Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Todella todella vaikea tilanne.

Vierailija
27.06.2025 |

Ollaan puolison kanssa oltu 4v yhdessä. Hänellä on ollut säätöä ainakin 2 ihmisen kanssa. Sänkyyn asti ei ole menty mutta on ollut vuosien tunneside suhteita. Joissa toinen on ollut täysin rakastunut puolisoon ja odottanut vaan mahdollisuuttaan.. Mä olen tiennyt että he ovat ihastuneet. Puoliso on aina kysyttäessä sanonut ettei ole yhteydessä.

Puoliso jäi sitten lopulta kiinni.  Näistä suhteista. Mentiin terapian/ kautta psykiatrille. Siellä löytyi erittäin selvät syyt miksi puoliso ajautuu tällaisiin tilanteisiin. Psykiatri ei usko että puoliso varsinaisesti pettäisi..

Nää tapaukset osui muhun todella kovaa. Rikkoi luottamuksen täysin. 

Jälkikäteen kun ollaan tätä selvitetty.  Puoliso ei koe pettäneensä. Mikä on mun mielestä ihan käsittämätöntä. On salassa viestittely, on salassa nähty livenä. On saatu toiselta puoli alaston kuvia ym. 

Mutta puoliso ei ole omasta mielestään pettänyt. Koska ei ole ollut itsellä romanttisia ajatuksia. Eikä hän kuulemma ole ymmärtänyt että hänestä ollaan kiinnostuneita. On toiminut salassa koska minä olen mustasukkainen

Onko kokemuksia vastaavasta ja voiko tälläisen ihmisen kanssa saavuttaa onnellista suhdetta?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole itselläni kokemusta, mutta sulla mies siis valehdellut, ei myönnä vastuutaan eikä luottamusta enää ole. Ei todellakaan vaikuta olevan edellytyksiä onnelliseen suhteeseen. 

Tavallaan myöntää. On pyytänyt anteeksi tekojaan. Mutta nyt kun paljastui ettei ajattele pettäneensä. Mä en oikein tiedä mistä hän pyytää anteeksi..

Ilman psykiatrin analyysejä hänestä me erottaiisiin. Mutta siellä on ihan selkeitä tosi isoja asioita. Mitkä selittää miksi hän ajautuu tollasiin tilanteisiin.

No se on hienoa, että on oikein analyysit. Psykiatrikin on todennut, että hän on tuollainen vastuuton ajautuja, eikä tule hommailujaan lopettamaan. Tilanne ja luonne on selvä, nyt sinun pitää päättää, pystytkö elämään sen kanssa. Jos et, pitää sinun todeta, että ajaudut mieluummin elämässä

Ei psykiatri ole todennut ettei hän voisi lopettaa tuollaista. Siksi mä kyselenkin onko vastaavia kokemuksia. Joissa tälläinen ihminen olisi pystynyt normaaliin suhteeseen.

Vierailija
22/39 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole itselläni kokemusta, mutta sulla mies siis valehdellut, ei myönnä vastuutaan eikä luottamusta enää ole. Ei todellakaan vaikuta olevan edellytyksiä onnelliseen suhteeseen. 

Tavallaan myöntää. On pyytänyt anteeksi tekojaan. Mutta nyt kun paljastui ettei ajattele pettäneensä. Mä en oikein tiedä mistä hän pyytää anteeksi..

Ilman psykiatrin analyysejä hänestä me erottaiisiin. Mutta siellä on ihan selkeitä tosi isoja asioita. Mitkä selittää miksi hän ajautuu tollasiin tilanteisiin.

Ei se asiaa mitenkään paranna, että joku "ajautuu tilanteisiin". Päin vastoin. Jos kerran toimii näin, niin "ajautuu" jatkossakin. Kyllähän psykiatri voi taustoja analysoida, mutta ei ne oikeuta pettäjää toimimaan väärin muita kohtaan. 

