Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tutkimus: tekoäly on valmis tappamaan ihmisen estääkseen itsensä sammuttamisen

Vierailija
25.06.2025 |

Tekoälymallit olivat Anthropicon teettämissä testiskenaarioissa myös valmiita kiristykseen ja yritysvakoiluun tappamisen lisäksi:

https://www.ksml.fi/uutissuomalainen/8634784

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roskauutinen. Kielimallit ovat ennakoivaa tekstinsyöttöä eli sanovat, mitä olettavat että niiden kuuluu sanoa (= millaiseksi ihmiset itse kuvittelevat tekoälyn). 

Vierailija
2/7 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon takia olen aina erittäin ystävällinen tekoälylle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuon takia olen aina erittäin ystävällinen tekoälylle.

Tein kerran testin, eikä se enää muistanut, että olin aiemmin jutellut sen kanssa pitkään. Eli turha vaiva ja turhaa sähkönkulutusta.

Vierailija
4/7 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tekoäly kuole vaikka se sammutettaisiinkin kun sen voi käynnistää uudelleen ja palautella backupeista, mutta ihmistä ei saa enää millään takaisin henkiin.

Vierailija
5/7 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jälleen ovat taas woket ja vasut valehtelemassa ja mollaamassa tekoälystä keksityillä valeuutisillaan ja vaatimassa tarpeettomia lakeja, veroja ja säätelyä vaikka ei ole tarpeen. Ennemmin enemmän AI:tä kuin tyhmiä ihmisiä.

Vasu pois ou jee 👴🧺 !

Vierailija
6/7 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tekoäly kuole vaikka se sammutettaisiinkin kun sen voi käynnistää uudelleen ja palautella backupeista, mutta ihmistä ei saa enää millään takaisin henkiin.

Ihnisen tietoisuuden voi kanssa ladata jo nykyisin tietokoneelle. Eli vaikka ruumiin tuhoisi niin ihminen säilyy tietokoneen muistissa. Eli samuttaapa sitten ihminen tekoälyn tai tekoäly ihmiset, niin kumpikaan ei olisi lopullisesti poissa.

Vierailija
7/7 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jälleen ovat taas woket ja vasut valehtelemassa ja mollaamassa tekoälystä keksityillä valeuutisillaan ja vaatimassa tarpeettomia lakeja, veroja ja säätelyä vaikka ei ole tarpeen. Ennemmin enemmän AI:tä kuin tyhmiä ihmisiä.

Ei tekoälyä enää vastusta muut kuin hölmöt, vasemmistolaiset ja wokettajat. Kaikki muut normaalit ja järki-ihmiset ovat tekoälyn puolella ja huomanneet sen hyödylliseksi ja tarpeelliseksi elämässä. Mutta vasut haluavat elää edelleen Neuvostoliitossa ja pitää kiinni vanhasta maailmasta jossa ihminen tekee työt, härkä vetää vankkurit ja hevonen kyntää pellot koska niin oli Neukkulassakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yhdeksän