Selkä on kipeä. Mitä tehdä?
Hei
Minulla on pieni ongelma. Minun selkäni on kipeä ja en tiedä mitä lääkeitä minä voin ostaa. Ajattelen, että se on tavallinen ongelma, joka tapahtuu usein. Minulla ei ole muuta oireita.
Voitko neuvoa mitä minä ostan apteekista. Kiitos avusta!
Kommentit (15)
Ai niin on Paramax 1000 mutta silloin pitää kysyä ohjeet apteekista. Voi ottaa eri apteekeista jos yhdestä ei saa.
Pyri normaalipainoon, jos mahdollista.
Harrasta säännöllistä liikuntaa kuten uimista, vesijumppaa, kävelyä.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa saada joku diagnoosi tarkemmin. Usein kipu voi olla tulehdusreaktio tai muu tarkempi vika. Kävely ok jos pystyy myöhemmin, ei liian pitkä lenkki.
Minulla selkävaivat pysyvät poissa ihan vaan tavalliseti lenkkeilemällä, 3-4 km/päivä sopiva. Alkuun voi kokeilla lyhyempääkin. Kävely on oikeasti se paras lääke. Myös normaalipaino ja sopiva patja, keskikova.
Vierailija kirjoitti:
Painoa törkeämpää on jumpata syvät vatsalihakset rautaiseen kuntoon. Painolla ei ole asian kanssa mitään tekemistä. On punttisalilla käyviä, joilla ovat syvät vatsalihakset samanlaisessa kunnossa kuin treenaamattomilla. Se oireilee selkäkipuna.
Jumppaa ja venyttele. Paikallaan lojuminen tai istuminen ei ainakaan paranna selkäkipua.
Maastavetoja. Aloita vaikka 10 kilolla. Pistät pari kiloa lisää joka viikko. Vuoden kuluttua pitäisi nousta yli 100kg.
Vierailija kirjoitti:
Ai niin on Paramax 1000 mutta silloin pitää kysyä ohjeet apteekista. Voi ottaa eri apteekeista jos yhdestä ei saa.
Ei parasetamoli kaikilla toimi, ei ainakaan minulla
Vierailija kirjoitti:
Minulla selkävaivat pysyvät poissa ihan vaan tavalliseti lenkkeilemällä, 3-4 km/päivä sopiva. Alkuun voi kokeilla lyhyempääkin. Kävely on oikeasti se paras lääke. Myös normaalipaino ja sopiva patja, keskikova.
tämä, jännästi ne kivutkin hellittää kunhan lähtee rauhallisesti lenkille, hyvät iskuja vaimentavat lenkkarit toki auttaa.
Ap käy ihan apteekista kysymässä sopivaa apua. Nappeja ja geelejä ei kannata suinpäin sekaisin käyttää, voi olla yhteisvaikutuksia.
Kyllä täällä tosiaan jotain on. Pidetään ne kädet siellä omalla puolella. Teillä oli siellä selässä tällainen ihan tavallinen vesuri.
-Do dii. Tavallinen vesuri selässä!
Vierailija kirjoitti:
Kyllä täällä tosiaan jotain on. Pidetään ne kädet siellä omalla puolella. Teillä oli siellä selässä tällainen ihan tavallinen vesuri.
-Do dii. Tavallinen vesuri selässä!
Ja rypäleitä perseessä!
Vierailija kirjoitti:
Kuvitteletko että paino on kaikille joku epätoivoinen saavuttamattomissa oleva haave siksi että itse olet läski?
Tajuatko että monet ihmiset kärsivät alipainosta kun ruoka ei vaan maistu, tai on ikäviä syömistä rajoittavia sairauksia?
Henk.koht olen kerran elämässäni onnistunut saamaan painoindeksini nousemaan lievän ylipainon puolelle. Siihen tarvittiin onneton olo, paljon ylimääräistä rahaa ja jatkuvaa holtitonta suklaan ja jäätelön mässyttämistä. Sitä paitsi olo oli ahdistava ja tukala, niin että mässyttäminen loppui nopeasti.
En ymmärrä miten nuoret, jopa lapset ovat ehtineet saada itsensä karmeiksi ihrapalloiksi, ne ei varmaan muuta tee kuin syö taukoamatta roskaruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Burana 500 ja Paramax 500. 8h välein kumpaakin, käy eri aikaan vuoronperään. Merkkaa ylös koska otit. Kipugeeliä, ei viilentävää. Ehkä lääkäriltäkin voi kysyä missä vika vai oireileeko sappirakko. Lämpöä selälle vai mikä tehoaa.
Mistä saa Burana 500mg?
Burana 500 ja Paramax 500. 8h välein kumpaakin, käy eri aikaan vuoronperään. Merkkaa ylös koska otit. Kipugeeliä, ei viilentävää. Ehkä lääkäriltäkin voi kysyä missä vika vai oireileeko sappirakko. Lämpöä selälle vai mikä tehoaa.