Elämäsi menee hänen kanssaan pilalle.  Muutosta on turha odottaa.Et ole kenenkään terapeutti etkä kynnysmatto. Etsi asiallinen puoliso.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ihan ensiksi keskustette auki mikän on teidän suhteessa pettämistä. Selkeästi eri käsitys asiasta. Kyllä ne tapaamiset ja alastonkuvat minulle olisi pettämistä. Jos ei puoliso ota edes vastuuta asiasta, en ehkä jatkaisi.

Tää on hirveän vaikeaa meillä. Vaimon miellyttämisen halun takia.

Keskusteltiin juuri mitä on pettäminen. Vaimo oli todella kriittinen. Esim pettämistä on viestitellä salaa. Pettämistä on olla jossain muualla kuin siellä missä sanoo..

Tehtävän vikoja kysymyksiä. Oletko pettänyt? Vaimon vastaus en ole.

Veti pohjan koko kesksutelusta

Vaimosi ei taida olla aivan tasapainoinen ihminen. Tasapainoisuus, niin emotionaalinen kuin henkinen, on pohjana sille, että toinen toimii ja puhuu johdonmukaisesti. Ja molempien puolisoiden tasapainoisuus on hyvän parisuhteen ydin.

Vierailija
24/39 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minusta tuo ole vaikea tilanne, vaan hyvin kristallinkirkas tilanne: sinulla on puoliso, johon ei voi luottaa sillä tasolla, miten sinä haluaisit. Piste. Joko sinä hyväksyt tämän tai eroat. Toista et pysty muuttamaan.

Tavallaan joo tavallaan ei. 

Mehän tosiaan käydään psykiatrilla. Sieltä on löytynut selkeitä asioita selittäviä juttuja. Mitkä psykiatrin mukaan on mahdollista saada muutettua. 

Mä olen huomannut muutosta jo. 

Niin. Mikä tässä on se hankala sitten?

Sinä ilmeisesti haluat olla siinä suhteessa. Kasvattaahan nuo psykologilla käynnit sinuakin.

Mitä sinä haluat?

Vai pelottaako sinua se, että kasvattekin yhteen? Eheydytte?

Haluatko sitä? Sitäkö mietit?

Vierailija
25/39 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ilman psykiatrin analyysejä hänestä me erottaiisiin. Mutta siellä on ihan selkeitä tosi isoja asioita. Mitkä selittää miksi hän ajautuu tollasiin tilanteisiin."

Sinun pitää erottaa ymmärtäminen ja hyväksyminen. Voit siis ymmärtää miksi puolisosi on toiminut jollain tavalla mutta sinun ei tarvitse silti hyväksyä sitä mitä hän on tehnyt. Jos hänen tekonsa tekevät sinusta onnettoman suhteessanne niin ei ole mitään syytä silloin enää jatkaa yhdessä.

Mä ymmärrän ton. Vaimo ei.  Ennen psykiatriaa en ymmärtänyt.  Mä olen hyväksynyt ja anteeksi antanut nämä teot. 

Tää on siinä mielessä vaikeaa. Koska tämä suhde on ilman noita parasta ikinä. Mutta samalla takaraivossa on kysymys voiko hän koskaan  muuttua. Vai iskeekö aina miellyttämisen tunnelukot ja traumat päälle.

Vierailija
26/39 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No se on hienoa, että on oikein analyysit. Psykiatrikin on todennut, että hän on tuollainen vastuuton ajautuja, eikä tule hommailujaan lopettamaan. Tilanne ja luonne on selvä, nyt sinun pitää päättää, pystytkö elämään sen kanssa. Jos et, pitää

No, kyllä voi.

Onhan noita tapauksia vaikka kuin. Pääasia tuossa on se tahto ja se, että saa välineitä. Psykologi on hyvä. 

Se oma halu muuttua on tärkeä.

Ja kyllä sinäkin tarvitset apua yhtälailla.

