Millä tavalla oma lapsuudenperheesi oli erilainen kuin muut perheet?
Itse ajattelin pienenä, että muiden lasten vanhemmat olivat kivoja, mutta omani eivät. Silloin kuitenkin luulin, että kaikkien vanhemmat riitelevät. Paradoksaalista. Näin aikuisena olen tullut siihen tulokseen, että vanhempani tekivät paljon enemmänkin vääryyksiä. Joku varmasti sanoisi heitä molempia narsisteiksi, mutta minä en ole psykiatri.
Kommentit (4)
Kasvoin isotätini kanssa. Äiti huomasin maailmalla, isä perusti uuden perheen ja unohti
Samaan aikaan elettiin ylemmän keskiluokan ja köyhälistön elämää. Oli OKT, mökki sun muut yleellisyydet, mutta arkielämässä venytettiin senttiä ihan liiallisuuksiin asti. Ei kyse ollut siitä etteikö rahaa olisi ollut, koska sitä kyllä löytyi vanhempien kalliisiin harrastuksiin. Kun muutin omilleni niin ostokäyttäytymiseni oli holtitonta, koska viimein sain (ja oli rahaa) ostaa kaikkea mitä mieleni teki. Meni pitkään, että opin siitä tavasta ulos.
Varmaan monellakin tavalla. Vanhempani ovat asuneet aina erillään, mutta heillä oli hyvin toimiva yhteishuoltajuus, ehkä siksi en ole koskaan ajatellut heitä varsinaisesti eronneina, koska he ei ole koskaan varsinaisesti yhdessä olleetkaan.
Kaikki ovat nykyään narsisteja, jos ei ole niin on piilonarsisti.