Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

¤¤¤ SyysSissien tiistain höpinöitä ¤¤¤

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin,

Nyt on SITTEN tekstiä sadellut PARISSA PÄIVÄSSÄ enemmän kuin laki sallii kun en ole jaksanut lueskella. Oli sangen rankka vkl. La siis ilmeni punaista vuotoa ja alamasun juilimista, kipuilua on tänäänkin, mutta vuotoa ei ja liikkeitä tunsin eilen. Nyt odotan niitä tänään ja jos ei kuulu niin lääkäri kutsuu! Olen stressaantunut tilanteesta. Sain pe ikävän tärähdyksen mahaani auton äkkinäisestä liikkeestä ja ilta menikin huonosti.

Kaiken kruuna se, että täällä on nuorimmainen taas kipeänä. Lääkäri on klo 11. Reppanalla oli yöllä silmät limaisen rähmän takia niin ummessa, että huusi hätääntyneenä mua paikalle. Äiti on paras turva, taas se huomattiin ja hyvältä tuntui kun pieni halusi olla vaan lähellä kun sitten ei kuulema pelota enää. Sain kostutetulla pyyhkeellä silmät nopeasti auki, mutta turvotus oli ikävä. Saa nähdä miten on kun tuosta herää, sain nukahtamaan aamuyöstä onneksi!

Täällä siis voi olla hiljaiseloa ja käyn kyllä tänään lukemassa viestejä joten MUKAVAA PÄIVÄÄ TEILLE!

-PippuriMamma & " MatiasMatilda" 17+2

Vierailija
2/12 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei hei

Pippurimamma on se lasten sairastus tuota. Itsekin aina henkisesti sairastaa mukana. Merkillistä miten äiti on lohduksi pelkällä läsnäololla.

Toivottavasti kaikilla on hyvin asiat. Taas on ollut huoliuutisiakin mukana.

Meillä on ulta klo 11 ja nyt mun täytyy mennä. Jännittäää!!!!!! Ihan hirmusti!!!

Tulen illalla kertomaan miten meni.

terv peikkoäet ihan täpinässä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin on aurinko paistanut eilisen ultran jälkeen. Minulla oli myös kamala viikonloppu. Perjantai-iltana alkoi niin kova vatsakipu, että piti särkylääkettä ottaa ja ruskea tuhruvuoto pyyhittäessä. Lauantai-aamuna kipu meni ohitse, mutta tuhruvuoto jatkui koko viikonlopun ja eilisen. No, minähän oli jo ihan varma, että vauva on kuollut kohtuun ja olin aivan masentunut koko viikonlopun, ihanasta auringonpaisteesta huolimatta. Onneksi olimme lasten kanssa vanhempieni luona ja he saivat nauttia ulkoilusta isovanhempien kanssa.

Eilen onneksi pääsimme ultraan ja siellä näkyi vilkkaasti liikkuva vauvanalku, jolla oli kaikki kunnossa. Kohdussa näkyi 4D-ultrassa myös hematooman loppu, jota ei viime ultrassa huomattu sekä joku pieni, liikkuva möntti istukan kohdilla, josta lääkäri ei osannut sanoa, mikä se oli. Hän arveli, että se saattaa olla myös verenpurkauma. Hän oli sitä mieltä , että on epätodennäköistä, että se olisi vauvalle vaarallinen, mutta sovittiin, että tilanne tarkastetaan vielä rakenneultrassa reilun kuukauden päästä.

Nyt täytyy vaan oppia olemaan stressaamatta, siitä kun ei ole mitään hyötyä ja kaikista säikähdyksistäni huolimatta vauvalla on koko ajan ollut kaikki hyvin.

Pippurimammalle tsemppiä! Todennäköisesti sinullakin vuoto on ihan vaaratonta! Nuo vuodot ovat ihan yllättävänkin yleisiä raskauden aikana.

