Pitkäaikaistyöttömän mahdollisuus päästä työelämään?
Minkälaiset mahdollisuudet pitkäaikaistyöttömällä on päästä takaisin työelämään?
Kommentit (26)
Taasko jankutat tätä samaa. Todellakin tuo jo sinulle työstä käy.
Opiskele sähköasentajaksi ja perusta firma.
Odotellaan vaan rauhassa nurkan takaa löytyvää työvoimapulaa.
Vierailija kirjoitti:
Kuka maksaa? Ei yrityksen perustaminen ilmaista ole ja pitää hankkia välineet, auto, ajokortti tms. Lainaa ei saa jos sitä ehdotat.
Vierailija kirjoitti:
Jos se olisi noin helppoa niin kuka vaan opiskelisi vaikka lääkäriksi mutta kun ei se mene niin.
Varmaan aika huonot, kun meillä työelämässä jo olevillakin osa-aikaisilla on vaikeuksia ja liki mahdotonta saada kokoaikaista työtä, jolla pärjäisi ilman tukia.
Vierailija kirjoitti:
Ei onnistu, pitää olla urakointioikeudet, että voi työskennellä itsenäisesti, ja siihen tarvitaan työkokemusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka maksaa? Ei yrityksen perustaminen ilmaista ole ja pitää hankkia välineet, auto, ajokortti tms. Lainaa ei saa jos sitä ehdotat.
Iskä?
Heikot. Itse olin muutaman vuoden työttömänä, hain turhaan kaikkea mahdollista mistä päin vain, sitten pääsin Ruotsiin puhelinpalveluun vakityöhön minimipalkalla, kun en kertonut kaikkea koulutustani ja osaamistani. Siitä oli sitten paremmat lähtökohdat hakea Suomestakin oman alan töitä, joita olen nyt saanut, tosin en vakituisena, mutta uutta pätkää aina perään jo useamman vuoden
Vierailija kirjoitti:
Heikot. Itse olin muutaman vuoden työttömänä, hain turhaan kaikkea mahdollista mistä päin vain, sitten pääsin Ruotsiin puhelinpalveluun vakityöhön minimipalkalla, kun en kertonut kaikkea koulutustani ja osaamistani. Siitä oli sitten paremmat lähtökohdat hakea Suomestakin oman alan töitä, joita olen nyt saanut, tosin en vakituisena, mutta uutta pätkää aina perään jo useamman vuoden
Miten jaksat olla jatkuvasti puhelimessa. Joillekin olisi rasitus.
Voiko miehet päästä puhelinseksityöhön
Vierailija kirjoitti:
Meillä on huutava työvoimapula jo nyt! Onneksi saadaan ulkomailta reipasta väkeä TÖIHIN
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on huutava työvoimapula jo nyt! Onneksi saadaan ulkomailta reipasta väkeä TÖIHIN
Ei täällä pystytä työllistämään edes omia. Ja sitten työpaikoilla kiusataan. Siitä on suomalainen työelämä tehty.
Itse pääsin kolmen vuoden työttömyysjakson jälkeen takaisin työelämään. Tästä on tosin aikaa jo kymmenisen vuotta ja olin tuolloin kuitenkin jo viisikymppinen. Henkilökohtainen tilanne oli sellainen, etten yli kahteen vuoteen edes hakenut töitä ja mainittakoon, etten nostanut mitään tukia, vaan elin säästöillä. Viimeiset 8 kuukautta hain aktiivisesti töitä. Lähetin arviolta noin 40 hakemusta ja pääsin 7-8 haastatteluun. Jälkikäteen olen kuullut useammastakin paikasta, etteivät uskaltaneet ottaa, kun olettivat minun tulevan vain töihin, jotta voin hakea 'parempaa' paikkaa. No tässä nykyisessä olen ollut sitten sen kymmenisen vuotta ihan tyytyväisenä, eikä tämä paikka ole sen parempi tai huonompi, kuin nuo muutkaan hakemani paikat.
Kannattaa siis olla aktiivinen ja hakea töitä pitkästä työttömyydestä huolimatta. Toki jokin pohjakoulutus ja työkokemusta on hyvä olla taustalla.
Vaikeaa tuntuu olevan. Itse en ainakaan pääse edes haastatteluihin enää.
Kannattaa miettiä haluaako itselle mieluisaa tekemistä vai toimia jonkun orjarobottina olemattomalla palkalla.