Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tampere tarjoaa verorahoista hyvätuloisillekin eläkeläisille ilmaiset uintivuorot

Vierailija
24.06.2025 |

Mikähän on ettei voi työttömille joilla oikeasti ei ole varaa käydä missään tarjota ilmaisia uimavuoroja?

https://www.is.fi/tampereen-seutu/art-2000011312159.html

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä äidin kanssa päiviteltiin. Hänellä eläke isompi kuin minulla palkka. Eläkeläisalennuksia on joka paikkaan ja nyt ilmaiset uinnit kaupan päälle. Me pienet ikäluokat kustannetaan kaikki.

Vierailija
42/55 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä keskustelussa on nyt vähän hukattu pointti. Ne eläkeläiset käyttävät eniten lääkäripalveluita ja lääkkeitä. Tämä meille on kallista, ei se että eläkeläiset saavat maksuttomat uintivuorot.

Jos maksuttomuudella saadaan mummot innostumaan uinnista, lääkekulut ja lääkärikäynnit vähenee ja säästö on merkittävä. Mutta jatkakaa ihmeessä öyhyämistä buumereista ja katumaastureista. 

Minä työttömänä olen nyt työkykyarvioinnissa työkyvyttömyyseläkettä varten. 

En ole harrastanut mitään liikuntaa 20 vuoteen, kun kävellä ei saa jalan takia ja uinti liian kallista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko näitä hyvätuloisia eläkeläisiä on ja miten paljon kuluisi jonkun työaikaa siihen että saadaan heidät eriteltyä porukasta?

Näen ongelman melko marginaalisena.

Vierailija
44/55 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan työttömät mennä Tampereella järveen uimaan?

Niin voi eläkeläisetkin.

Vierailija
45/55 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko näitä hyvätuloisia eläkeläisiä on ja miten paljon kuluisi jonkun työaikaa siihen että saadaan heidät eriteltyä porukasta?

Eläkkeitä maksetaan 39,1 miljardia.

Ansiosidonnaista 2 miljardia.

Vierailija
46/55 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä keskustelussa on nyt vähän hukattu pointti. Ne eläkeläiset käyttävät eniten lääkäripalveluita ja lääkkeitä. Tämä meille on kallista, ei se että eläkeläiset saavat maksuttomat uintivuorot.

Jos maksuttomuudella saadaan mummot innostumaan uinnista, lääkekulut ja lääkärikäynnit vähenee ja säästö on merkittävä. Mutta jatkakaa ihmeessä öyhyämistä buumereista ja katumaastureista. 

Minä työttömänä olen nyt työkykyarvioinnissa työkyvyttömyyseläkettä varten. 

En ole harrastanut mitään liikuntaa 20 vuoteen, kun kävellä ei saa jalan takia ja uinti liian kallista.

On hyvä, että 40-vuotiaat siirretään eläkkeelle.

Vierailija
47/55 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan työttömät mennä Tampereella järveen uimaan?

Niin, ja jos kesä tästä lämpenee, Tampereenkin järvissä kasvaa sinilevä, tai joku vieraslajiheinä joka täyttää koko järven ja siirtyy uimareiden asuissa sitten järvestä toiseen jos ei asuja kunnolla putsata ja pestä...

Vierailija
48/55 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, käykö siellä sitten hirveesti eläkeläisiä uimassa, vai vain pieni osa Tampereen eläkeläisistä... 

Työttömällähän on - ihan oikeesti siis - sekin pointti, ettei ole varaa ostaa uimapukua/-housuja.

Nuori työtön käydä juoksemassa pururadalla lenkkejä, pelata maksuttomasti jonkin porukan kanssa futista (ei tarvi seurajäsenyyttä, kun järkkää oman jengin), ja niin edelleen.

"Yhtälailla eläkeläinen voi käydä pururadalla." No, niin voi, ja varmaan käyvätkin köpöttelemässä pururadalla, rollaattorinkin kanssa.

Kuin ne sitten sinne uimahalliinkin ehtivät? 

Minä toivon, että tähän asiaan tulee ratkaisu, ja kaikki uintihaluiset työttömät saavat jonkin edun uintiharrastuksen tueksi!

Vierailija
49/55 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kuulun tuohon ilmaisuinnin ikäryhmään. Juuri se sai minut uimahalliin vuosien jälkeen. Käytän kahta eri uimahallia. Molemmissa on vesijuoksijoille varattu oma-alue. Rinnakkain etenijöitä on kaikissa ikäryhmissä. Kalevan uimahallissa omaehtoisille vesijumppaajille on oma alueensa. 

Ratoja erotettu nopeille ja kuntouimareille. Kai hitaidenkin pitää saada uida jossain, eli sillä "vapaa käyttö" radalla. 

Vierailija
50/55 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän helpointa olisi poistaa varakkaalle väestöryhmälle suunnattu alennus kokonaan.

Vierailija
51/55 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi hyvää sairauksien ennaltaehkäisyä ja kunnon ylläpitoa. Silkkaa säästöä kunnalle.

Oma kotikuntani tarjoaa kahdesti viikossa ilmaisen uintivuoron yli 65-vuotiaille. Kuntosali on ilmainen ihan kaikille vuoden jokaisena päivänä.

Onko? Uskomatonta.

Vierailija
52/55 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suuret ikäluokat ovat ihan järkyttävän itsekkäitä, kaikkialla. 

Aivan kuten nuoremmatkin ikäluokat.Minä-minä ja minä.

Vierailija
53/55 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö Tampereella ole sitten mitään työttömille tarkoitettuja liikuntarannekkeita? Turussa on, tosin en muista oliko niissä käyttökerrat jotenkin rajoitetut, tai oliko niissä jokin rajoitus uimahallin aukioloihin nähden... siis että voisi käydä vain keskellä päivää, kun on muuten hiljaisempaa...

Ei ole työtön saa maksaa siinä missä muutkin 590 euron tuloistaan.

Näin juuri. Yhdelläkään eläkeläisellä ei ole niin pienet tulot. Ja sehän vasta kalliiksi tulee jos nuori työtön syrjäytyy ja fyysinen kunto rapautuu. 

Eikä yhdelläkään itsenäisesti asuvalla nuorella ole niin pienet tulot.Joten lopeta valehtelu.

Vierailija
54/55 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkkeitä maksetaan 39,1 miljardia.

Ansiosidonnaista 2 miljardia.

Eli eläkkeet ovat useimmilla pieniä.

Vierailija
55/55 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uimahalleja ei ole tulijoiden määrään nähden kovin montaa. Ja vetävät kai kyynärpäällä toisen nokkaan radalla. Mutta vanhuksilla on ainoa toivo vesijuoksu jos ei pysty muuten liikkumaan. Mutta eri radat pitäisi selkeyttää mikä on kenellekin ja yltääkö jalat pohjaan, miten mahdutaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yhdeksän