Mitä sanoisitte äidille, joka reagoi jokaiseen vauvansa äännähdykseen?
Siis jos vauva vähänkin kitisee tai ähkäisee, niin äiti ottaa heti syliin. Mielestäni vähän liioiteltua. Vai onko? Sanoisinko jotain vai annanko touhottaa rauhassa? Pelkään, että väsyttää itsensä turhaan.
Kommentit (15)
Mutta rauhoituin kyllä. Muiden huomauttelemisesta ei olisi ollut mitään hyötyä.
kyllä varmaan itsekin jossain vaiheessa tajuaa että vauva pärjää vaikkei joka sekka ole sylissä jne jos on esikoinen.
Eihän se haittaa jos äiti tahtoo huolehtia nyt. Sitten jos näyttää rasittuneelta ja turhautuneelta niin voi rohkaista hienovarasesti löysäämään.
minä olen juuri tollainen, olen ollut jokaisen viiden lapseni kanssa. Mielestäni vauvoja ei tarvitse turhaan itkettää. Mielellään myös annan heille läheisyyttä vaikkeivät kitisisi tai ähisikään. Vauvat eivät saa koskaan liikaa läheisyyttä tai syliä? vai mitä? Jotkut väsyy vauvan hoitoon vaikkeivät koko ajan heitä sylittäisikään. Toisille taas vauvan hoito ei väsytä vaikka koko ajan pitäsivät vauvaa lähellä, esim. kantoliinassa.:)
Anna siis äitin touhottaa. Hyvä molemmille varmasti.:) JA ethän sinä ole koko ajan katsomassa miten se äiti vauvan kätinöihin reakoi.
sinä hoidat omat lapset ja tämä ko äiti omat.=D EIkö niin?
Ja ei kai se mitään autakaan. Äiti huomaa ajallaan, ettei se vauva mene rikki, vaikka se hetken ähisee itsekseenkin.
Minäkin reagoin lasten kitinöihin ja itkuun aina, kun he olivat vauvoja. Ja ihan on jokainen oppinut olemaan itsekseenkin eivätkä koko ajan kaipaa huomiota.
ja vastasin ähinöihinkin lapsen ollessa vauva. Nyt on hvyinkin itsenäinen, eikä vaadi mitään jatkuvaa läsnäoloa tai nukuttamista tms.
Ei se " liika" sylittely hallaa tee, ainakaan minun mielestäni.
ja tosi itsenäisiä ja reippaita niistä on tullut. Päinvastoin, apinoilla on tehty tutkimuksia, joissa on todettu, että välinpitämätön emo saa aikaan takertuvia poikasia.
Eli sano vaikka että sinäpä pärjäät hienosti lapsesi kanssa. Vahvistaa äidinkin itsetuntoa.
Olisiko syynä se, että hänen tarpeisiinsa on vauvana vastattu.
vauvan jokaiseen äännähdykseen, jos esim. haluaa että kyseisenä aikana ei pääse syntymään kovaa huutokonserttia. Kotioloissa voi hyvinkin reagoida välinpitämättömämmin. Joten älä puutu.
meillä on iloinen ja tasapainoinen 20 kk ikäinen paljon itsekseenkin viihtyvä erittäin hyvin kehittyvä poika. Ensimmäiset 1,5 v poika oli kyllä todella paljon kiinni minussa.
kehu äitiä. Tekee hyvää tuoreelle äidille ja vahvistaa äiti-lapsisuhdetta!
Paljon kehuja. Jokainen ihminen tarvitsee kehuja, varsinkin kun toimii hyvin.:)
Itse en reagoinut jokaiseen älähdykseen, en voinut, koska sain kaksoset.
Kannusta, kehu ja yritä nähdä niitä positiivisia puolia ja muista kertoa ne äidille.
Mutta kyllä se on äidinvaistoa reagoida herkästi vauvaan! Eikä se vauva siitä sylissäpitämisestä vahingoitu - päinvastoin!