Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko masennus red flag?

Vierailija
25.06.2025 |

Eli jos henkilö ollut vuosia syvästi masentunut ja lääkityksellä, onko tällaisen kanssa seurustelussa uhkansa?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tšuhna mies on paskahousu, siksi tšuhna nainen ottaa tumman miehen.

Vierailija
2/22 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki sairaudet ovat jossain määrin varoitusmerkkejä. Täytyy miettiä itse tarkkaan mitä on valmis kestämään ja mistä luopumaan kumppanin vuoksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole staattinen tila. Menee ohitse. 

Vierailija
4/22 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole staattinen tila. Menee ohitse. 

Ei aina mene.

Vierailija
5/22 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kertaa nusesee ja sitten kiertoon

Vierailija
6/22 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en kyllä ryhtyis syvästi masentuneeseen tutustumaan kuin hyväpäiväntuttuna. 

Vierailija
7/22 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Kun ei ole terve, niin ei ole. Ei se varmasti ole hyväkään asia. Olen sitten yksin. 

Vierailija
8/22 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan ole. 

Vierailija
9/22 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan hoitotasapainosta. Jos ihminen pärjää arjessaan hyvin ja on toimintakykyinen, en näe sitä suorana esteenä. Jos taas joku on hoitovastainen, kärsii vakavista oireista, ei pärjää arjessaan ja uhkailee i*****rhalla, se on aika raskasta eloa myös puolisolle. 

Vierailija
10/22 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin ollut joskus masentunut ja en kyllä sellaista katsoisi. Eli on red flag

Vierailija
11/22 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noita on ollut. Ei kukaan jaksa masentunutta. Se on toiveajattelua, että parannutaan yhdessä. Elämä on nyt niin hyvää kuin voi olla. 

Vierailija
12/22 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itsekin ollut joskus masentunut ja en kyllä sellaista katsoisi. Eli on red flag

Jos sillä on talous kunnossa, niin sitten. Eikä vuodata paskaa niskaan. Romahtamiset jne. pitää jokaisen käsitellä itse. 

Vierailija
13/22 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ainakin mulle. En jaksais vetää perässä ketään masentunutta. 

Vierailija
14/22 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No musta tuntuu että monella on masennus vaikkei mitään diagnoosia olisikaan. Musta ei oo red flag ellei nyt just oo se vakava masennus missä jo itsemurha ajatuksia ynnä muuta, se olisi vaikeaa .

Vierailija
15/22 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä hiton red flag?

Vierailija
16/22 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käsitellyt omaa masennustani 30 vuotta. En oikein jaksaisi toisen ihmisen masennusta. Olen yksin pärjännyt. Ystävä voisin olla toiselle masentuneelle. Mutta en kestäisi ripustautumista. 

Vierailija
17/22 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noita on ollut. Ei kukaan jaksa masentunutta. Se on toiveajattelua, että parannutaan yhdessä. Elämä on nyt niin hyvää kuin voi olla. 

Ainoa, joka jaksoi kiinnostua minusta masentuneena, oli tummaihoinen. Ei sekään ollut tasapainoinen suhde. Kun se toinen halusi hyötyä. Ehkä jos olisin antanut mahdollisuuden. Ehkä olisi kuitenkin ollut liian rankkaa, jos toisella olisi ollut ongelmia myöskin. 

Vierailija
18/22 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennukseen on syy, mutta ihmiset ei useinkaan tajua mikä se syy on. Syy on se, että tämä maailma on saatanan vallassa. Ihmiset ovat hylänneet Jumalan ja siksi kaikki pahuus rehottaa. Ihmiset luulee että vapaus on sitä että toisen voi hylätä kuin minkäkin rätin ja sitten perustaa aina uuden uusperheen. Ei toimi. Viha vaan kasvaa, riitaa tulee. Samaten, jos haluat itsellesi rikkauksia, sun on oltava kovasydäminen ja välinpitämätön.

Vierailija
19/22 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaako se lääkitys eli onko se henkilö työ- ja toimintakykyinen lääkityksen kanssa? Vai onko hän edelleen masentuneen oloinen ja lääkitys auttaa suurinpiirtein pysymään hengissä?

Lääkitys on joka tapauksessa vain apuväline, masennuksen syyt pitäisi selvittää eikä se ole mikään pikkujuttu, jos masennus on kestänyt jo vuosia. Minusta tällaisen henkilön pitäisi hoidattaa masennuksensa ensin, ennenkuin lähtee mihinkään ihmissudekuvioihin. 

Olen tapaillut kahtakin ihmistä, jotka olivat sairastaneet masennusta jo vuosia. Olivat normaalisti työelämässä, vaativissa hommissa jopa. Kyllähän ne ongelmat tulivat sieltä tapailun alkuvaiheessa esille. Molemmilla oli lääkitys eikä varsinainen masennus näkynyt päälle, mutta ilmeisesti masennuksen varsinaiset syyt alkoivat puskea esiin ja sainkin sitten olla kaatopaikkana heidän traumoilleen. Kumpikin oli täysin sokea huonolle käytökselleen. Jos ihmisellä on täysi kielto päällä omaan tilanteeseensa, niin ei sitä viitsi eikä kannata jäädä sellaisen ihmisen henkiseksi nyrkkeilysäkiksi.

Lyhytkestoinen masennus tai mikä tahansa mielenterveyden häiriö ei ole este, jos johonkuhun haluaa tutustua. Varsinkaan jos ihmisellä on ollut kykyä ja jaksamista nousta sieltä ylös ja saada elämänsä kuntoon. Mutta kyllähän vuosia kestänyt masennus jo kertoo, että sille pohjalle ei hyvää ihmissuhdetta rakenneta.  

Vierailija
20/22 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on lääkityksellä ja/tai muuten hoitosuhteessa tai terapiassa en pitäisi uhkana. Kaikilla meillä on taakkamme, tuossa tilanteessa sentään tekee asialle jotain. Jos pelkäät toisen taakkoja, et ole omia taakkojasikaan selvittänyt. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kaksi