Joku kirjoitteli sokerirasitustestistä ja minä myös ihmettelen teidän terveydenhoitajan kantaa. Itselläni oli viime raskaudessa yksi raja-arvo eikä poikkeavia arvoja seurannasta ja minun piti käydä 12 raskausviikkoon mennessä ensimmäisen kerran sokerirasituksessa. Siinä ei ollut mitään poikkeavaa, mutta uudestaan joudun menemään 26:n rv:n paikkeilla. Mielestäni on tosi hyvä, että täällä Tampereella ollaan tarkkoja sokeriarvojen kanssa. Onhan se aina pieni vaiva mennä testiin, mutta saapahan ajoissa ruokavalio-ohjeet ym. jos poikkeavaa ilmenee.

Mutta nyt taas töitten pariin. Aurinkoista oloa kaikille!

Berry rv. 14+3

Vierailija
4/12 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas hiljaista täällä tänään.. Vaikka kai se taas iltaa kohti vilkastuu! Tänään oli taas sellainen päivä etten millään jaksanut nousta aamulla töihin joten pistin vaan viestiä että teen etää.. Kovasti nyt väsyttääkin ja meinaa välillä huono olokin muistuttaa olemassa olostaan.

Tänään pitäs siivota koko asunto lattiasta kattoon ja sihen päälle vielä lenkittää koira oikein kunnolla joten syytä olis piristyä pian.

Voi olla että mielikuvitus tekee mulle nyt tepposet, mutta eilen ja tänään (ja no, itseasiassa jo viikonloppunakin) olen nyt tuntenut jotain.. En todellakaan tiedä onko ne liikkeitä vai mitä ihmettä ne ovat.. Sellaista kuplintaa ja vähän niinkuin tömäyksiä tai napsahduksia. Tositosi pieniä tosin, joten voivat olla ihan lihaksen värinöitä ja kuplinnat sit jotain ilmaa tai jotakin.

Ne kyl tuntuvat vain siinä kylkiasennon tapaisessa, mutta se lienee otollinen asento muutenkin kaikenmaailman napsahduksille. Ja kun niitä liikkeitä olis tietty kiva tuntea niin ehkä sitä luulee kaikkea mahdollista liikkeeksi.

Tuli taas vain omaa napaa, piti mun muutakin kommentoida, mutta en muista enää.

Aurnkoista päivää kaikille

T. Colis ja Joululahja K-P 14+5 Hiphei, taas vaihtuu viikot pian, ultran mukaan jo huomenna..

Vierailija
5/12 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istukkanäytteen tulokset tulivat tänään; meidän vauvelilla on normaali kromosomisto! Voi, ette usko, kuinka helpotti! Oon itkenyt tulosten saamisen jälkeen melkein tunnin putkeen, kaikki epätoivo ja epävarmuus ja huoli ja kaikki purkautui kerralla. Ihana olo!

Sukupuolta ei tällä kertaa kysytty, saapi jäädä yllätykseksi syntymään asti...

Onnesta sekaisin oleva Tuutupii ja Masuli rv 15+0

Vierailija
6/12 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu..Hiljaista ollut.. Täytyy vaan välillä käydä töissäkin, että saa pomo syytä maksaa palkkaa.. =)

Ja kohta muuten ulos tuonne upeaan ilmaan..

Mulla alkaa tuo vatsa olemaan sen verran komean kokoinen, että napa " törröttää" ulos päin.. =) Kuvaa en varmaan osaa laittaa.. =(

Ihanaa tuutupii että kaikki kunnossa

Piiu ja 007 rv 18+4

Vierailija
7/12 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Tuutupiille hyvistä tuloksista!

Kova päivä ollut tänään. Äitini kanssa teimme meillä kevät siivousta, johon kuului mm. kahen vaatehuoneen siivousta, ikkunoiden pesu, verhojen vaihto ym. Ja nyt selkä on ollut taas niin pirun kipeä. Minulla selkä kipeytyy jo pelkästä kävelystä. Saa nähä kuinka kipeä olen sitten kun maha on jo iso. Minulla kipuun vaikuttavat se että mulla on jo ennestään tosi yliliikkuvat nivelet ja alaselässä nikamakaaren murtuma ja yksi nikama painunut n. sentin verran sisäänpäin. Mut minä kestän kaiken, jotta saan oman pienokaisen!

