M-koon kotimainen vaate oli liian iso vaikka en ole hoikka
Ei, en väitä että olisi lihasta, ihan läskiä, vyötärön ympärys on yli suosituksen. Olen 62 kg/155 cm eli lievästi ylipainoinen. Kokeilin M-koon puseroa ja se oli teltta. Vaihdoin S-kokoon, sekin on väljä, mutta sopiva. Mulla on kuitenkin M-koon vaatteita/38 koko enimmäkseen.
Kommentit (16)
Jokainen sauma ja muotolaskos vie aikaa ja siten lisää hintaa. Suomalainen työ on kallista. Jo nuo yksinkertaiset teltat on suurimmalle osalle liian tyyriitä, joten hinta halutaan pitää maltillisena yksinkertaisilla leikkauksilla.
Nansot ainakin on isoa kokoa. Mutta olen minäkin alkanut siirtyä S kokoon takaisin vaikka olen M kokoa käyttänyt suurimman osan aikuisikääni.
N.55kg/166cm
Eri vaatemerkkien koot ovat erilaisia. Toisen S voi olla toisen M jne.
Et ole varmaan mikään XS jossain merkissä mutta voit olla vaikka XL jossain toisessa.
Minulle esim.löytyy farkut 38-44. Pitää vaan sovittaa.
Kotimaiset vaatteet ovat todella isoja telttoja. Ja jotkut täällä valittavat miten isoinkin 4XL on liian pieni 😮
Itsekin yllätyn joka kerta (kuinkahan kauan menee että siihen tottuu) kun totean että mulle oikea koko on nykyään XS. En ollut sitä kokoa koskaan nuorena, vaikka olen ihan samoissa mitoissa (170/55).
Minä taas olen hoikahko tai ainakin normaalipainoinen, mutta M-koko on alkanu kinnaamaan käsivarsista. Treenaan salilla paljon. Niin vaan me olemme eri muotoisia me ihmiset :)
Kirjain koot tuntuu olevan mitä sattuu, ei kai se ole mikään yllätys. Olen normaalipainoinen ja vaatteita on S-L koossa ja kaikki sopivat, ihan mallista ja valmistajasta kiinni mikä se oikea koko on.
On se kumma tuokin. Rcollection ja Looks on valtavan iso verrattuna SriLankassa tehtyihin vaatteisiin.
Itse kummastelin jokin aika sitten H&M:n kokotaulukkoa, jossa S-kokoa vastasi 36-38! Olen ollut myöhäisteini-iästä kokoa 38, painokin on suunnilleen sama, mutta silloin jouduin Henkkamaukassa löysemmissäkin vaatemalleissa ostamaan M- tai L-kokoa. Ei se selittyne pelkillä vaatemalleilla tai materiaaleilla
Mun 90 luvun S koot mahtuvat vieläkin. Silloin vaatekoot olivat ihan hirveän suuria. Nykyään sama koko saattaa olla L.
Joten älkää tuijottako kokolappuja vaan sovittakaa.
Minäkin tässä olen yllättynyt kun sopivin koko onkin XXXL. Ennen oli XL. Mites tässä näin kävi.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä kyseessä oli väljän mallinen pusero.
Vaatteen mitoitus on oversize. Silloin sen pitää istua kuten oversize.
Ehkä kyseessä oli väljän mallinen pusero.