Miksi jotkut maksavat velat takaisin vasta pyydettäessä?
Sitten aina selityksenä, että täs nyt on ollu kaikenlaista säätöö. Siis mitä säätöö? Rahat menneetkin muuhun tarkoitukseen, jotka on vakuuteltu maksavansa takaisin kyseisenä päivänä. Onko jotain kokeilua, että jos toinen ei enää muistakaan niitä rahoja?
Kommentit (12)
Mun ystävä ilmeisesti kuvitteli, että ei tarvi ikinä maksaa takas. Piti vaatia. Välithän siinä sitten meni.
Kyllä nuo velat pitäisi itse muistaa maksaa takaisin. Se on tosi kiusallista alkaa muistutella asiasta.
Siinä toivossa luulevat ettei lainanantaja kehtaa kysellä rahojaan.Tosi noloa ja lyhyt näköistä.
Itsekin ihmetellyt tätä. Itselle, ja muillekin perheen muksuille jo penskana opetettiin että näissä ollaan täsmällisiä. Ja jos näyttää siltä että ei pysty maksamaan, niin siitä ilmoitetaan asap ja hoidetaan myös.
Joskus tosiaan saanut huudon kera muistutella kun nää lainaajat vielä itse lupaa pyhästi maksaa päivänä X mutta hassusti niistä ei kuulukaan mitään.
En enää lainaile muuta kuin perheelleni kun tiedän että he hoitaa asian luvatusti. Itsekin olen mieluummin vaikka ilman rahaa kuin velkaa kenellekkään ja mieluummin maksan vielä etukäteen jos suinkin kykenee ja laitan viestin perään.
Maksimissaan vitosen voin lainailla kun sen verran ei ehkä mun budjettia kaada jos/kun sitä ei ikinä saa takaisin mutta olikin sit viimeinen laina.
Vanha ohje, lainaa vain sen verran kuin sinulla on varaa menettää. Kun jonkun pitää lainata rahaa, hänellä tuskin koskaan on ylimääräistä.
Sitähän sanotaan, että koskaan ei kannata lainata kenellekään enempää (oli se sitten tavara tai raha), kuin mitä on valmis menettämään!
Sitten, kun pyytää rahojaan takaisin, niin sanotaan ettei just nyt ole rahaa.
Ja miksi jotkut eivät maksa koskaan. Opiskelujeni päätyttyä 80-luvulla myin yhdelle tyypille polkupyörän, ei maksanut sitä, toiselle pesukoneen, eikä hänkään maksanut. Aikani kyselin rahojeni perään, tuloksetta.
Luulevat että unohdat velan ajan kuluessa
Pitäisi olla itsestään selvää, että lainaaja huolehtii itse takaisinmaksun sovitusti. Noloa muistutella.
Miksi jotkut ovat jotkuja ??? 🤣🤣🤣🤣🤣😂😂😂
Elämänhallintaongelmia sillä lainan ottajalla.
Rikollisia taipumuksia.