Viikonloppu meni ohi ettei edes kerenny kunnolla mukaan. Tuli touhattua uuden auton kanssa ja sit lauantaina me kihlauduimme. Onneks mies on kotona ja lomalla koko ens viikon ja kaks kuukautta niin loppuu tämä meidän viikonloppusuhe!

Sitten mies lähteekin merille töihin...

Vauvan liikkeistä oli puhetta. Itse en ole vielä tuntenut, vaikka kuinka olen kuulostellut. Kerran luulin tuntevani, mut en ole varma. Onneks huomena on taas neuvola ja pääsee kuuntelemaan sydänääniä!

Mutta mä tidan lähteä jatkaan huilimista sohvalle. On parempi selän kannalta.

Uma81 15+4

Vierailija
8/12 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tainnut vierähtää hyvä tovi viime kirjoittelusta. Pari kertaa olen aloitellut viestin laiton, mutta sitten tuo poika on vaatinut huomiota jottei ole pystynyt keskittymään kirjoittamiseen, jos nyt tällä kertaa jotain sais kirjoitettua kun mies leikkii pojan kanssa.

Tuutupiille onnittelut hyvistä uutisista. Muitakin oli joita on pidetty jännityksessä vuotojen yms. takia, mutta asiat kuitenkin vauvalla hyvin; hieno juttu!

Itseä odotuttaa verensokerin kotimittaus aivan näillä minuuteilla, tähän astiset arvot ovat olleet ok. Mittauspäiviä on kerta kuukaudessa, jos ei mitään poikkeavaa lukemissa ilmene. No nyt on taas tehty reikä sormeen ja ihan ok arvo oli nytkin. Vielä ennen iltapalaa ja 1½tuntia sen jälkeen.

Elikkä raskausdiabeteksen takia mittailen.

Ensi viikolla on neuvola jossa täti tarkistaa miltä lukemat näyttää. Onkin mukava taas käydä kuuntelemassa pienen sydänäänet kun nuo liikkeet on niin epäselviä ja hentoisia. Selkäkipu on edelleen seurana ja tänään on päätä särkenyt. Mulle ei tuo parasetamoli oikein tahdo apua antaa mihinkään vaivaan. Muuten olo on hyvä ja vauvauniakin on nähty parina yönä.

Joskus on kyselty suhteen kestoa. Me ollaan oltu yhdessä 11 vuotta joista naimisissa 7½ v.Saman katon alla on asuttu n. 8 vuotta.

Tulispa pian uuden äitiyspakkauksen kuva kelan sivuille, jotta sais päätettyä ottaako pakkauksen vai rahana. Periaatteessa vaatteita on riittävästi ja ihan hyvä kuntoisia, kun ei siitä kauaa ole aikaa kun niitä on viimeksi käytetty. Esikkoinen pian 1v3kk. Tällä hetkellä olen ehkä enemmän pakkauksen kannalla, jos siinä on hyvän värisiä vaatteita.

Täytyy lopetella, nautitaan auringosta ja kasvavista masuista!

Unelma rv 16

Vierailija
9/12 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään olen tuskaillut tuplaratas asian kanss,a käynyt kokeilemas neitiä kolmeen eri hyvään vaihtoehtoon. Kaikiss aomat hyvät ja huonot puolensa.. vaan miettiä edelleen pitää...

Hennot liikkeet olen nyt sit vissiin pongannut. Odotin jo aikasemmin, kun mielestäni esikoisestakin tunsin jo näillä viikoilla, vaan nyt on istukka edessä, joten kuulemma varoiteltiin ettei tunnu niin nopsaan.

Mun seuraava tapaaminen vaavin kans, on vasta rakenneultras, neuvolaa ei sitä enne ole, eikä sydänääniä siis kuunnella. Tulis nyt nää liikkeet selviksi, niin olis helpompaa. Pahoinvointi on lähes kokonana pois, ja olo on ihanaa.

