Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sosiaalialan opintoihin jos urasuuntautunut ?

Vierailija
23.06.2025 |

Jäin yhteshaussa ilman opiskelupaikkaa.Mietin onko sosiaalityöntekijän ammatti edes vaihtoehto jos olen urasuuntautunut.Useimmilla tuntuu olevan nega käsitys sosiaalialasta jämävaihtoehtona jos ei ole hyvä missään ja pelkää nopeatahtista työtä kuten vertailuksi terveyspuoli.olisko lastenhoitoala parempi maineeltaan?

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rehellisesti sanon, sosiaalialan tulevaisuus on heikkoakin heikompi. Toki sossuja voidaan tarvita jatkossakin, mutta eikö se ole aivan viimeinen vaihtoehto. Olisin mieluummin roskakuski🤭

Vierailija
2/39 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenhoitajan arvostus on suurempi, mutta palkka on todennäköisesti pienempi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mikä ihmeen uratykki olet, jos pohdit sosiaalialaa, hei haloo!!!

Vierailija
4/39 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No LTO hommat ne vasta hanurista onkin ja palkka pieni koulutukseen nähden. 

Vierailija
5/39 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata, koko ala on ihan hirveää paskaa ja palkka on huono. 

Vierailija
6/39 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen AMK sosiaalityöntekijä ja työ on vaihtelevaa ja kiinnostavaa. Uraa en tässä näe, mutta keskinkertainen työ keskinkertaisesti pärjänneelle. Suosittelen. 

Vierailija
7/39 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No LTO hommat ne vasta hanurista onkin ja palkka pieni koulutukseen nähden. 

LTOista on pulaa ja palkka on pieni. Maine on kuitenkin selvästi parempi kuin haahuilevilla sosiaalityypeillä, jotka omasta mielestäni outoja. Näin yliopistolla.

Vierailija
8/39 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo onhan se vähän että ei ole muualle päässyt

Vierailija
9/39 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalityöntekijä joutuu tekemään raskasta ja aliarvostettua työtä. Tulevaisuudessa ei pääse enää valtion suojatyöpaikkoihinkaan (mukakehitystöihin) joihin osa luikahti projektitöistä. Minä jäin kaupungin töihin ja en suosittele tätä alaa.

Vierailija
10/39 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi vaaleissa varmaan valitaan SDP:puolue pääministeri puolueeksi. On epäselvää, kuinka suurella määrällä valitaan, mutta 20avustajaa pers SDP-valittu kansanedustaja on tyypillistä. Lisäksi silloin avataan kavereille ja puoluekollegoille suoja työpaikkoja nimenomaan sosiaalialan aineiden piiristä.

Siitä seuraava hallitus on tod. porvari, mutta valtiolla ja kunnilla (jos enemmän kuin alle 50työntekijää) on takaisinottovelvolölisuus nyky. kunnianhimoisten irtisanomisuudistusten jälkeenkin voimassa. Nyt pitää vaan koputtaa puuta ja kysyä itseltäsi, "oletko sinä se onnekas, joka tällä kierroksella työllistetään".

Vierailija
11/39 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urasuuntautunut sosiaalialalla?! 

Vierailija
12/39 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensi vaaleissa varmaan valitaan SDP:puolue pääministeri puolueeksi. On epäselvää, kuinka suurella määrällä valitaan, mutta 20avustajaa pers SDP-valittu kansanedustaja on tyypillistä. Lisäksi silloin avataan kavereille ja puoluekollegoille suoja työpaikkoja nimenomaan sosiaalialan aineiden piiristä.

Siitä seuraava hallitus on tod. porvari, mutta valtiolla ja kunnilla (jos enemmän kuin alle 50työntekijää) on takaisinottovelvolölisuus nyky. kunnianhimoisten irtisanomisuudistusten jälkeenkin voimassa. Nyt pitää vaan koputtaa puuta ja kysyä itseltäsi, "oletko sinä se onnekas, joka tällä kierroksella työllistetään".

Tämä on taivaan tosi.Olen hankkimassa sdp puoluekirjaa,koska sillä pääsee töihin.

Vierailija
13/39 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavani työpaikalla eräässä ministeriössä kaikilla valtiotiedeiden taustalla olevilla on punainen puoluekirja.

Vierailija
14/39 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen AMK sosiaalityöntekijä ja työ on vaihtelevaa ja kiinnostavaa. Uraa en tässä näe, mutta keskinkertainen työ keskinkertaisesti pärjänneelle. Suosittelen. 

Ei ole olemassa mitään amk sosiaalityöntekijää.

Vierailija
15/39 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaaliala on perushyvä.Lyhyehkö opiskelu ja varma työ.Olin pitkään työtön ja opiskelin alaa ja työllistyin.

Vierailija
16/39 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sosiaaliala on perushyvä.Lyhyehkö opiskelu ja varma työ.Olin pitkään työtön ja opiskelin alaa ja työllistyin.

OletKo siis sosiaaltyöntekijänä nyt ?

Vierailija
17/39 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisit yhdistää tohon kauppatieteiden opinnot ja perustaa esim lastensuojelufirman. Sillä tienaa hyvin.

Vierailija
18/39 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttavani työpaikalla eräässä ministeriössä kaikilla valtiotiedeiden taustalla olevilla on punainen puoluekirja.

Poliittiset nimitykset yltää kaikkialle😡

Vierailija
19/39 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallinnossa noin puolet on sosiaalityöntekijöitä. Sillä pääsee ihan kaikkialle, millä VTM:lläkin, lisäksi on se oma pätevyys. Mutta ei hv-aluehallinto tietenkään urasuuntautuneen tavoite ole.

Vierailija
20/39 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kirjoittanut ylioppilaaksi mutta pääsin opistotutkinnolla sos alan opintoihin yliopistolle.Vuosia sitten.Olen tyytyväinen sillä koulumenestykseni on ollut aina huono.En olisi pärjännyt vaativammissa opinnoissa mutta tämä sopi hyvin.Kutsumme itseämme generalistiksi.Olemme yleisosaajia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kahdeksan