Ärsyttää olla aina jotenkin sotkuisen näköinen.
Perushygieniasta huolehdin tunnollisesti, hoidan hiuksiani, käytän sopivan kokoisia vaatteita. Harrastan paljonkin liikuntaa ja olen tarkka ruokavaliostani. En ole ikinä ollut ylipainoinen.
Mutta hiukseni ovat aina, ihan sama mitä teen, sellaiset pörröiset ja katkeilleet, joihin ei mikään määrä hoitoa, kosteutusta ja hellyyttä auta. Tulos on huonokuntoisen näköiset hiukset miljoonlla irtosuortuvalla. Mikään hiusväri ei oikein sovi, tummemmat hiukset saavat ihonvärin näyttämään pinkin kelmeältä, vaaleat jotenkin kellertävältä ja korostavat tummia silmänalusia.
Kasvojenpiirteeni ovat sellaiset että kaikki meikkaus... en osaa kuvailla muuten kuin että uppoaa sinne piirteisiin. Lopputulos on homssuinen ja joko ylimeikattu tai sellainen että en ole meikannutkaan. Näytän luonnostaan jotenkin turvonneelta ja huonosti nukkuneelta, alipainoisena teininäkin.
Kaikki vaatteet istuvat oudosti, tuntuu että mikään ei näytä päälläni esim. juhlalliselta vaan kaikki hienommatkin vaatteet näyttävät jotenkin epäjuhlallisilta. Kaikki avonaisemmat, ei-pyöreät kaula-aukot saa leukani ja kaulani näyttämään jotenkin ihan hemmetin leveiltä ja siltä, että unohdin asusta jotain kriittistä pois.
Ärsyttää olla ikuisesti se joka näyttää kadunojasta heränneeltä laittautuneenakin.
Kommentit (9)
Käypä pukeutumisneuvojalla ja kampaajalla. Siisti lyhyt leikkaus hiuksiin auttaa tuossa epäsiistissä vaikutelmassa.
Varmaankin on loivat luonnonkiharat, joita föönaat ja harjaat kuivina. Ei pitäisi. Kokeile hoitaa kuin kiharoita, netistä löytyy ohjeet. En tarkoita curly girliä, vaan tavallista kiharoiden hoitoa.
Voiko niihin pörröhiuksiin laittaa ultrakevyesti vahaa pintaan? Ne katkeilleet saattavat olla ihan vain uutta kasvua.
Olen samanlainen homssu. Enää en edes yritä näyttää edustavalta. Kannattaa keskittyä muihin asioihin kuin ulkonäköön.
Luulen että olet muiden silmissä aivan siisti ja kaunis. Olet kovin kriittinen itseäsi kohtaan. Kunpa näkisit jonakin päivänä itsesi kauniina ja nauttisit olostasi sellaisena kuin olet.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on kadunoja?
Katuoja, kyllä tuon nyt tajuaa, mutta aina pitää saivarrella.
Mutta itsellä sama juttu, kuin ap.llä.
Tukka lähinnä ongelma, se on luonnonkihara ja aina kuin varpuluuta tai petolinnunperse. Pesun jälkeen ok, mutta seuraavana aamuna ihan kamala. Onneksi sitä ei itse nää, kuin ei katso peiliin.
Ehkä hiuksesi kaipaavat proteiinia kosteuden sijaan? Käy kihariin hiuksiin erikoistuneella kampaajalla?
Mikä on kadunoja?