Kreikassa ja Italiassa omalla pihalla voi kasvaa sitruuna, oliivi ja granaattiomenapuu
Kommentit (64)
Haluaisin saada isoa paksua suonikasta banaanipuun alla.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa Tavantallaaja-muumit löntystÀÀ crocseissa ja lippalakeissa kauppaan ostamaan eineksiÀ.
Italiassa kasvatetaan omat sitruunat pihalla đ
EihÀn me voida olla samaa lajia?
Ei suomalaisten naisten tarvi myydÀ itseÀÀn parista sitruunasta.
Tatjana ja italian mehukkaat sitruunat
Vierailija kirjoitti:
Ai indokiinalaisen pienen puskan alla paksua suonikasta? Ei ole pippelimassa helppoa. Thaimaaseen etsimÀÀn isoa munaa.
Suomessa omalla pihalla voi kasvaa vaikka omenapuu, pÀÀrynÀpuu tai kirsikkapuu.
Ja Suomessa omena, pÀÀrynÀ, kirsikka ja luumupuu. Nam, parempia kuin nuo etelÀ-eurooppalaiset.
MeillÀ kasvaa persikka ja pÀÀrynÀ.
Aitoko nyt luetella muidenkin hedelmÀpuulajien levinneisyyden tuoleen puolitotuudellisesti, ettÀ puuttuu kaikki maat jossa niitÀ voi omalla pihalla kasvaa? Vai mikÀ tÀn pointti on?
Vierailija kirjoitti:
MeillÀ kasvaa persikka ja pÀÀrynÀ.
Ai niin ja viinirypÀleitÀ.
Mun pihalta alkaa metsÀ, jossa kasvaa mustikkaa, puolukkaa ja sieniÀ. Pihalla kasvaa koivuja, jotka ovat lempipuitani.
Mulla kasvaa piilossa kannabis. Valojakso on suomessa tÀydellinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai indokiinalaisen pienen puskan alla paksua suonikasta? Ei ole pippelimassa helppoa. Thaimaaseen etsimÀÀn isoa munaa.
Et tiedÀ missÀ banaani kasvaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et tiedÀ missÀ banaani kasvaa?
Tuolla oli jo aiemmin kerrottu, ettÀ banaani on kotoisin kaakkois-aasiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kreikkalaiset ei saa metsÀstÀ ilmaiseksi mustikkaa, puolukkaa saavatko edes sieniÀ.
Mieluummin kyllÀ ottaisin omasta puusta sitruunoita.
Minun kreikkalainen ystĂ€vĂ€ni kadehtii suomen metsiĂ€ ja vĂ€heksyy niitĂ€ sitruunapuita. đ
Ruoho on aina vihreÀmpÀÀ...
Minun pihallani Italiassa kasvaa granaattiomena, manteli, nektariini, viikuna, oliivi, luumu, kirsikka ja pÀÀrynÀ. LisÀksi cantaloupemelonia ja tietty viinirypÀleitÀ. Aprikoosin ja kiivin ajattelin vielÀ laittaa kasvamaan.
Suomessa pÀÀrynÀ, viimevuonna sain 2 luumuakin. Kirsikan ja omenapuun söivÀt peurat ja puput jo vuosia sitten, ei maksa vaivaa.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa kasvaa monia upeita puita joita etelÀeurooppalaiset kadehtivat. YleensÀkin suomalainen vehreys on etelÀeurooppalaisille eksoottista ja huikean kaunista.
MitÀhÀn puita?
MeillÀ pohjois-Italiassa kasvaa vaahteraa, upeita mÀntyjÀ, kuusia ja koivuja. EikÀ koivut edes kellastu ennen marraskuuta vaikka on km 25 astetta lÀmmintÀ 6kk ajan
Aattele ettĂ€ italialaiset maksaa meidĂ€n metsissĂ€ kasvavista tateista maltaita. Siis eikö siinĂ€ onnen ihmemaassa kasva tatteja metsĂ€ssĂ€? Miten tĂ€llaisessa paskamaassa, jossa on neljĂ€ vuodenaikaa voi kasvaa mitÀÀn đ±
Ja miten ap:n kaltainen intellerlektualli maailmanmatkaaja kestÀÀ asua kuppasessa Suomessa, missÀ ei ole mitÀÀn, ei edes jÀrviÀ, joissa olisi eksoottisia kaloja.
Vierailija kirjoitti:
ja nÀihin maihin on viety kaikkien suomalaisten EU rahat ja takaisin ei saada, mukava siellÀ on kasvatella suomalaistlta varastetuilla rahoilla
Kasvattaa voi siemenestÀ. Ei siihen tarvita kenenkÀÀn rahoja. Itse olen kasvattanut granaattiomenapuun ja useita sitruunapuita pelkÀstÀ siemenestÀ.
Vierailija kirjoitti:
Aattele ettĂ€ italialaiset maksaa meidĂ€n metsissĂ€ kasvavista tateista maltaita. Siis eikö siinĂ€ onnen ihmemaassa kasva tatteja metsĂ€ssĂ€? Miten tĂ€llaisessa paskamaassa, jossa on neljĂ€ vuodenaikaa voi kasvaa mitÀÀn đ±
Ja miten ap:n kaltainen intellerlektualli maailmanmatkaaja kestÀÀ asua kuppasessa Suomessa, missÀ ei ole mitÀÀn, ei edes jÀrviÀ, joissa olisi eksoottisia kaloja.
Italiassa syödÀÀn paljon sieniÀ ja omien metsien sienet eivÀt riitÀ tarpeeseen. VielÀkö tattikeisari hoitelee hommia Suomessa?
Banaanit on ruohovartisia kasveja, eikÀ mitÀÀn puita.