti isoon kaupunkiin. Jopa Helsingissä luonto on suhteellisen lähellä. Itse asun Etelä-Pohjanmaalla pienessä kunnassa ja täällä luonto on todella lähellä vaikka asunkin paikkakunnan keskustassa.
Sun kommentin pohjalta aloin miettiä esim. Kaskista joka on kaupunki. :D Merenrannalla ja kaupunki on todella pieni. Luonto on siellä kyllä ihan joka paikassa.
Joo ja luonto on mielestäni sama kuin maapallo. Mutta onhan se hurjaa että ihminen niin rankalla kädellä sitä muokkaa omiin tarpeisiin
No kyllä olen. Oikeastaan ainoa mikä puuttuu tontilta on järvi. Ja sekin on lyhyen kävelymatkan päässä.
En, kaupunki ei ole kaupunki jos se on kuin olisi luonnon keskellä. Kaupungissa saattaa olla puistoja ja bulevardeja, muttei se ole sama.
Vierailija kirjoitti:
Joo, on ihania puistoja ja kaikkee
Puisto ei ole luontoa, se on keinotekoinen ja "hoidettu".
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. 🌿🌳 T. Helsinkiläinen
En.
t. Helsinkiläinen.
Nää on huvittavia aloituksia. Jostain syystä näitä tekevät ilmeisesesti maaseudulla asuvat, joiden kotipaikka on peltojen ja avohakkuiden keskellä, siellä missä tuulivoimaloiden humina vaan käy. Se lähimetsä on aina puupuistoa, koska ahneet metsänomistajat hakkauttavat vanhat metsätkin.
He sitten kuvittelevat asuvansa "luonnon keskellä" ja säälivät kaupunkilaisia, vaikka kaupungeissa saattaa olla paljon paremmin suojeltuja luonnonalueita.