Onko "väärin" erota vain siksi että on täysin kyllästynyt mieheen?
Ei mitään draamaa taustalla, mutta ukosta on tullut jotenkin niin hiton jäyhä, passiivinen ja intohimoton, että leipiinnyttää. Tuntuu myös pitävän meikäläistä aivan itsestäänselvyytenä, joka ei kehuja tai huomioimista tarvitse.
Kommentit (82)
Meillä vastaava tilanne ratkesi ilman eroa pienellä etäisyydellä. Sain hyvän työtarjouksen toiselta paikkakunnalta ja otin sen vastaan. Ajattelin että tulee ero, jos on tullakseen mutta kävikin päinvastoin.
Asustelen osan viikosta työpaikkakunnalla ja välillä vietän täällä viikonloppujakin ja suhde voi paremmin kuin koskaan. Uusi kipinä on löytynyt, kun toista ehtii ikävöidä.
Kuinka pitkä suhde, lapsia ? Ajattele kaksi kertaa !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parisuhdeterapiaa suosittelen. Tai muuten keskustelua aiheesta.
Ei suomalainen mies mene terapiaan.
Jotkut lähtee terapiaan, jos se on parisuhteen jatkumisen ehtona. Itse sain mieheni noin 10 vuotta sitten mukaan, kun tein kerta kaikkiaan selväksi että lähden, jos kerran asioista puhuminen muuten vaan ei suju, eikä terapiaankaan suostu. Meillä oli ongelma, että miehen mielestä ei ollut mitään ongelmia, eikä osannut sanoa mitään, kun minä kuvasin mitä ongelmia minusta on. Oli vaan vaivautuneen näköinen, joskus kuittasi akkojen jaarituksena, jota tehdään kun on naistenlehdestä opittu että kuuluu parisuhdekeskustella. Terapia sai hänet ymmärtämään, että minusta ihan oikeasti tuntui siltä mitä olin sanonutkin, eikä ole vain jotain naisten turhaa lämpimikseen lätinää.
Uskomattoman epäkunnioittava mies. Tollo.
Vierailija kirjoitti:
On varmasti ajatellut jo pitkään. Älä sinä luule muita yhtä tyhmiksi kuin olet itse.
No mitä te olette sopineet? Oletteko yhdessä sellaisella ajatuksella, että jatketaan niin kauan kuin huvittaa, vai oletteko sitoutuneet olemaan yhdessä vaikka välillä kyllästyttäisikin?
Juridisesti tietysti eroaminen on aina sallittua, eikä sitä tarvitse perustella mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Sekin voi auttaa, jos lähdet vähän viihteelle, etkä ole itsestäänselvyys.
Minun mieheni alkaa aina jossain vaiheessa ylpistymään. Silloin palautan hänet tietoisesti maan pinnalle meikkamalla flirttailemalla muille miehille. Johan alkaa omakin rouva kiinnostaa.
Ei vaikuta terveeltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun mieheni alkaa aina jossain vaiheessa ylpistymään. Silloin palautan hänet tietoisesti maan pinnalle meikkamalla flirttailemalla muille miehille. Johan alkaa omakin rouva kiinnostaa.
Älä alapeukuta. Miehet ovat yksinkertaisia.
Noin yksinkertaisella on yhtä yksinkertainen nainen. Yök, val ko ros kaa.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu, miten talous kestää vai paraneeko. Jos ero heikentää talouttasi, ota virkeä panokaveri tai pari. Joskus se herättää ukossa kilpailuhengen: kyllähän minä yhden akan tyydytän itsekin!
Mies tyydyttää itsensä ja lopun aikaa laiskottelee.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu, miten talous kestää vai paraneeko. Jos ero heikentää talouttasi, ota virkeä panokaveri tai pari. Joskus se herättää ukossa kilpailuhengen: kyllähän minä yhden akan tyydytän itsekin!
Jos suhde olisi kamalan huono, ei niissä voi olla edes talouden vuoksi, jos se vaikka masentaa jotakin.
Vierailija kirjoitti:
Jos mies kysyisi samaa vaimostaan, oltaisi palstalla sitä mieltä, että mies on itsekäs ja hänen pitää vaan kestää suhteessa. Vaikka kuolemaansa asti ja vaikka miten tahansa onnettomana.
Niin, mutta sinun täytyy ymmärtää, että eivät palstamammat koe suhtautuvansa miehiin ja naisiin epäreilusti eri tavalla. He nimittäin uskovat, että miehet ovat sisäsyntyisesti pahoja ja naiset hyviä. Jos tämä olisi totta, niin silloinhan olisikin järkevää kohdella miehiä ja naisia aivan eri tavoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On varmasti ajatellut jo pitkään. Älä sinä luule muita yhtä tyhmiksi kuin olet itse.
Mistä päättelet että on ajatellut jo pitkään ? Jokainen muuttuu ajan saatossa, melko yleinen ongelma on se ettei osata keskustella.
Mikä ettei. Miehetkin vaihtavat aina naista nuorempaan vähän samaan tapaan kuin autoa vaihdetaan eli viiden tai kymmenen vuoden välein.
Vierailija kirjoitti:
Jos mies kysyisi samaa vaimostaan, oltaisi palstalla sitä mieltä, että mies on itsekäs ja hänen pitää vaan kestää suhteessa. Vaikka kuolemaansa asti ja vaikka miten tahansa onnettomana.
Höpö höpö. Suomessa erotaan ihan liian vähän. On ihan hullua tuhlata oma ainutkertainen elämä sellaisen ihmisen kanssa, jota suunnilleen inhoaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies tyydyttää itsensä ja lopun aikaa laiskottelee.
Mies vaikuttaa terveeltä kun toimii lajiopillisesti oikein.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ettei. Miehetkin vaihtavat aina naista nuorempaan vähän samaan tapaan kuin autoa vaihdetaan eli viiden tai kymmenen vuoden välein.
Ketkä miehet näin tekevät?
Vierailija kirjoitti:
Joo.mutta se on teillä miehillä niin paljon helpompaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä mies menettäisi mitään, jos suhde tuollaisen bimbon kanssa päättyisi. Hyvä vain.
Tekeekö se ihmisestä bimbon, jos haluaa tulla parisuhteessaan nähdyksi?
Vierailija kirjoitti:
Jätä se sika.
JÄTÄ SE LEHMÄN KANTTURA
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, mutta sinun täytyy ymmärtää, että eivät palstamammat koe suhtautuvansa miehiin ja naisiin epäreilusti eri tavalla. He nimittäin uskovat, että miehet ovat sisäsyntyisesti pahoja ja naiset hyviä. Jos tämä olisi totta, niin silloinhan olisikin järkevää kohdella miehiä ja naisia aivan eri tavoilla.
Lopeta itsellesi vastaileminen, olet nolo.
Juu ei. Terapia sopii vain älykkäille, itsekriittisille ja oppimiskykyisille.