Lapsen ilonaiheet kesämökillä
Ollaan oltu nyt noin viikko kesämökillä ja tähän mennessä 4 vuotiaan suurimmat ilon ja naurun aiheet ovat olleet:
- kesämökin ympäri kilpaa juokseminen. Ollaan juostu myös vesisateessa ja tuntuu olevan lapsen mielestä vielä hauskempaa.
- ketun tekemien kuoppien täyttäminen hiekalla ja tasoittaminen hiekkalapiolla.
- mattojen rumpsuttelu nurmikolla siten, että heitti pehmolelunsa mattoon pyörimään ja hyörimään.
Pikkulapsilla on kyllä ihanan pienet ilonaiheet. Voitaisiin aikuiset ottaa oppia tästä lasten asenteesta!
Olisi kiva kuulla, mistä muista "pikkujutuista" lapsenne ovat innostuneet mökkiolosuhteissa.
Kommentit (6)
Perhosten bongaaminen ja muurahaisten seuraaminen. :D
Ei ole omia lapsia eikä mökkiä, mutta serkun ja hänen kanssaan olen ollut heidän mökillään(kutsuttuna, en lokkina) ja heidän 6v poika oli ihan riemuissaan kun leikittiin kioskia, myynnissä oli käpyjä, keppejä, ja erilaisia kasveja ja ne olivat ruokia. Kivet toimivat rahana.
Kurkistetaan kivien alle ja katsotaan mitä ötököitä siellä on.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole omia lapsia eikä mökkiä, mutta serkun ja hänen kanssaan olen ollut heidän mökillään(kutsuttuna, en lokkina) ja heidän 6v poika oli ihan riemuissaan kun leikittiin kioskia, myynnissä oli käpyjä, keppejä, ja erilaisia kasveja ja ne olivat ruokia. Kivet toimivat rahana.
Kioskileikki oli meidänkin lasten suosikki. Käpyjä oli ensin maalattu vesivärein.
Ihana aloitus, sai hyvälle mielelle! Minulla ei ole lapsia, mutta jään seuraamaan mitä muut kirjoittaa.