Sosiaalialan opintoihin jos urasuuntautunut ?
Jäin yhteshaussa ilman opiskelupaikkaa.Mietin onko sosiaalityöntekijän ammatti edes vaihtoehto jos olen urasuuntautunut.Useimmilla tuntuu olevan nega käsitys sosiaalialasta jämävaihtoehtona jos ei ole hyvä missään ja pelkää nopeatahtista työtä kuten vertailuksi terveyspuoli.olisko lastenhoitoala parempi maineeltaan?
Kommentit (39)
Lastenhoitajan arvostus on suurempi, mutta palkka on todennäköisesti pienempi?
Siis mikä ihmeen uratykki olet, jos pohdit sosiaalialaa, hei haloo!!!
No LTO hommat ne vasta hanurista onkin ja palkka pieni koulutukseen nähden.
Ei kannata, koko ala on ihan hirveää paskaa ja palkka on huono.
Olen AMK sosiaalityöntekijä ja työ on vaihtelevaa ja kiinnostavaa. Uraa en tässä näe, mutta keskinkertainen työ keskinkertaisesti pärjänneelle. Suosittelen.
Vierailija kirjoitti:
No LTO hommat ne vasta hanurista onkin ja palkka pieni koulutukseen nähden.
LTOista on pulaa ja palkka on pieni. Maine on kuitenkin selvästi parempi kuin haahuilevilla sosiaalityypeillä, jotka omasta mielestäni outoja. Näin yliopistolla.
Joo onhan se vähän että ei ole muualle päässyt
Sosiaalityöntekijä joutuu tekemään raskasta ja aliarvostettua työtä. Tulevaisuudessa ei pääse enää valtion suojatyöpaikkoihinkaan (mukakehitystöihin) joihin osa luikahti projektitöistä. Minä jäin kaupungin töihin ja en suosittele tätä alaa.
Ensi vaaleissa varmaan valitaan SDP:puolue pääministeri puolueeksi. On epäselvää, kuinka suurella määrällä valitaan, mutta 20avustajaa pers SDP-valittu kansanedustaja on tyypillistä. Lisäksi silloin avataan kavereille ja puoluekollegoille suoja työpaikkoja nimenomaan sosiaalialan aineiden piiristä.
Siitä seuraava hallitus on tod. porvari, mutta valtiolla ja kunnilla (jos enemmän kuin alle 50työntekijää) on takaisinottovelvolölisuus nyky. kunnianhimoisten irtisanomisuudistusten jälkeenkin voimassa. Nyt pitää vaan koputtaa puuta ja kysyä itseltäsi, "oletko sinä se onnekas, joka tällä kierroksella työllistetään".
Vierailija kirjoitti:
Ensi vaaleissa varmaan valitaan SDP:puolue pääministeri puolueeksi. On epäselvää, kuinka suurella määrällä valitaan, mutta 20avustajaa pers SDP-valittu kansanedustaja on tyypillistä. Lisäksi silloin avataan kavereille ja puoluekollegoille suoja työpaikkoja nimenomaan sosiaalialan aineiden piiristä.
Siitä seuraava hallitus on tod. porvari, mutta valtiolla ja kunnilla (jos enemmän kuin alle 50työntekijää) on takaisinottovelvolölisuus nyky. kunnianhimoisten irtisanomisuudistusten jälkeenkin voimassa. Nyt pitää vaan koputtaa puuta ja kysyä itseltäsi, "oletko sinä se onnekas, joka tällä kierroksella työllistetään".
Tämä on taivaan tosi.Olen hankkimassa sdp puoluekirjaa,koska sillä pääsee töihin.
Tuttavani työpaikalla eräässä ministeriössä kaikilla valtiotiedeiden taustalla olevilla on punainen puoluekirja.
Vierailija kirjoitti:
Olen AMK sosiaalityöntekijä ja työ on vaihtelevaa ja kiinnostavaa. Uraa en tässä näe, mutta keskinkertainen työ keskinkertaisesti pärjänneelle. Suosittelen.
Ei ole olemassa mitään amk sosiaalityöntekijää.
Sosiaaliala on perushyvä.Lyhyehkö opiskelu ja varma työ.Olin pitkään työtön ja opiskelin alaa ja työllistyin.
Vierailija kirjoitti:
Sosiaaliala on perushyvä.Lyhyehkö opiskelu ja varma työ.Olin pitkään työtön ja opiskelin alaa ja työllistyin.
OletKo siis sosiaaltyöntekijänä nyt ?
Voisit yhdistää tohon kauppatieteiden opinnot ja perustaa esim lastensuojelufirman. Sillä tienaa hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Tuttavani työpaikalla eräässä ministeriössä kaikilla valtiotiedeiden taustalla olevilla on punainen puoluekirja.
Poliittiset nimitykset yltää kaikkialle😡
Hallinnossa noin puolet on sosiaalityöntekijöitä. Sillä pääsee ihan kaikkialle, millä VTM:lläkin, lisäksi on se oma pätevyys. Mutta ei hv-aluehallinto tietenkään urasuuntautuneen tavoite ole.
En kirjoittanut ylioppilaaksi mutta pääsin opistotutkinnolla sos alan opintoihin yliopistolle.Vuosia sitten.Olen tyytyväinen sillä koulumenestykseni on ollut aina huono.En olisi pärjännyt vaativammissa opinnoissa mutta tämä sopi hyvin.Kutsumme itseämme generalistiksi.Olemme yleisosaajia.
Jos rehellisesti sanon, sosiaalialan tulevaisuus on heikkoakin heikompi. Toki sossuja voidaan tarvita jatkossakin, mutta eikö se ole aivan viimeinen vaihtoehto. Olisin mieluummin roskakuski🤭