Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen yrittänyt kerätä pulloja saadakseni rahaa, mutta ei niitä löydy

Vierailija
24.06.2025 |

Nyt noin vuoden ajan. Ulkoilen joka tapauksessa noin viiden kilsan säteellä kodista päivittäin ja on muovipussi aina taskussa tai laukussa mukana. Tässä on lähistöllä monta puistoa, tiheään asuttua aluetta (Espoo). Ja voin kertoa, että eipä niitä pulloja löydy, eikä tölkkejäkään. En ymmärrä mistä tulee vinkki hankkia rahaa keräämällä pulloja, kun ei niitä pulloja ole missään kerättäväksi. Voi olla, että vapunaattoiltana Kaivarissa löytyisi pulloja,mutta silloin olen pienen lapseni kanssa kotona (pientä lasta ei voi jättää yksin kotiin eikä viedä illalla tuollaiseen paikkaan). 

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso metsään, siellä on töitä!

Vierailija
2/18 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos säät tästä paranee niin ehkä porukka alkaa taas mennä puistoihin juomaan pussikaljoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa alkaa ite ryypätä, niin aina löytyy tölkkejä komerosta.

Kokeile !

Vierailija
4/18 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos säät tästä paranee niin ehkä porukka alkaa taas mennä puistoihin juomaan pussikaljoja.

Ei tämä oikein tämän hetken säähän liity, kun olen jo vuoden tehnyt tätä. Viime kesänä aloitin. Meilläpäin on useita puistoja, mutta ei niissä kyllä oikein koskaan ole ketään juomassa pussikaljaa. Ei edes helteellä. Ap

Vierailija
5/18 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä pitää paikkaansa. Minut palkattiin heti variksenpelättimeksi kun menin metsään.

Vierailija
6/18 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä pitää paikkaansa. Minut palkattiin heti variksenpelättimeksi kun menin metsään.

Mustikat palkkasi sinut? Taidat olla ihan harhoissasi. Oletko nyt pitkäänkin seissyt siellä pelättimenä ja sopinut mustikoiden kanssa työvuoroista?

Vierailija
7/18 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siellä puistoja missä teinit viettää aikaa? Yleensä niiltä jää energiajuomatölkkejä maastoon. Joskus jopa paremmin ku pussikaljaporukoilta.

Vierailija
8/18 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ja lapsilla on usein kesällä puistossa mukana limpparia ja kivennäisvettä. Siis pulloja. Mutta me pakataan tyhjät pullot takaisin kassiin ja palautetaan itse kauppaan. Ja ostetaan lisää kesäjuomista palautusrahoilla.

Vierailija
9/18 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pullojen ja tälkkien keräämisellä aikoo "tienata" niin silloin pitää olla liikenteessä koko hereillä olo ajan ja käydä kaikki mahdolliset paikat läpi. Niitä nimittäin on aika vähän.

Vierailija
10/18 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta tulee isona variksenpelättimen tolppa.

Vierailija
11/18 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurkista joka ikiseen roskikseen kaikilla kävelymatkoillasi (myös ihan lyhyillä), myös kauppakeskuksissa yms. käydessäsi. Minulle pulloja kertyi viime vuonna 1169 euron edestä (ja jotain senttejä päälle). Enkä edes asu Helsingissä tai Espoossa.

Vierailija
12/18 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tuhlaa pullojen keräämiseen aikaa. Tee sillä ajalla vaikka netissä kyselyitä joista saa jotain hyödykkeitä lunastaa palkkioksi käytetystä ajasta.

Olen kerännyt pulloja sivutoimisesti ehkä lähelle 10 vuotta ja se aika mikä niihin menee ei tule koskaan rahana takaisin. Ehkä paketin parempaa kahvia viikon saalilla sai. Lopetin pullojen keräämisen.

Joskus takavuosina pullojen keräystä pidettiin häpeällisenä ja ne harvat jotka ei välittäneet maineestaan saivatkin koko ajan saalista kun kerääjiä oli tosi vähän. Nyt jopa roskien omatoiminen kerääminen on ok.

Hintojen nousu näkyy siinä että edes ekopisteille ei hylätä enää kuin aivan roskaa kun ennen löyti toistuvasti huonekaluja ja muuta hylättyä käyttökelpoista materiaalia omaan käyttöön.