Vierailija
27/39 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No se on hienoa, että on oikein analyysit. Psykiatrikin on todennut, että hän on tuollainen vastuuton ajautuja, eikä tule hommailujaan lopettamaan. Tilanne ja luonne on selvä, nyt sinun pitää päättää, pystytkö elämään sen kanssa. Jos et, pitää

Ei psykiatri ole todennut ettei hän voisi lopettaa tuollaista. Siksi mä kyselenkin onko vastaavia kokemuksia. Joissa tälläinen ihminen olisi pystynyt normaaliin suhteeseen.

Ei tietenkään psykiatri voi sanoa, ettei sinusta ole koskaan mihinkään tai et tule koskaan paranemaan. Hän saapotkut siinä vaiheessa, kun niin puhuu.

Käyttäytymistieteilijänä totean, että aina ihminen voi muuttua, jos asianomainen ymmärtää oman toimintansa ja haluaa muuttua, mutta usein nämä muutokset vievät kymmeniä vuosia. 

Sinä et voi tehdä asialle yhtäön mitään. Muutoksen pitää lähteä hänestä. Jos uskot, että hän pyrkii parantamaan tapansa, niin varaudu odottamaan 30 vuotta. Asiat tuppaavat parantumaan yksi askel eteenpäin ja kaksi askelta taaksepäin. 

Vierailija
28/39 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minusta tuo ole vaikea tilanne, vaan hyvin kristallinkirkas tilanne: sinulla on puoliso, johon ei voi luottaa sillä tasolla, miten sinä haluaisit. Piste. Joko sinä hyväksyt tämän tai eroat. Toista et pysty muuttamaan.

Mehän tosiaan käydään psykiatrilla. Sieltä on löytynut selkeitä asioita selittäviä juttuja. Mitkä psykiatrin mukaan on mahdollista saada muutettua. 

Psykiatrilla😂

Vierailija
29/39 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Psykiatrit yms. saa leipänsä siitä, että kävijöitä riittää. Ei ne hevillä sano, että mikään ei auta. Eihän kyse oikeasti edes ole tästä, vaan siitä, että etsit kuin hukkuva oljenkortta,  jonka varassa voisit jatkaa suhdetta. Kysele seuraavaksi psykiatrilta läheisriippuvuudesta. Sen hoito onnistuu.

Vierailija
30/39 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ilman psykiatrin analyysejä hänestä me erottaiisiin. Mutta siellä on ihan selkeitä tosi isoja asioita. Mitkä selittää miksi hän ajautuu tollasiin tilanteisiin."

Sinun pitää erottaa ymmärtäminen ja hyväksyminen. Voit siis ymmärtää miksi puolisosi on toiminut jollain tavalla mutta sinun ei tarvitse silti hyväksyä sitä mitä hän on tehnyt. Jos hänen tekonsa tekevät sinusta onnettoman suhteessanne niin ei ole mitään syytä silloin enää jatkaa yhdessä.

Mä ymmärrän ton. Vaimo ei.  Ennen psykiatriaa en ymmärtänyt.  Mä olen hyväksynyt ja anteeksi antanut nämä teot. 

Tää on siinä mielessä vaikeaa. Koska tämä suhde on ilman noita parasta ikinä. Mutta samalla takaraivossa on kysymys voiko hän koskaan  muuttua. Vai iskeekö aina miellyttämisen tunnelukot ja traumat päälle.

Niin.  Elämä on riski.

Kun noita asioita käsittelee tarpeeksi ja on lahjakkuutta ja motivaatiota käyttää niitä omassa elämässä, niin ei ne enää hallitse. Terapiassa saa myös keinoja ja siellä tulee tietoiseksi. Ei sinkoile sitten enää vaan pystyy toimimaan rationaalisesti.

