Voiko typerämpää heittoa olla nykypäivänä kuin "mene töihin"
Kaikki ketkä on töissä pitää työpaikoistaan kiinni kynsin ja hampain eikä juurikaan uusia tule. Jos tuleekin on siihen hakijoita niin paljon että sen saamisen mahdollisuus alkaa olla jo lottovoiton tasoa.
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Aiheesta ei voi käydä mitään asiallista keskustelua, ilman että joku pullamössöä syövä eläkeläinen tai vakaumuksen - ei niinkään tietoa tai ymmärrystä- omaava persu tulee aukomaan päätään. Harmi.
En tiedä mikä sinusta on ymmärrystä. Tässäkin ketjussa valehdellaan suoraan. On aloja, joissa on pulaa työntekijöistä. Halusit tai et.
En tiedä oletko hiukan yksinkertainen. Varmasti on aloja joilla tällähetkellä on hiukan työvoimapulaa. Ylihuomenna on sitten ylitarjontaa työvoimasta. Lähes kaikkeen tarvitaan koulutus ja työkokemusta. Esim. tradenomi ei voi ryhtyä lääkäriksi. Tai rekkakuski.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka kauan avaaja olisi työttömänä jos kaikki tuet maassamme lopetettaisiin?
Meinaat että kun tapetaan nälkään niin tulee työpaikkoja pilvin pimein?
No kyllä alkaa olla avoimia työpaikkoja, kun ne nykyiset työikäiset pistetään eläkkeelle, toki siinä vaiheessa joutuvat sietämään ihan vääriä kieliä puhuvia vanhustenhoitajia.
Suuret ikäpolvet jäi jo eläkkeelle. Virkoja ei täytetty.
Monella alalla on työvoimapula. Opiskele matikan, fysiikan ja kemian opettajaksi, varhaiskasvatuksen opettajaksi, tai sairaanhoitajaksi. Saat kyllä töitä.
Suosittelen näitä aloja kaikille, jotka kokevat olevansa niihin sopivia. En toivo yhdenkään sellaisen näille aloille hakevan, jotka kokevat olevansa epäsopivia aloille. Yksikään lapsi tai nuori ei ansaitse ääliöopettajia. Opettaja, jopa aineenopettaja voi olla käänteentekijä oppijalle, hyvässä tai pahassa.
Sairaanhoitajista ei ole pulaa,iäkkäiden kouluttaminen tulee kalliiksi valtiolle ( ja kuka palkkaisi vastavalmistuneen 63v?).
Ovat kyllä usein jo sairaseläkkeellä ne kaljoittelijat koska kaikki ei kuntoudu alkoholismista enää työelämään.
Vierailija kirjoitti:
Sairaanhoitajista ei ole pulaa,iäkkäiden kouluttaminen tulee kalliiksi valtiolle ( ja kuka palkkaisi vastavalmistuneen 63v?).
No omassa tuttavapiirissäni sairaanhoitajat vaihtavat helposti vakipaikasta toiseen. Sijaisista on pula.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei pääse töihin, pitää mennä opiskelemaan.
Taitaapi hallitus olla jo ehtinyt tukkia tämänkin väylän kohti työllistymistä.
Mitä tarkoitat? Itse sain juuri opiskelupaikan.
Viimeisten viidentoista vuoden aikana olen hakenut vissiin kolmeentoista opiskelupaikkaan, ja siitä että vastaan voit päätellä, ettei yhteenkään mahtunut yli kolmekymppinen mies.
Miten ikä vaikuttaa opiskelemaan pääsemiseen? Onko yo-todistus hyvä ja pääsykokeisiin valmistautuminen riittävää? Siitähän se sisäänpääsy on kiinni. Ja hiukan tuurista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei pääse töihin, pitää mennä opiskelemaan.
Taitaapi hallitus olla jo ehtinyt tukkia tämänkin väylän kohti työllistymistä.
Mitä tarkoitat? Itse sain juuri opiskelupaikan.
Viimeisten viidentoista vuoden aikana olen hakenut vissiin kolmeentoista opiskelupaikkaan, ja siitä että vastaan voit päätellä, ettei yhteenkään mahtunut yli kolmekymppinen mies.
Millainen yo-todistus?
Alan jo toivoa että valtio alkaa päästellä työttömiä hädästä jossain hiekkakuopalla kuten halituksen esikuvat 1940-luvulla. Olisi armeliaampaa kuin tämä hitaasti näännyttäminen.
Työn saaminen riippuu paljolti myös koulutuksesta. Mulla perhepiirissä lääkäri, 2 x DI, erityisopettaja, merkonomi ja 2 x ekonomi. Kukaan ei ole ollut työttömänä valmistumisen jälkeen. Toki jos on opiskellut kreikkalais-roomalaisen hevosbaletin historiaa niin voi olla vaikeampi löytää töitä.
Onko teille opetettu että töitä hakiessa pitää erottua joukosta? Olla se paras hakija. Jos et erotu niin muut ansaitusti nappaavat ne työt.
Vierailija kirjoitti:
Jos et usko saavasi töitä, niin ehkäpä et ansaitse niitäkään.
Niitäkään? Mitä muuta työtön ei mielestäsi ansaitse, töiden lisäksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos et usko saavasi töitä, niin ehkäpä et ansaitse niitäkään.
Niitäkään? Mitä muuta työtön ei mielestäsi ansaitse, töiden lisäksi?
Sitä saavat itse miettiä.
Voisitko opettaa alaa ammattikoulussa? Jos olisin vastaavassa tilanteessa enkä työllistyisi hetkeen, hakisin seuraavassa yhteishaussa opiskelemaan farmasiaa.