Mitäs sitten voi tehdä marjojen keräys: marja-aika on pari viikkoa per laji. Siellä pitää kyykkiä kellon ympäri ja milläs metsään ja takaisin. Päivät fyysisesti rankkoja. Mustikalla tienaa mutta pitää oikeasti olla hyvä paikka mistä poimii.

Sienissä pari tunnetuinta lajia mitä amatööriltä ostetaan. Metsästä ei randomilla haahuilemalla löydä saalista jotta pääsisi tuntipalkoille.

No miten säästäisi: ammattimaisella säästämisellä elinkustannuksissa. Jos on aikaa esim. työtön niin kaupoissa kiertelemällä pelkkiä alelappuja ostamalla ja viikkotarjouksia.

Vierailija
13/18 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä tuhlaa pullojen keräämiseen aikaa. Tee sillä ajalla vaikka netissä kyselyitä joista saa jotain hyödykkeitä lunastaa palkkioksi käytetystä ajasta.

Olen kerännyt pulloja sivutoimisesti ehkä lähelle 10 vuotta ja se aika mikä niihin menee ei tule koskaan rahana takaisin. Ehkä paketin parempaa kahvia viikon saalilla sai. Lopetin pullojen keräämisen.

Joskus takavuosina pullojen keräystä pidettiin häpeällisenä ja ne harvat jotka ei välittäneet maineestaan saivatkin koko ajan saalista kun kerääjiä oli tosi vähän. Nyt jopa roskien omatoiminen kerääminen on ok.

Hintojen nousu näkyy siinä että edes ekopisteille ei hylätä enää kuin aivan roskaa kun ennen löyti toistuvasti huonekaluja ja muuta hylättyä käyttökelpoista materiaalia omaan käyttöön.

Mitäs sitten voi tehdä marjojen keräys: marja-aika on pari viikkoa per laji. Siellä pitää kyykkiä kellon ympäri ja milläs metsään ja takaisin. Päivät

Voidakseen tienata marjoja keräämällä edes pari kymppiä on pakko olla auto. Pitää olla joku keino tuoda ne marjat sieltä metsästä pois. Toki jos asuu ihan metsän vieressä niin sitten ehkä ei, mutta kaupunkilaisten ainakin pitää ensin ajaa metsän luo ja autolla tuoda ne marjaämpärit ostajille. Bensakin maksaa. Ja jos on lapsi huolehdittavana kuten aapeella, niin minne sen lapsen laittaa jotta pääsee koko päiväksi urakoimaan marjametsään?

Vierailija
14/18 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläpäin pari ulkomaalaisen näköistä miestä kerää pulloja täällä Pk-seudulla. Tonkivat puistojen roskiksia. Hyvin harvoin näyttävät saavan saalista, yleensä muovikassit varsin tyhjillään kiertävät tuntikausia.

Vierailija
15/18 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tämä oikein tämän hetken säähän liity, kun olen jo vuoden tehnyt tätä. Viime kesänä aloitin. Meilläpäin on useita puistoja, mutta ei niissä kyllä oikein koskaan ole ketään juomassa pussikaljaa. Ei edes helteellä. Ap

No, tuo varmasti vaikeuttaa asiaa. Sen perusteella mitä olen nähnyt niin suosituilla paikoilla pullonkerääjät keräävät kelpo määriä. Mutta jos lähelläsi ei ole mitään paikkaa johon jengi kerääntyisi viettämään aikaa juoden samalla niin voi olla että pullosaaliit jäävät satunnaisiksi.

Vierailija
16/18 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, tuo varmasti vaikeuttaa asiaa. Sen perusteella mitä olen nähnyt niin suosituilla paikoilla pullonkerääjät keräävät kelpo määriä. Mutta jos lähelläsi ei ole mitään paikkaa johon jengi kerääntyisi viettämään aikaa juoden samalla niin voi olla että pullosaaliit jäävät satunnaisiksi.

Saa vinkata missä täällä Espoossa saa hyviä saaliita! Voin kyllä laajentaa nykyistä aluettani. Ap

Vierailija
17/18 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahaa 

Vierailija
18/18 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saa vinkata missä täällä Espoossa saa hyviä saaliita! Voin kyllä laajentaa nykyistä aluettani. Ap

Ei sellaisia ole.