Onko hinnalla väliä, kun satunnainen teenjuoja ostaa tavallista pussiteetä?
Keltainen Lipton taitaa olla minulle se tutuin tee. Mutta onko sama vaikka ostaisi halpamerkin halvinta mustaa teetä? Onko maku tai vahvuus tai joku mitenkään huonompi?
Kommentit (6)
Halpismerkit maistuvat kammottavalta. En koskaan osta niitä.
Hinnan perusteella en kuitenkaan osta teetä, vaan laadun ja maun perusteella.
Ei se hinta aina kerro siitä, maistuuko se tee omasta mielestä hyvälle. Ihan hyviä on monet halpiksetkin.
Eri merkkien tee maistuu erilaiselta. Halvassa teessä tee on pienempää silppua, jolloin maku on helposti kitkerämpi kuin kalliimmassa.
Tuleeko sun käytettyä kaikki?
Enemmän harmittaa heittää kalliimpaa pois kuin halpaa. Sitten vuosien päästä siis, kun siivoat päiväystuotteita kuivakaapeista.
Itse juon vain teetä, en kahvia ollenkaana. Ostin kerran liptonia ja järkytyin - eihän se maistunut miltään. Kokeile esim Twinings Lady grey vai mikä se nyt olikaan, niin pääset kunnon earl greyn makuun. Itse keitän yleensä irtoteestä teeni, enkä käytä pusseja. Jos pusseja on pakko käyttää niin joku laadukas merkki, esim tuo edellä mainittu. Prismassa oli myös joku anglemark (en muista tarkkaan nimeä, pahoittelut) hyvin edulliseen hintaan ja se earl grey oli yllättävän hyvää.
Keltainen Lipton on mielestäni maultaan kammottavaa. Mutta esim. Rainbown Earl grey- tee oli yllättävän hyvää, vaikka onkin halpaa.