Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lähes varma työ lähti alta

Vierailija
26.06.2025 |

Nyt se sitten tapahtui. Kenkää tuli. Tästä lähti lumipallo vyörymään ja konkursseja tuulee kohta puolin myös monelle muulle.  Maailman tilanteelle ei varmaan voi mitään mutta hampaaton on ollut myös Suomen hallitus. Ei ole Kokoomuksesta ja Orposta yhtään mihinkään. Pötypuheita riittää mutta ei oikeita tekoja.  S**tanan tunarit!

Kommentit (81)

Vierailija
41/81 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menkää töihin!

T: Riikka

Boomerit töihin!                                                    T: Sannukka          

Vierailija
42/81 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen on varma työpaikka, kun maailma muuttuu niin nopeasti?

Alkoholiteollisuus. Se ei kuole koskaan pois, niin juurtunut osa ihmiskuntaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/81 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene ap töihin!

No oikein mielelläni menen. Suosittelen myös sinulle. 

Vierailija
44/81 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin taaksepäin omia työpaikkojani, tällainen ketju siitä tuli:

6 v + 5 v + 7 v + 7 v oma firma

Tuossa viimeisessä työpaikassa ennen omaa firmaa olisin saanut olla, mutten kestänyt sitä enää vaan lähdin ja perustin oman firman.

Enpä nyt kutsuisi yhtäkään noista mitenkään "varmaksi" työpaikaksi.

Ei kai nykyään voi luottaa mihinkään työnantajaan että sielä sitten ikuisesti saa olla eläkkeeseen asti?

Täytyy aina olla Plan B jos sattuu saamaan potkut.

Vierailija
45/81 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä haluan sanoa kaikille tulevaisuudesta jota kaikkien olisi hyvä tietää niin Suomi on nyt syvällä suossa. Tekohengitys ei enää auta. Ekonomien arviot varovaisesta elpymisestä on ihan hölynpölyä. 

Mitkä syyt ovat mielestäsi johtaneet tähän?

Vierailija
46/81 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epävarmalle maailman tilanteelle ei Suomen hallitus mahda yhtään mitään. Eli ihan turha räyhätä sinne suuntaan. Täällä tuskin on edessä tilannetta, mikä voi olla käsillä Saksassa. Moni autoteollisuuden toimija on kirjaimellisesit kusessa, kun rahat on loppu. Nuo, kun lähtevät kaatumaan, niin pihalle joutuu tuhansittain ihmisiä kerralla.

Autoteollisuus on euroopan tärkein teollisuudenala. Viherpimperot ei tainneet käsittää miten suuren vahingon saavat aikaan kun alkoivat keikuttaa tätä venettä. Autoteollisuuden myötä menee suuri joukko alinhankintayrityksiäkin nurin. Kohta euroopan kansalaisten yleisin nimike on työtön.

Joku jossain sanoi että Saksassa autotehtaat siirtyneet kolmivuorotyöhön kun polttomoottoriautojen kysyntä kasvanut. Sähköautojen valmistus takkuaa. Tiedä sitten mikä on totuus.

Vierailija
47/81 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa viimeisessä työpaikassa ennen omaa firmaa olisin saanut olla, mutten kestänyt sitä enää vaan lähdin ja perustin oman firman.

Ei kai nykyään voi luottaa mihinkään työnantajaan että sielä sitten ikuisesti saa olla eläkkeeseen asti?

Potkut saaneet työntekijät vain ovat muiden työnantajiennsilmissä epäilyttäviä, kannattaa siis itse etsiä koko ajan uutta työtä ja lähteä ennenkuin saa kenkää. Työsuhteen irtisanomisen syytö ei saa sanoa mutta työsuhteen loppumisen muodon saa kertoa kysyttäessä, eli lähtikö itse vai vapautettiinko työmarkkinoille vasten tahtoaan

Vierailija
48/81 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millainen on varma työpaikka, kun maailma muuttuu niin nopeasti?

Alkoholiteollisuus. Se ei kuole koskaan pois, niin juurtunut osa ihmiskuntaa.

Ruoantuotanto, jossain päin maailmaa. Suomessa ei koska duopoli varastaa tuottajien palkat.

Vierailija
49/81 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokoomus on tarjonnut tämän uuden mahdollisuuden sinulle! Nyt hakemaan parempia töitä!

Voi sen asian noinkin valoisasti nähdä. Pitänee kiittää Orpoa tästä mahdollisuudesta. Kiitos Orpo! Yksi ovi sulkeutuu niin toinen aukeaa. Toiseen suuntaan kun kumarrat niin toiseen pyllistät. Olen pelastettu ja saanut uuden mahdollisuuden Kokoomuksen armosta. Halleluja! 

Vierailija
50/81 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kock ajaa suuryrityksille tukia, verokikkoja, luovaa kirjanpitoa. 

Duunarit kortistoon. 

-100000 työllistä

I love Kock.

