Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten keski-ikäiset jaksaa pikkulapsi arkea?

Vierailija
21.06.2025 |

Minulla lapset on täysi-ikäisiä ja ihmettelen miten jotkut 50-vuotiaat lähes saman ikäiseni tutut jaksaa pikkulapsi arkea? Itse en jaksaisi aikaisia aamu herätyksiä.ja syöttää vauvaa öisin ym.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miten jaksavat, koska itse päätin, että lapset tehdään 35 ikävuoteen mennessä. Viisi niitä ehti tullakin.

M53

Vierailija
22/23 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanos muuta. Ei jaksa, ei kiinnosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvin kiitos, ei tunnu 41v paljoa sen kummoisemmalta kuin esikoisen kanssa 33-vuotiaana. 

Sen sijaan voisin ihmetellä että miten ankea elämä on voinut nuorella aikuisella olla, että on vaihtanut parikymppisen opiskelijariennot, reppureissut, festarit ja vapaan ajan kavereiden kanssa vaipanvaihtoon ja hiekkalaatikkoon? Kiinnostavampaa se vapaus silloin oli. Mieluummin näin päin, kiitos.

47-vuotiaana ja kun kremppaa alkaa olla selässä ja vähän joka paikassa niin en voisi mitenkään kuvitella että jaksaisin vauva-arkea, nukunkin huonosti. Enkä jaksaisi että pitäisi olla koko ajan vauvan palvelijana.

Iän myötä ymmärrät sinäkin, ettei vanhemmat ole vauvan palvelijoita. Tietysti vauva otetaan huomioon ja sille järjestetään turvalliset olosuht

Lastenoikeuksien sopimus lähtee siitä, että myös lapsella on päätäntävalta omaan elämäänsä. Esimerkiksi fyysistä rajoittamista saa käyttää lapseen vain jos lapsen turvallisuuteen kohdistuu akuutti uhka

Ei ihme että vauvat koetaan hankalaksi. Entä jos se vauva ei halua lähteä neuvolaan kun aika on? Tai ei halua lämpimiä vaatteita talvella? On siis ok jättää se ilman ruokaa, jos se ei halua syödä, eikä kerro mitä mieluummin söisi? Mistä muuten tiedät huutaako se likaista vaippaa, vai siksi ettei haluaisi luopua siitä? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yksi