Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sosiaalialan opintoihin jos urasuuntautunut ?

Vierailija
23.06.2025 |

Jäin yhteshaussa ilman opiskelupaikkaa.Mietin onko sosiaalityöntekijän ammatti edes vaihtoehto jos olen urasuuntautunut.Useimmilla tuntuu olevan nega käsitys sosiaalialasta jämävaihtoehtona jos ei ole hyvä missään ja pelkää nopeatahtista työtä kuten vertailuksi terveyspuoli.olisko lastenhoitoala parempi maineeltaan?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallinnossa noin puolet on sosiaalityöntekijöitä. Sillä pääsee ihan kaikkialle, millä VTM:lläkin, lisäksi on se oma pätevyys. Mutta ei hv-aluehallinto tietenkään urasuuntautuneen tavoite ole.

Olen AMK:ssa sosiaalialan master-opinnoissa. Meitä pelotellaan että tekoäly korvaa hommat kokonaan just hallinnossa. Tällä hetkellä valitsisin toisen alan, jossa oppisi jotain konkreettista.

Vierailija
22/39 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallinnossa noin puolet on sosiaalityöntekijöitä. Sillä pääsee ihan kaikkialle, millä VTM:lläkin, lisäksi on se oma pätevyys. Mutta ei hv-aluehallinto tietenkään urasuuntautuneen tavoite ole.

Valtion rennot toimistotyöt jotka tarjosivat ennen pakotietä noista, ovat tulleet päätökseensä. Jatkuva yt-uhka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse opiskelen sosiaalialaa ja olen urasuuntautunut. Ajattelin rakentaa uraa harrastuksen pohjalta, mutta tarvitsen työn, jolla saan toimeentulon. Moni hyppää yrittäjäksi tehtyään vuosia jotain muuta. Uran voi rakentaa myös luovasti ja omia polkuja tallaten. 

Vierailija
24/39 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aliarvostettu ala. Paras aika oli ehkä 80-90 luku, jolloin oli vielä hyvinvointiyhteiskuntafilosofiaa. Nykyään olemme autokauppiaiden kanssa samassa kastissa arvostuksen puolesta. T. Jo mummovaiheessa oleva

Vierailija
25/39 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse opiskelen sosiaalialaa ja olen urasuuntautunut. Ajattelin rakentaa uraa harrastuksen pohjalta, mutta tarvitsen työn, jolla saan toimeentulon. Moni hyppää yrittäjäksi tehtyään vuosia jotain muuta. Uran voi rakentaa myös luovasti ja omia polkuja tallaten. 

Eli teet lopulta leipätyötä päivisin ja käytät aivojasi ja energiaasi vapaa-aikana ? Ajattelen samoin !

Vierailija
26/39 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aliarvostettu ala. Paras aika oli ehkä 80-90 luku, jolloin oli vielä hyvinvointiyhteiskuntafilosofiaa. Nykyään olemme autokauppiaiden kanssa samassa kastissa arvostuksen puolesta. T. Jo mummovaiheessa oleva

Ei edes niiden. Asiakastyössä joudut piilottelemaan kaiken yksityisyytesi, ja sittenkin sinua saatetaan vainota ja lapsiasi kiusata. 

Vierailija
27/39 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

sossuala on ihan ok,lyhyt ja aika helppo opiskelu.sos työntekijänä hva:lla näyttää olevan kokouksia ja kahvinkeittelyä.olen hyv:lla kesätöissä mutta en aio alalle monestakaan syystä.

Vierailija
28/39 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei edes niiden. Asiakastyössä joudut piilottelemaan kaiken yksityisyytesi, ja sittenkin sinua saatetaan vainota ja lapsiasi kiusata. 

Mitä tarkoitat? Lapsiasi kiusataan?

Vierailija
29/39 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Urasuuntautunut sosiaalialalla?! 

No voihan silläkin puolella pyrkiä johtotehtäviin, eikä pelkästään rivityöntekijäksi.

Vierailija
30/39 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli teet lopulta leipätyötä päivisin ja käytät aivojasi ja energiaasi vapaa-aikana ? Ajattelen samoin !

Juuri näin!

Vierailija
31/39 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voihan silläkin puolella pyrkiä johtotehtäviin, eikä pelkästään rivityöntekijäksi.

Ja perustutkinnon lisäksi suorittaa esim. tämän.

https://www.metropolia.fi/fi/opiskelu-metropoliassa/ylemmat-amk-tutkinn…

Vierailija
32/39 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini oli sos.tt. ja hän koki alan loppuvuodet rasittavaksi. Viime vuosikymmeninä on tapahtunut raju muutos: asenteet ammattia kohtaan ovat muuttuneet hyvin epäarvostaviksi ja sos.alan henkilöt ovat ikään kuin yhteiskunnan spitaalisia. Huono-osaiset kokevat heidät riistäjiksi ja hyväosaiset luusereiksi, jotka eivät päässeet paremmille aloille. Mitä tämä kertoo yhteiskunnastamme? Olen opettaja ja näen samaa suuntaa meidän alallamme.

Vierailija
33/39 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johtamaan mitä😆 Siinäpä oikein uratykki.

Vierailija
34/39 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No idarille, joka ei nähtävästi ole tehnyt päivääkään töitä eläessään, on ihan turha selittää mitään organisaatiorakenteita.

Vierailija
35/39 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsellamme ei ole paljon vaihtoehtoja. Hänellä ei ole matematiikka- tai kielipäätä loogisen ajattelun kyvyistä puhumattakaan. Suosittelin sosiaalitieteitä, joista pääsee aina läpi. Hän on nyt avoimen yliopiston väylällä suuntautumassa valtsikkaan. Työllistyminen on kokonaan eri ongelma. Kunhan nyt sijoittuu jonnekin.

Vierailija
36/39 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän lapsellamme ei ole paljon vaihtoehtoja. Hänellä ei ole matematiikka- tai kielipäätä loogisen ajattelun kyvyistä puhumattakaan. Suosittelin sosiaalitieteitä, joista pääsee aina läpi. Hän on nyt avoimen yliopiston väylällä suuntautumassa valtsikkaan. Työllistyminen on kokonaan eri ongelma. Kunhan nyt sijoittuu jonnekin.

Miksi hakeutua yliopistoon auringonlaskun alalle? Mieluummin jokin arvostettu käytännöllinen ala kuin jonnin joutavaa haahuilua rimaa hipoen.

Vierailija
37/39 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No idarille, joka ei nähtävästi ole tehnyt päivääkään töitä eläessään, on ihan turha selittää mitään organisaatiorakenteita.

Onko tämä kenties sosiaalityöntekijän tyypillinen asenne?

Vierailija
38/39 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En seurustelisi sossun kanssa

Vierailija
39/39 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossut ovat nykypäivän duunareita, ja tuskin kukaan heistä on urasuuntautunut.Osa voi olla idealisteja alalle tultuaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kuusi