Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko liikunnan opettajaksi vaikea päästä?

Vierailija
22.06.2025 |

Tietoa?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäinen vaatimus on että olet lesbo. 

Tämä on muuten totta kaikkialla maailmassa

https://www.reddit.com/r/NoStupidQuestions/comments/h09ah2/why_are_so_m…

22/31 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsykokeet ei ole mitenkään helpot. 

Kerran kokeilin ja jäin ihan hilkulla ulos. Nyt voi tosin sanoa, että onneksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksumpien usein hankala näytellä riittävän tyhmää pääsykokeissa, että pääsisi sisään. 

Vierailija
24/31 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koululiikunta on laillistettua koulukiusaamista. Kaikki liikunnanopettajat ovat entisiä koulukiusaajia. Nyt heille maksetaan kiusaamisesta.

Ja mitä opettamista liikunnassa on? Tamburiinia osaa paukuttaa vaikkei osaisi edes lukea.

Minulle jäi ikuiset traumat koululiikunnasta. Vältän liikuntaa minkä ehdin ja hyvin olen elämässäni selvinnyt osaamatta lentopallon sääntöjä. Eikä koululiikunta ole muuttunut miksikään - omien lasten raporttien mukaan se on edelleen samaa paskaa.

Miksi joku haluaa liikunnanopeksi? Rääkkää vaan itseään eikä kiusaa muita. 

Vierailija
25/31 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
26/31 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäis tehdä semmoinen sketsi jossa esim. kieltenopettaja toimii kuin liikunnanopettaja. Eli juttelis vaan sillä vieraalla kielellä hyvien oppilaiden kanssa ja jättäis täysin perusasiat opettamatta. Kukaan ei osaisi mitään paremmin niiden tuntien jälkeen. Kiusaaminen olisi täysin sallittua, myös fyysinen.  

Jo mun kouluaikana lapset analysoitiin ja kaikki puheviatkin yms löydettiin kyllä, mutta liikunnanopettaja ei huomannut et mun vahvuus ois ollu pitkän matkan juoksu, huomasin aikuisena et se kulkee. 

Miksi ihmeessä liikunnanopettaja edes käy jonku yliopiston? Pilliinkö siellä opetetaan puhaltamaan? 

Vierailija
27/31 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä aloituksesta taas vahvasti vaaviviba eli:

sama Ap kirjoitti 1. aloituksen ja 2. suurimman osan liik.opettajia väheksyvistä kommenteista. Antipatia hoikkiin ja treenattuihin ihmisiin? Miksi?

En itse erityisesti tykännyt koululiikunnasta, vaikka muutoin liikunnasta kyllä.

Vierailija
28/31 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antipatia muodokkaisiin/pyöreisiin naisiin ja miksi?

Joo jos täytyy miettiä omia liikunnanopeja niin erityisesti yläasteen naisope oli kamala. Ei löytänyt esim mun potentiaalia, jota todella oli. Se että joku on ylipainoinen (vaikka väliaikaisestikkin) ei vaikuta ihmisen urheilijageeneihin, tai fyysisyyteen ym (paitsi ehkä lisäävästi).. Sitä ei pinnallinen ope huomannut.

Lisäksi syyllistävä asenne vailla psykologista ymmärrystä. Ihminen ei ole robotti. Lisäksi nuo liikuntalajit on umpitylsiä monet, missä esim tanssi tai muut luovuutta vaativat lajit? En tänäkään pvänä valitsisi potkupalloa tai pesäpalloa vaikka tanssin sijaan. Koirat juoksee pallojen perässä.

Vierailija
29/31 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antipatia ei kohdistu hoikkiin ja treenattuihin, vaan liikunnanopettajiin. Kannattaa lukea huolellisesti.

Vierailija
30/31 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinne on vaikea päästä, koska niin moni haluaa sinne.

Neljä vuotta sitten kun itse hain, oli ensin keväällä kirjallinen koe, jossa oli useita satoja osallistujia. Sieltä pääsi noin 100 tyttöä ja 100 poikaa Jyväskylään varsinaiseen valintakokeeseen. Kokeessa oli paljon erilaisia liikuntatestejä, joita varten kannattaa kyllä harjoitella. Oli rullahiihtoa, pallon käsittelyä, voimistelua, uintia. Lisäksi piti antaa lyhyt opetusnäyte.

Sisäänotettiin muistaakseni 50 tyttöä ja 50 poikaa. Pääsin itse sisään, mutta vaihdoin jo ekan vuoden aikana liikkabilsalle, koska huomasin että olen enempi kiinnostunut valmentamisesta ym. ehkä niinkään koulussa opettamisesta. Liikkabilsa siis liikuntabiologia (missä muuten ne varsinaiset urheilijat yleensä on).

Mutta kokeet on voineet muuttua 

Muistan kyllä väärin noi määrät, sisäänotettiin noin 25+25 henkeä eli yhteensä se noin 50. Lisäksi oli muutama liikuntavammainen omassa kiintiössään.

Vierailija
31/31 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin kitukasvuinen rääpäle parikymppiseksi. Kuukautiskierto, aikuispituus ja bosat, 'kauneus'.. kaikki tämä puberteetin käynnistämä nuori naiseus puhkesi kohdallani kukkaan paljon muita tyttöjä myöhemmin..

Liikkatunnin jälkeen ope kärkkäästi painosti oppilaat suihkuun. Itse pyrin lintsaamaan ryhmäsuihkut aina kuin mahdollista, koska en halunnut esitellä alastonta kehoani luokkakavereilleni. Eipä silti, ei näyttänyt muutkaan tytöt haluavan suihkuun näytille; kehitystasosta viis. Ei ihan parhaita muistoja nämä yläkoulun ryhmäilyt nepsyläiselle.

Riensin kotona heti privasuihkuun, tietysti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yksi