Vierailija
51/81 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Idänkaupan loppuminen oli viimenen niitti taloudelle 

Vierailija
52/81 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten pitää olla varaluistimien varaluistimet. Ammattiurheilus hei. Mitä sitten kun kortti- B on käytetty jo ajat sitten?

Vierailija
53/81 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikella rakkaudella äitiäni kohtaan:

Minua ärsyttää, että 66-vuotias äitini hokee sitä että työvoimapula tulee vielä kun 60-luvun alussa syntyneet jäävät eläkkeelle. Kysyin häneltä, että miksi sitä ei tullut kun boomerit jäivät eläkkeelle, niin ei osannut vastata kysymykseeni.

Äitini on viimeisiä suurehkoja ikäluokkia, jotka ovat pystyneet tekemään katkeamattoman työuran saman työnantajan palveluksessa parikymppisestä kuusvitoseksi.

Itse olen syntynyt loppuvuodesta 1990 ja koko elämä on ollut pelkkää lamaa. Mun ikäluokalla oli jopa vielä Nokia-buumin aikana koulukirjoja, joista oli kumitettu vanhat vastaukset pois. Työttömyysaste on ollut koko mun eliniän yli 5 %.

Vierailija
54/81 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomi on täynnä tekemätöntä työtä. Aina voi poimia marjoja tai harventaa risuja.

Kuka maksaa palkan? Omaksi huviksiko pitäis tehdä? Tuskin metsänomistaja tykkää jos menen metsään omin päin touhuamaan.

Valtio tai kaupunki voisi hyvin maksaa sen saman summan palkkana, mitä työtön saa kaikkina erilaisiana tukina yhteensä.

Tämä olisi plus miinus nolla ja näin melkein jokaiselle saataisiin joku työ, ei sillä niin väliä onko sitä hommaa paljon tai onko se ihan välttämätöntä, pääasia on, että olet paikalla ja teet sen edes sen minimin, mitä se homma vaatii.

Vierailija
55/81 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 40- vuotias. Olen korkeakoulun käynyt ja myös ylioppilas sekä amiksen käynyt. Minulla on lukuisia työpaikkoja joissa olen ollut töissä. Paljon erilaisia työsuhteita, lyhyt projekti, nollatunti, vakituinen, määräaikainen, tarvittaessa töihin kutsuttava ja yms. Olen ollut kuusi kertaa YT-neuvotteluissa ja taloudellisin perustein on tullut monoa neljä kertaa. Pisin yhtäaikainen työsuhde 4,5 vuotta. Tähän kaikkeen mahtuu jo pieni ikuisuus ja työelämää on vielä paljon jäljellä. Koko työhistoriani aikana ei Suomessa tai ainakaan omalta kohdaltani ole mikään ollut varmaa. Yhtä murrosta koko aika. On koronaa ja monta muuta. Mutta yksi asia on varma. Suomea ei saada millään nousuun. Ei ole mitään positiivista tulevaisuuden näkymää havaittavissa.

Vierailija
56/81 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomi on täynnä tekemätöntä työtä. Aina voi poimia marjoja tai harventaa risuja.

Kuka maksaa palkan? Omaksi huviksiko pitäis tehdä? Tuskin metsänomistaja tykkää jos menen metsään omin päin touhuamaan.

Valtio tai kaupunki voisi hyvin maksaa sen saman summan palkkana, mitä työtön saa kaikkina erilaisiana tukina yhteensä.

Tämä olisi plus miinus nolla ja näin melkein jokaiselle saataisiin joku työ, ei sillä niin väliä onko sitä hommaa paljon tai onko se ihan välttämätöntä, pääasia on, että olet paikalla ja teet sen edes sen minimin, mitä se homma vaatii.

Sitten saisi vielä työtodistuksen että valtion homissa on työskennelty eikä ole lusmuttu. Valtio kiittää hyvin tehdystä työstä.

Vierailija
57/81 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannatti äänestää kokoomusta. 

Ihmettelen aina kuka äänestää kokoomusta.Olen ajatellut että Uudellamaalla on niin paljon rikkaita että sieltä ne suurimmat äänet tulee.

Vierailija
58/81 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Idänkaupan loppuminen oli viimenen niitti taloudelle 

Tämähän se.

Vierailija
59/81 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Epävarmalle maailman tilanteelle ei Suomen hallitus mahda yhtään mitään."

Tämän piti kuitenkin olla hallitus jolla on ihan erityistä talousosaamista ja vahva näkemys siitä miten tästä noustaan.

En muista vaikka Kokoomuksen ennen viime vaaleja edes "pienellä painetussa" sanoneen että "maailmantilanteelle emme sitten mitään mahda joten voi hyvin olla että kaikki menee vain huonompaan suuntaan."

Vierailija
60/81 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet nainen, pääset sosiaalitoimistoon töihin. 

Jos on alan tutkinto.