Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mokailut autolla ajaessa?

Vierailija
26.06.2025 |

Itse tuli juuri mokattua liikenteessä, onneksi ei tapahtunut mitään mutta olisi hyvin voinut olla vaaratilanne. Ahdistaa älyttömästi ja tässä on alkanut tulla pientä ajopelkoakin. Mulla myös ocd joka pahentaa entisestään :( voitteko kertoa teidän mokianne vertaistueks?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luovuin autoilusta kun meinasin ajaa pikkulapsen päältä. Olen muutenkin autistinen ja pienetkin mokat jää päähän jyskyttämään pitkäksi aikaa mutta tuo oli jotenkin liikaa.

Vierailija
2/21 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ajanut lähes kaksi miljoonaa kilometriä. Olen varmasti tehnyt kaikki mahdolliset mokat, kolaria en tosin ole ajanut enkä myöskään kenenkään päälle

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itellä sama, kelaan vaan enkä tunnu pääsevän yli mokista. Kuinka oot pärjäilly ilman autoilua, asut varmaan paikassa jossa julkinen liikenne toimii? Pitäisi kai itsekkin melkein vähentää tai jopa lopettaa jos vaan sais jotenki toimimaan  -Ap

Vierailija
4/21 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin ajaa takaa vasenta kaistaa ajavan kylkeen kehätiellä, kun hän ajoi ns. kuolleessa kulmassa ja yritin ex tempore antaa tilaa bussille, joka pyrki minun kaistalleni. Onneksi huomasin viime tingassa eikä tullut kolaria. Moka jäi kuitenkin vaivaamaan muutamaksi päiväksi ja nyt olen palauttanut unohtuneen "olanylivilkaisun" käytäntöön aina kaistaa vaihtaessa. Nuorempana menin enemmän "järkiaivopuoliskolla" ja pystyin selittämään ja antamaan itselleni anteeksi tyyliin "jokainen tekee monta mokaa liikenteessä päivittäin ja niistä pitää vaan oppia". Tuossa kaistanvaihtomokassa auttoi tämä takaa tullut, joka ohi ajaessaan ei puinutkaan nyrkkiä vaan morjestettiin hyväntahtoisesti 👋

M54

Vierailija
5/21 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

OCD OCD OCD, suomessa ei ole tuollaista lyhennettä EDELLEENKÄÄN. 🙄🥱

Vierailija
6/21 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itellä sama, kelaan vaan enkä tunnu pääsevän yli mokista. Kuinka oot pärjäilly ilman autoilua, asut varmaan paikassa jossa julkinen liikenne toimii? Pitäisi kai itsekkin melkein vähentää tai jopa lopettaa jos vaan sais jotenki toimimaan  -Ap

Asun pienellä paikkakunnalla missä julkinen toimii miten toimii, mutta akuuttia tarvetta autolle ei ollut muuten kuin mukavuuden parantajana kun kuljettavat etäisyydet ei mitään kauhean pitkiä. Vähän ikäväähän se on huonolla kelillä lähteä pyörällä polkemaan mutta kaikkeen tottuu.

Vierailija
7/21 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on nainen.

Auttaisiko sinua, jos ymmärtäisit, että kun mies mokaa, hän painaa kaasua, sekä moittii mokaamisensa uhria?

Pointti: olet turhan herkkä. Ole kuin mies, ja syytä niitä, jotka jäävät alle, älä itseäsi.

Todellisuudessa se, että epäilet itseäsi, tekee sinusta paremman kuskin. Jatka vain ajamista, älä luovu siitä.

Vierailija
8/21 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin kerran ajaa pyöräilijän päälle. Tosin syytä oli pyöräilijässäkin, ei pelkästään minussa.

Vierailija
9/21 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan työkseni ja olen nähnyt lukuisi muiden tekemiä virheitä liikenteessä. Sorrun niihin välillä itsekin.  Jokaisesta tilanteesta pitää vain ottaa opiksi. Ajattelen ettei liikenteessä kannata olettaa liikaa muiden aikeista. Jos tuntee epäilyn niin katsoo mitä toinen tekee. Voi olla ettei toinen ole syystä tai toisesta huomannut sinua tai tulkinnut jonkin opasteen väärin.

Vierailija
10/21 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeaan osuit, nainen oon🙂 Ja oon kyllä herkkä, mut ihan tosissaan säikäyttää tälläne mokailu kun miettii näitä mitäs jos - ajatuksia. Virheiden teko kuitenki liikenteessä eri luokkaa ku kyseessä voi olla jopa ihmishenki

Vierailija
11/21 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häpeän tätä suuresti, mutta koeajoin teslan. Näen vieläkin painajaisia.

Vierailija
12/21 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukin yhden Helsingista vilkkaimmista risteyksistä, kun ajattelin, että vielä mahdun. No, arvatkaa mahduinko. Oli aivan hiton kuumottavat minuutit. 

Vierailija
13/21 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiiätkös sen, että täydellistä kuskia ei ole olemassa. Monien puheissa näitä löytyy, mutta ei tosielämässä.

Vierailija
14/21 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on nainen.

Auttaisiko sinua, jos ymmärtäisit, että kun mies mokaa, hän painaa kaasua, sekä moittii mokaamisensa uhria?

