Koska kävit viimeksi verikokeessa?
Oliko jotain?
Mulla perusverenkuva normaali, paha koresteroli koholla, mutta niin oli myös hyvä korresterooli korkea.
Tupakoin, joten hemoglobiini korkea.
Perusterve keski-ikäinen, liikkuu hyvin, ei huomautettavaa keskivartalolihavuutta.
Verenpaine ollut koholla joskus, muutettu ruokailua ja lisätty hieman liikuntaa.
Kommentit (20)
En ole ikinä käynyt, ikää 51 v (nainen).
Viime viikolla pitkäaikaissairauden kontrollin takia. Ihan hyvät arvot oli, siis ne, jotka otettiin.
Vierailija kirjoitti:
Eikö edes työpaikan terveystarkastuksissa?
Pakko mennä parin kuukauden päästä.Lääkäri ei uusi reseptiä jos en käy.
Vähintään kerran vuodessa. Perusverenkuva, kolesterolit, pitkäaikaissokeri, albumiini-kreatiniini suhde sekä kreatiniini. Joskus myös tarkistetaan kilppariarvot. Itsellä oli vähän vuotohäiriöistä johtuvaa raudanpuutetta, joten parilla viime kerralla on otettu myös ferritiini.
t: ykköstyypin diabeetikko
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö edes työpaikan terveystarkastuksissa?
En mä käy niissä koskaan, ei ne pakollisia ole kun ei ole semmoinen ammatti jossa vaaditaan. Olen käynyt lääkärissä viimeksi teininä, silloin sain ehkäisypillereitä kuukautiskipuihin. Mä olen päättänyt elää ja kuolla ilman lääketieteen asiaan puuttumista, niin kuin luonto määrää.
Tänään. Sain syöpädiagnoosin niin lähettivät.
Maaliskuussa. Tarvittiin elektroendoskopiaa varten. Suppea kuva, eikä mitään erikoista. Laajempi otettu joskus noin 1.5 vuotta sitten. Eniten itseä karmi kolesteroliarvot. Oli 0.7 ja 1.2. , mutta pari muutakin arvoa oli pielessä. Vain tuo mainitsemani karmi. Ja ei, en syö kolesterolilääkkeitä. En "alentajia" tms. Vaikka lääkäri ne määrännytkin jo vuosia sitten. Ja lääkärit jatkaneet jatkumoa randomisti.
Keväällä kävin (M67, verenpainetauti + aikuistyypin diabetes). Muuten OK eli hoitotasapaino mutta todettiin romahtanut hemoglobiini,110. En ollut kokenut tai havainnut voinnissa mitään erikoista, mutta nopeasti tuli lähete tähystyksiin jotka myös pantiin toimeen nopeasti. Ei löytynyt mitään hälyttävää mutta paksusuolesta poistettiin kolme polyyppia.
Verenkuvassa tsekattiin myös testo koska olin joutunut syömään krooniseen kipuun minulle sopimattomia mielialalääkkeitä jotka veivät libidon ja muut liittyvät kyvyt jotka eivät palanneet vaikka lääkitys lopetettu. No, se testo oli 13 eli lähellä alarajaa, nyt odottelen tietoja miten tässä asiassa edetään kun tuo tähystysprojekti loppuun saatettu.
Tänään. Viime viikolla. Viime viikkoset oli muuten hyvät, mutta maksa-arvot koholla. En edes juo.
Työhöntulotarkastuksessa 12 vuotta sitten. Tilaan työkseni labroja eli teoriassa voisin itsellenikin laittaa jos vaikka mitä tutkimuksia mitä en tietenkään tee
Kuukausi sitten. Seuraavan kerran heinäkuun lopussa. Minulla on leukemia, ja nyt seurataan miten syöpähoito tehoaa. Viime vuonna kävin verikokeissa kahden viikon välein.
5 vuotta sitten työterveydessä (ikäkausitarkastus). Tänä vuonna pitäis olla taas seuraava tsekkaus.
Olen raskaana niin nyt on tätä seurantaa enemmän. Muutama viikko sitten kävin. Ensi viikolla menen taas.
Lokakuussa ja seuraavan kerran taas lokakuussa.
Noin kuukausi sitten. Käytän nivelreuman hoitoon sytostaatteja ja säännöllisin väliajoin otetaan nk turvakokeet. Kaikki arvot ihan ok, joten lääkitystä voi jatkaa. Nyt ei tarvitse ottaa turvakokeita enää kuin 3 kuukauden välein. Paitsi sitten, jos niissä onkin jotain normaalista poikkeavaa.
Pari viikkoa sitten. Vaihdevuodet olivat näköjään tulosten perusteella alkaneet. Sitä meninkin selvittämään, jotta saan hormonikorvaushoidon. Pvk oli ihan normaali.