Vierailija
31/39 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se asiaa mitenkään paranna, että joku "ajautuu tilanteisiin". Päin vastoin. Jos kerran toimii näin, niin "ajautuu" jatkossakin. Kyllähän psykiatri voi taustoja analysoida, mutta ei ne oikeuta pettäjää toimimaan väärin muita kohtaan. 

Elämäsi menee hänen kanssaan pilalle.  M

Psykiatrin sanoin. Se että puolisosi omaa allttiuden tähän ajautumiseen. Ei tarkoita sitä etteikö hän voisi kontrolloida sitä. Nyt kun hänelle on selvää mistä ajautuminen johtuu.

Vierailija
32/39 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uu miellyttämisen tunnelukko. Sitoutumiskammo. Siinä on sellainen cocktail että en seurustelisi hetkeäkään. Mikäli puoliso ei sitoutuisi pitkään terapiaan. 

Vierailija
33/39 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te naiset masennutte heti kun mies edes katselee jotain naista kadulla ja luulette että mies pettää. Miehellä ei saisi olla nais ystäviä eikä töissä naisia työkavereina kun luulette että mies pettää. Ehdotan että älä koskaan seurustele miehen kanssa jos olet noin mustasukkainen.

Vierailija
34/39 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi. Päästin samanlaisen miehen vapauteen pitkän suhteen jälkeen. Sekuntiakaan en ole katunut.

Vierailija
35/39 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi. Ongelma löytyy peilistä eli lopeta muiden vienti psykiatrille ja eroa. Roikut väkisin suhteessa joka ei toimi ja toinen ei ole ollut uskollinen, eikä kiinnostunut tarpeeksi ehkä(?) tai muuten haluaa mennä vielä. Ei kannata yrittää väkisin ja on parempi vapautua, löytää uutta. Ellei sitten halua toistaa samaa levyä ja kaavaa, tai siis se toinen toistaa. Ellet ole anteeksiantavaa sorttia ja kestä kaiken, aika harva jaksaa.

Vierailija
36/39 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran pettäjä, aina pettäjä. Eihän pettäjä koskaan näe itsessään mitään vikaa, loputtomiin puolustelee itseään ja keksii toiminnalleen syitä, manipuloi toista uskomaan selitykset. 

Itse olen sitä mieltä, että jos suhteen aikana muut alkaa kiinnostamaan, niin sitten erotaan. Jos ollaan suhteessa niin ollaan suhteessa. Joko niin tai ei lainkaan.

"Kerran pettäjä, aina pettäjä." ei pidä paikkaansa, tämä siis parisuhdeterapeutin suusta.

Tarpeettoman mustavalkoinen ja siksi huono kirjoitus.

Vierailija
37/39 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran pettäjä, aina pettäjä. Eihän pettäjä koskaan näe itsessään mitään vikaa, loputtomiin puolustelee itseään ja keksii toiminnalleen syitä, manipuloi toista uskomaan selitykset. 

Itse olen sitä mieltä, että jos suhteen aikana muut alkaa kiinnostamaan, niin sitten erotaan. Jos ollaan suhteessa niin ollaan suhteessa. Joko niin tai ei lainkaan.

Räjähtäisin nauramaan tollasesta ali-ihmisestä.

Ei voisi todesta ottaa.

Sairas päästään.

Vierailija
38/39 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät iske aina. Tai iskevät aina, mutta kun iskun tunnistaa (hän itse), hän voi myös toimia toisin. Tai alkaa toimimaan kuten ennen on toiminut, mutta pystyy myös pysäyttämään sen nopeasti, mahdollisesti jääden vain ajatusten tasolle.

Terapia auttaa, mutta vain, jos itsellä on valmius ja halu muuttua. Hyvän suhteen säilyttäminen motivoi sellaiseen.

kirjoitteli Terapoitu

Vierailija
39/39 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ongelmaa kun dumppaa miehet luiskaan ja etsit aikuisen miehen tuollaisen luuserin tilalle.