Esikko on aivan superhyper iloisella päällä täs kevätssäässä. Oli ekaa kertaa hiekkiksella, eikä pois olis tullutkaan.

No sen verran täältä nyt kuulumisia tällä erää.

Minna kera masuaarteen rv15+5 ja esikko Elsan 1v1kk

Vierailija
10/12 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana kuulla hyviä uutisia. Tuli oikein kylmät väreet kun luin hyvät kuulumisesi. Tuon jälkeen et varmasti ihan pienistä stressaile.

Kävimme tänään ultrassa. Kaikki oli ok. Siellä nyrkkeili pieni. Niskaturvoke oli kunnossa ja istukka edessä. Hoitsu oli lähes varma että se " nousee" siitä ihan ok kohtaan kasvaessaan. Suurin yllätys oli se että Tampereella saa sittenkin kaksi ultraa. Eli nyt on aika rakenneultraan viikolle 20. Neuvolassa sanoivat että niitä saa vain yhden. Nyt on taas helpottunut olo. Minua pelotti tämä ultra ihan hirmuisesti. Mies tilasi sen uuden autonkin jo ja minä ajattelin että jos vauva onkin kuollut tai jotain niin tulee turhaan se linjabiili meidän pihaan. Kaikkeahan voi tietty sattua vieläkin, mutta nyt on helpottunut olo.

Ultran jälkeen kävimme miehen kanssa syömässä lounaan Grillissä. Ihanaa salattia, loistavaa härkää ja jälkiruuaksi iso pala suklaakakkua. Röyh! Lopuksi menin vielä shoppailemaan. Nyt on tili kuivilla, mutta mulla on uusia vaatteita.

Taisi olla colatoffee jonka mies marmatti uusista vaatteista. Kyllähän nuo mielellään katselevat kivannäköistä vaimoa, mutta kun tulee puhetta siitä mitä se maksaa muuttuu ääni kelossa. Minä en kyllä nyt suostu olemaan tylsissä lappuhaalareissa tätä raskautta. Viimeksi niin olin koska olin kotiäiti ja kokoajan väsynyt en jaksanut kiinnittää itseeni huomiota. Nyt on toisin. Pidin tästä luennon miehellenikin tänään.

Nyt täytyy mennä purkamaan yläkerran kriisipesäkettä.

Hyvää yötä kaikille. Toivotaan kaikille jotka pelkäävät erityisen syvää ja rauhallista yöunta.

terv peikkoäet ja turkulainen 13

Vierailija
11/12 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei !! Työ ja poika verottavat vapaa-aikaa,joten harvoin kerkeän tänne kirjoittelemaan:)

Nyt poika jo nukkuu ja on vihdoin aikaa..

Tänne siis kuuluu hyvää! Verikokeen tulokset tuli tänään ja siellä ei ollut poikkeavuuksia..suhde oli 1:2800.Helpottunut olo:)

Hienoa, että tuutupiikin sai loistavia uutisia.

Eilen tunsin " jotain" liikeitä masussa ja olen varma että se oli vauva, vaikka viikkoja on vasta 14+5!

Tänään käytiin pojan kanssa ostoksilla! ja mukaan tarttui pojalle 2 kevät pukua, 2 hattua ja kevyet hansikkaat!!eiköhän se niillä pärjää...

Meillä oli miehen kanssa myös juhlapäivä!!! 4 vuotta sitten tavattiin ja siitä se sitten alkoi:)

Mies osti ruusuja(hieman muistutin:) ja minä ostin muhevat mansikkaleivokset ja tein hyvää ruokaa...

Hääsuunnittelut etenee loistavasti! Meillä on pienet häät..vain lähin suku ja ystävät....

No, mutta palaillaan! nukku tulee:)

Vierailija
12/12 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä siis uusi tulokas tänne keskusteluihin. 2 lasta 7&8 v aikaisemmin, nyt tulokas 16+4, LA 7.9.

Kävin tänään lapsivesipunkitossa, seerumiseultasta seulapositiivinen (1:65) tulos. Mieli maassa, itkettää.... Nyt vaan 3 vkoa odotellaan tuloksia.