Ai tästä sateesta pitäisi yritt'ää nauttia?! Koko syksyn tulee satamaan,olisi kiva edes kesällä päästä ulos sadetakeista ja pipoista
Ei saa akkuja ladattua syksyä varten ei sitten yhtään :( Sataa,sataa masentaa.
Kommentit (118)
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole autoa, kuljen kävellen tai pyöräillen. Yhtäkään kertaa ei ole vielä voinut laittaa kesä- ja hellevaatteita päälle ja keskikesän juhla meni jo. Syysvaatteissa ja sadevaatteissa on ollut pakko mennä joka paikkaan, koska lämpötilat on niin alhaiset ja aina myös tuulee. Ikkunatkin pesin kaulahuivi kaulassa, etten vilustu. Silti niiskutan ja aivastelen. Aurinkoa en ole ottanut kertaakaan tänä kesänä.
Missä päin asut?
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole autoa, kuljen kävellen tai pyöräillen. Yhtäkään kertaa ei ole vielä voinut laittaa kesä- ja hellevaatteita päälle ja keskikesän juhla meni jo. Syysvaatteissa ja sadevaatteissa on ollut pakko mennä joka paikkaan, koska lämpötilat on niin alhaiset ja aina myös tuulee. Ikkunatkin pesin kaulahuivi kaulassa, etten vilustu. Silti niiskutan ja aivastelen. Aurinkoa en ole ottanut kertaakaan tänä kesänä.
Sulla on siitepölyallergia, apteekista saa lääkettä. Auringonotto ei ole terveellistä.
Olen ollut joka päivä ulkohommissa t-paitasillani. Sadekuuroissa (jos olen viitsinyt) olen vetäissyt fleecen päälle. Kun liikkuu, eikä makaa, kesäsateessa ei palele. Pahinta on laittaa kesäsäässä sadetakki, joka ei hengitä yhtään ja vain hiostaa alla olevan vaatteen nihkeäksi. Mieluummin vähän kastuu sateessa. Miten ajattelit talvesta selvitä, jos et anna elimistösi tottua edes tähän normaaliin kesäsäähän, vaan ylipukeudut, kun koko kesäkuun on kuitenkin ollut sellaista 18-20 astetta lämmintä?
Nykyihmiset on niin säänkestämättömiä, että ihan hävettää...
Täällä Kainuussa, susirajalla ja ryssänrajalla, on ollut melko aurinkoinen poutaviikko. Vähän viileää, mutta retkeilyn kannalta hyvä sää. Ötökätkään eivät lennä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nytpä ei ole sadetta, ei koko päivänä. Auringonpaistetta on luvattu ja +18. Menkää nyt sinne ulos!
+12 astetta, pilvistä ja julmettu tuuli. Tuntuu kuin +10.
Avantouintifiilikset kun järveen pulahtaa:( Hirveät säryt taas koko kropassa, ei vaan kestä näitä kelejä. 2 h sain nukuttua.
Joo, kello onkin kahdeksan aamulla. Päivä lämpenee tästä.
Heinolassa oli eilen 8 astetta ja satoi kaatamalla kello 19.00.
Normaali kesäsää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nytpä ei ole sadetta, ei koko päivänä. Auringonpaistetta on luvattu ja +18. Menkää nyt sinne ulos!
Koko Suomessa ei valitettavasti ole samanlainen sää joka hetkellä.
Katsoppa kuule huviksesi koko Suomen sääkarttaa. Yhtä aluetta lukuunottamatta koko Suomeen ennustetaan täksi päiväksi pilvetöntä taivasta. Itse olen sen puolipilvisen alla.
Heinolassa oli eilen 8 astetta ja satoi kaatamalla. Normaali kesäsää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Wau, +18 kesäkuun lopulla
Milloinkas se sinä kuoriuduit? Muistat vasta vain edelliset neljä hellekesää? Minä muistan ne sitäkin edelliset kesät ja kuinka tämä on ihan normaali kesäkuun sää. +18 ei ole edes kylmä.
Oulussakin on ollut poutaista, ihan normaali juhannusajan sää. Loistavat ulkoiluilmat, kun ei ole ollut kuuma
Vierailija kirjoitti:
Heinolassa oli eilen 8 astetta ja satoi kaatamalla kello 19.00.
Normaali kesäsää.
Yhden päivän! Ei kuitenkaan satanut rakeita, kuten joitakin vuosia sitten.
Just nyt: Pilvetön sininen taivas, pieni tuulenvire. Sateen jälkeen mieletön rehevyys ja raikkaus. Puutarhan kukat tuoksuu. Linnut laulaa, aurinko lämmittää. Kupissa aamukahvi.
Opetelkaa nauttimaan älkääkä valittako turhasta! Nytkin voisi sataa kaatamalla, kuten eilisen satoi, mutta eipä sada, vaan on mitä kaunein kesäaamu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avantouintifiilikset kun järveen pulahtaa:( Hirveät säryt taas koko kropassa, ei vaan kestä näitä kelejä. 2 h sain nukuttua.
No, jotkut haaveilee aamukahvista terassilla kesäisin.... Muttei uggeissa ja toppatakissa.
0 aamukahvia juotu ulkona tänävuonna
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla on siitepölyallergia, apteekista saa lääkettä. Auringonotto ei ole terveellistä.
Olen ollut joka päivä ulkohommissa t-paitasillani. Sadekuuroissa (jos olen viitsinyt) olen vetäissyt fleecen päälle. Kun liikkuu, eikä makaa, kesäsateessa ei palele. Pahinta on laittaa kesäsäässä sadetakki, joka ei hengitä yhtään ja vain hiostaa alla olevan vaatteen nihkeäksi. Mieluummin vähän kastuu sateessa. Miten ajattelit talvesta selvitä, jos et anna elimistö
Pks ip lämmöt olleet 12-21. Useinmiten 14 astetta
Kävin laskemassa äidin uurnan: aamulla kaatosade, sitten laskuaikaan taivas selkeni, niin hieno syksyinen päivä!
Päätin kävellä kotiin, koska taksin tulo ois kestänyt - samassa ajassa oisin kotona. .... Iskikin sitten oikein ukkosmyrsky, kaikki vaatteet yltäpäältä märkänä. Tuumasin vaan, et on sitten äippä "hyväksytty" yläkertaan, ja lyönyt rotia: Mikäs hellvetin juippi sinä luuet olevasi? :))))
Isän uurnan laskin sitten vuosia myöhemmin. Homma selvä ja viinakauppaan sitten. Taas alkoi satamaan: tuumasin, et mitnytvit faija, en mä ole kussu sun haudalles, vielä! :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, jotkut haaveilee aamukahvista terassilla kesäisin.... Muttei uggeissa ja toppatakissa.
0 aamukahvia juotu ulkona tänävuonna
Mäkin haluaisin mennä ulos kesämekossa. Ilman pipoa, tumppuja ja villasukkahousuja.
Vierailija kirjoitti:
Mistä sateesta? Täällä ei oo satanut aikoihin. Joutuu koko ajan olla kastelemassa kukkia ja nurmikkoa.
Eilen viimeksi satoin lähes koko päivän.
Sama marina, kun on hellettä. Kirjoittajat vain vaihtuvat.