Pointti: olet turhan herkkä. Ole kuin mies, ja syytä niitä, jotka jäävät alle, älä itseäsi.

Todellisuudessa se, että epäilet itseäsi, tekee sinusta paremman kuskin. Jatka vain ajamista, älä luovu siitä.

Kaksi kertaa olen väistänyt moottoritien liittymäkaistalle toiselta kaistalta kolmion takaa tulevaa autoa. Toisella kerralla rekkaa jolla ei olisi ollut mitään mahdolkisuutta enää pysähtyä ja toisella pakettiautoa. Jos olisi ajanut väkisin eteen olisin jäänyt alle tai aiheutranut turhan ojaan ajon. Mitään vaaratilannetta ei ollut kun näin syntymässä olevan tilanteen jo kaukaa. 

Tuokin paikka on kyllä tehty vaaralliseksi sälyttäen vastuu autoilijalle. Olisi ollut tilaa jatkaa kolmion takaa olevaa kaistaa toisen rinnalla.Nyt näkyvyys on olematon ja varsinkin raskaiden ajoneuvojen on todella vaikea päästä liittymään kun jonon nopeus on 120-100km tunnissa. Vai miten luulette rekan selviävän kun se joutuu liittymään liikennevirtaan kiihdyttäen nollasta. Tilanne on henkilöautollakin vaikea. Musta tuossa järjettömästi suunnitelkussa liittymäkaistassa näkyy valtion suhtautuminen kansaan. Valtion aiheuttamista tilanteista sälytetään vastuu tien käyttäjälle. Eikä tämä ole ainut. On paljon liian jyrkkiä ja lyhyitä liittymiä joissa ei talvella niiden ollessa kykene edes nastarenkailla saavuttamaan kuin jonkun 70km tunnissa.

Vierailija
15/21 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on kyllä totta. Jotkut kiihdytyskaistat on ihan järjettömän lyhyitä, oikeesti pitäis heti päästä liittymään. Onneks kuten sä jotkut antaa ystävällisesti tietä siirtymällä ohituskaistalle

Vierailija
16/21 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älyttömin moka ikinä sattui kun olin kohtalaisen tuore kuski. Ajoin motarilla ja olin juuri ohittamassa kaistaa kun tuli sellainen aivopieru, että mun työpaikan parkkihallin avaaja on samassa avainnipussa kun autonavain. Yritin näpelöidä sitä siinä ajaessa irti sillä seurauksella, että irrotin vahingossa 125km/h vauhdissa aamun varsin vilkkaassa liikenteessä juuri rekkaa ohittaessani sen avaimen virtalukostaan. Kävi mieletön tuuri, laitoin heti hätävalot päälle ja sain auton rattia käännettyä kohti oikean puolen kaistaa. Just sillä hetkellä ei onneksi tullut ihan just kiinni perässä ketään. Vähän matkan päässä tuli kuorma-auto, joka joutui hidastamaan päästääkseen minut pientareelle. Sain onneksi auton käyntiin vielä kun vauhtia oli n 70km/h ja pääsin takaisin liikenteen sekaan. 

Enpä ole ikinä tätä kellekään uskaltanut sanoa ja hävettää vietävästi. 

Vierailija
17/21 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajan työkseni ja olen nähnyt lukuisi muiden tekemiä virheitä liikenteessä. Sorrun niihin välillä itsekin.  Jokaisesta tilanteesta pitää vain ottaa opiksi. Ajattelen ettei liikenteessä kannata olettaa liikaa muiden aikeista. Jos tuntee epäilyn niin katsoo mitä toinen tekee. Voi olla ettei toinen ole syystä tai toisesta huomannut sinua tai tulkinnut jonkin opasteen väärin.

Nykyään monella on jatkuvasti kuvaavat kamerat autoissaan ja jos tällaisen edessä teet virheen niin takuuvarmasti olet jossain tubessa koko kansan häpeärangaistavana. Moni ei viitsi edes rekisterikilpiä sumennella.

Vierailija
18/21 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi on kyllä totta. Jotkut kiihdytyskaistat on ihan järjettömän lyhyitä, oikeesti pitäis heti päästä liittymään. Onneks kuten sä jotkut antaa ystävällisesti tietä siirtymällä ohituskaistalle

Turussa yksi lyhimmistä on se, joka kääntyy Naantalista Tampereelle ysitielle. Se on vielä vilkas tie, jolle liitytään. Joskus joutuu aidosti pysäyttämään auton ja joka kerta pysähdyksistä liikkeelle lähteminen on vaaraksi itselle. Uskomatonta, ettei sitä ole koskaan muutettu. 

Vierailija
19/21 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus ajanut kolmion takaa niin että meinasi tulla kolari. Oma vika. Säikähdin vielä tilannetta niin että painoin jarrun sijasta kaasua. Älä kysy miksi, menin täysin oikosulkuun. Onneksi se toinen kuski oli hereillä, mutta kyllä hävetti. 15 vuoden aikana ei muuten ole tullut mokailtua, ei edes yhtään peltikolaria (koputtaa puuta).

Vierailija
20/21 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aja enää autolla, siinä ratkaisu. Olin maailman huonoin kuski, mutta onneksi tajusin sen itsekin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kolme