Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

THL ns.tutkimus saunakuolemista

Vierailija
27.06.2025 |

Mihin kaikkeen veronmaksajien rahaa kuluukaan.Nyt THL ns tutkii saunakuolemia,mikä on taas yksi nollatutkimus jo ennen tuloksia.Saunakuolemista tehdään ruumiinavaus ja kuolemansyy löytyy rekisteristä ajamalla tiedot tietokannasta.Tilastokeskus voisi tehdä homman tunnissa.

Jokainen suomalainen lääkäri ja hoitaja kuten myös suuri osa kansasta tietää milloin ei ole syytä saunoa:sydänsairaudet, kuumeiset infektiot,humalatila jne.Voin lyödä vetoa, että syyt liittyvät näihin.Päälle lisätään muutamat vaikeat palovammat kiuasta päin kaatumisen seurauksena.THL näennäistekemisen kulut voisi siirtää potilaiden hoitamiseen.Milloin tämä nolo puuhastelu loppuu?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku lähihoitaja on keksinyt ton idean.

Vierailija
2/14 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää olla mukavaa ja leppoisaa. Pääsisinkö tonne tutkimusapulaiseksi? Olen kaupan kassana ja olen kova saunomaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotihan on ihmisen yleisin kuolinpaikka, ja sauna kodin yksi vaarallisimmista tiloista. Siihen kun yhdistää suomalaisten alkoholinkäytön, ylipainon seuraksena tulevan sydän- ja verisuonitaudit niin avot. Ei tarvii tutkimusta tästä tehdä 😅

Vierailija
4/14 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitoksessa on hyviä duuneja lähäreille ja ei pidä väheksyä heidän panosta thl:ssä. Ovat enemmän kartalla kuin monet siellä!

Vierailija
5/14 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha pulju

Vierailija
6/14 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä aivan eri mieltä. Maassa jossa saunotaan enemmän kuin missään muualla, ja kuumemmissa löylyissä, on syytä tutkia kaikenlaisia terveyteen vaikuttavia seikkoja saunomisen osalta. Kyllä kuuma ja kylmä vaikuttavat meillä kaikilla hermostoon ja pumppuun, halusi tai ei. Ainakin itse haluaisin tietää, jos voin jotenkin ehkäistä saunaan kuolemisen - siis muulla tavoin kuin luopumalla saunasta kokonaan.

Vierailija
7/14 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopun alkua jos menee tällaiseksi!!!Olen samaa mieltä että on noloa!!!

Vierailija
8/14 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon että lääkäreitä sekä naurattaa että itkettää  thl touhut. Vakavasti ajatellen tämä voisi olla sopiva opinnäytetyö vaikka lääk.kandille tai esim. terveysalan gradu. Helppo, valmis aineisto ja suoraviivainen astelma. Outoa, että nousi uutisiin saakka. Kummastelin asiaa puolison kanssa. 

Vierailija
9/14 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entisenä lähihoitajana sanon, että kun Suomessa ei ole (vielä) eu-tana-sia laillista, niin saunominen on paljon armollisempi tapa päättää päivänsä kuin kitua vaipoissa vuosikausia.

Vierailija
10/14 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persuja oudoksuttaa sinä luotettavat tutkimuslaitokset 

Vierailija
11/14 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä aivan eri mieltä. Maassa jossa saunotaan enemmän kuin missään muualla, ja kuumemmissa löylyissä, on syytä tutkia kaikenlaisia terveyteen vaikuttavia seikkoja saunomisen osalta. Kyllä kuuma ja kylmä vaikuttavat meillä kaikilla hermostoon ja pumppuun, halusi tai ei. Ainakin itse haluaisin tietää, jos voin jotenkin ehkäistä saunaan kuolemisen - siis muulla tavoin kuin luopumalla saunasta kokonaan.

Et ilm lukenut aloitusta? Ei tähän tarvita isompaa set-uppia vaan rekisterejä yhdistämällä löytyy tiedot. Ihan turhaa vouhkata että kyse olisi jostain tutkimuksesta. -eri

Vierailija
12/14 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entisenä lähihoitajana sanon, että kun Suomessa ei ole (vielä) eu-tana-sia laillista, niin saunominen on paljon armollisempi tapa päättää päivänsä kuin kitua vaipoissa vuosikausia.

Nyt tuli kunnon analyysi. Jos thl:ssä olisi enemmän lähihoitajia, homma paranisi takuulla

Vierailija
13/14 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Persuja oudoksuttaa sinä luotettavat tutkimuslaitokset 

Lääkäreitä oudoksuttaa turhat rahaa nielevät laitokset,joista ei ole mitään hyötyä.

Vierailija
14/14 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää olla mukavaa ja leppoisaa. Pääsisinkö tonne tutkimusapulaiseksi? Olen kaupan kassana ja olen kova saunomaan.

Jos sulla on tuttuja laitoksessa, pääset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme viisi