Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Länsiväylä: 7400 näpistystä Helsingissä - kukaan ei enää pelkää jäävänsä kiinni ja sakkoja kerätään kuin postimerkkejä

Vierailija
24.06.2025 |

Näpistykset ovat räjähtäneet Helsingissä - yli 60 % enemmän kuin viime vuonna. Tämän vuoden aikana poliisi on kirjannut jo yli 7 400 tapausta, joista yli 90 % on myymälävarkauksia. Erityisesti kaupan ala on hälyttynyt, ja myyjien turvallisuutta uhkaavat yhä useammin röyhkeät sarjanäpistelijät. Poliisi niputtaa rikoksia yhteen ja vie syytteeseen, mutta ilman tuomioistuimien ja syyttäjien toimintaa seuraukset jäävät mitättömiksi. Kaupan liitto ja K-kauppiaat vaativat nyt kovempia rangaistuksia.

Miten tähän on päädytty? Yksi pieni mutta äänekäs porukka on onnistunut ajamaan rangaistusmyönteisyyden alas ja jättänyt rehelliset ihmiset suojattomiksi. Jos näpistelystä saa 6 sakkoa vuodessa eikä mitään tapahdu, mitä signaalia se lähettää? Onko tämä nyt se "pehmeä Suomi", jossa myyjien pitää suojautua lasikoppeihin ja vartijat ovat jatkuvassa vaarassa, koska "ei viedä ketään vankilaan pikkuasioista"? Pienyrittäjille näpistely ei ole pikkuasia se on jatkuvaa tappiota, uhkaa ja stressiä.

https://www.lansivayla.fi/incoming/8630587

Kommentit (406)

Vierailija
161/406 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkossa työkkäri voi laittaa alkoholistin leikkaamaan kai ruohikkoalueita ja jos alkoholisti ei mene niin hän ei saa euroalaan toimeentulotukea tilille. 

Todella hyvä uudistus. 

Vierailija
162/406 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä se islam teettää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/406 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Opiskelijan asumistuki elokuussa 0 euroa."

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011248018.html

Modet? Tämä spämmii viruslinkkejä.

Palstan alkoholisti joutuu kohta töihin ja palsta siistiytyy. 

Vierailija
164/406 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netissä oli, että 20 - vuotiaiden testosteroni tasot on nykyään samat kuin 50-vuotiailla.

Vierailija
165/406 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niimpä. Sitten samalla haukutaan suomenruotsalaiset. Todella tekopyhää. Ei se suomijunttille pahaksi olisi oppia vähän sitä epsañjaa.

Niimpä niim, niimhän se om.

Vierailija
166/406 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Espanjassa saa asumistukea 525 euroa kuukaudessa vuokra-asuntoon."

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010938016.html

Vierailija
167/406 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Netissä oli, että 20 - vuotiaiden testosteroni tasot on nykyään samat kuin 50-vuotiailla.

Roikkuvat täällä netissä eivätkä tee mitään fyysisistä. 

Vierailija
168/406 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Keskituloinen suomalainen saa työttömänä yli 800 euroa vähemmän ansiosidonnaista kuin ruotsalainen."

https://yle.fi/a/74-20075585

Vierailija
169/406 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Espanjassa saa asumistukea 525 euroa kuukaudessa vuokra-asuntoon."

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010938016.html

Viruslinkki, älkää klikatko.

Vierailija
170/406 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Keskituloinen suomalainen saa työttömänä yli 800 euroa vähemmän ansiosidonnaista kuin ruotsalainen."

https://yle.fi/a/74-20075585

Viruslinkki, missä modet?

Vierailija
171/406 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Roikkuvat täällä netissä eivätkä tee mitään fyysisistä. 

Ennen oltiin 8 h päivä fyysisissä kesätöissä, nyt nuoret roikkuvat palstalla kirjoittamassa jankuti jankuti ja linkki ei toimi. 

Ei ne vauvoja saa. 

Vierailija
172/406 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene nyt viruslinkki vaikka nostelemaan painoja. Sun naisystävä ei tule raskaaksi tulevaisuudessa, kun pilaat testosteroni tasosi istumalla koneella. 

Minulla on jo lapset tehty. 

Vierailija
173/406 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmankos nuo 20-vuotiaat miehet on sellaisia kukkakeppejä. Istuvat aamusta iltaan netissä pelikoneella ja spämmimässä.

Hei me yli 50-vuotiaat on jo lapset tehty. 

Vierailija
174/406 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene nyt viruslinkki vaikka nostelemaan painoja. Sun naisystävä ei tule raskaaksi tulevaisuudessa, kun pilaat testosteroni tasosi istumalla koneella. 

Pakko ihmetellä minkälaisessa psykoosissa olet kun useita kertoja päivässä suuntaat palstalle ja spämmit notepadista linkin ja artikkelin otsikon ketjusta toiseen vailla mitään suunnitelmaa jatkosta, ikäänkuin olisit sanonut jotain merkittävää tai kiinnostavaa. Melkoista projisointia tuo painojen nostaminen :D

Vierailija
175/406 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko ihmetellä minkälaisessa psykoosissa olet kun useita kertoja päivässä suuntaat palstalle ja spämmit notepadista linkin ja artikkelin otsikon ketjusta toiseen vailla mitään suunnitelmaa jatkosta, ikäänkuin olisit sanonut jotain merkittävää tai kiinnostavaa. Melkoista projisointia tuo painojen nostaminen :D

Itse olin nuorena kaikki kesät töissä enkä missään palstalla spämmimässä niinkuin sinä ja opiskelin AMK tutkinnon.

Vierailija
176/406 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sietämätöntä ja oikeustajun vastaista puolustella rikollisuutta. 

Vierailija
177/406 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olin nuorena kaikki kesät töissä enkä missään palstalla spämmimässä niinkuin sinä ja opiskelin AMK tutkinnon.

Opitko AMK:ssa notepadin käytön?

Vierailija
178/406 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorille on varmaan sekin yllätys, että sairaaloissa osa on palkkatuella töissä ja kaupoissa.

Vierailija
179/406 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opitko AMK:ssa notepadin käytön?

Opiskelu työttömyyskorvauksella edellyttää lupaa työkkäriltä ja maksimi 2 vuotta.

Eli jos luet AMK tutkinnon joka kestää 3 ja puoli vuotta niin sun täytyy lukea se nyt opintotuella.

Siinä sulle neuvo.

Vierailija
180/406 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorille on varmaan sekin yllätys, että sairaaloissa osa on palkkatuella töissä ja kaupoissa.

Nuoret varmaan luulevat, että kaikilla työssäkäyvillä on vakituinen työpaikka.