2 pvää sitten vanhaksi menneet kanasuikaleet. Paistaisitko?
Kommentit (33)
No en. Kana pilaantuu helposti. Ja ei, haistaminen ei välttämättä kerro onko pilalla. Mikrobien määrä voi olla kasvanut valtavaksi, vaikka haju ja maku olisi vielä ok.
En! Suoraan roskikseen vaan. En syöttäisi vanhentunutta broileria edes koiralle.
Googlaa mikä ero on viimeisellä käyttö päivällä ja parasta ennen. Roskiin vaan
Jos kyse olisi naudanlihasta, niin voisi vielä käyttää. Broilerin kanssa ei kannata ottaa riskiä. Yleensä päiväysvanha broileri jo haiseekin pahalta, ja haju vain pahenee kuumennettaessa.
Niissä on viimeinen käyttöpäivä eikä parasta ennen -päivä. Monia tuotteita kuten vaikkapa sokeria tai suurimoita voi käyttää pitkään parasta ennen -päivän jälkeen, mutta viimeinen käyttöpäivä on todella viimeinen käyttöpäivä. Älä syö.
Ei missään tapauksessa, sorry. Heitä pois vaan. Pieni hinta siitä, että pysyt terveenä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on jotenkin vaikea tehdä ruokaa jos päivämäärä on menny.
Haistamalla se selviää. Heitätkö kanamunatkin pois päivämäärän jälkeen? Minä käytän niitä vielä pari viikkoa päivämäärän jälkeen.
Kovin jakautuu mielipiteet. Päätin nyt paistaa ja syödä. Ei siihen nyt kuole ja joku pikkuripulikaan ei nyt niin paha ole. Tyhjeneepähän suolisto juhannusherkuista.
Lihassa on vain viimeinen käyttöpäivä mainittu. Jos ne ei haise, niin kovalla kuumuudella kypsennys ja Chiliä sekaan. Chili on perinteinen vanhan lihan mauste.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on jotenkin vaikea tehdä ruokaa jos päivämäärä on menny.
Haistamalla se selviää. Heitätkö kanamunatkin pois päivämäärän jälkeen? Minä käytän niitä vielä pari viikkoa päivämäärän jälkeen.
Kananmunien päiväys on parasta ennen ja lihan päiväys on viimeinen käyttöpäivä. Ymmärrätkö eron.
Lisäksi kylmäketju katkeaa kesällä jo kaupasta kotiin kuljetuksessa. Lisäksi monen jääkaappilämpötila on reilusti plussalla.
Vierailija kirjoitti:
Kovin jakautuu mielipiteet. Päätin nyt paistaa ja syödä. Ei siihen nyt kuole ja joku pikkuripulikaan ei nyt niin paha ole. Tyhjeneepähän suolisto juhannusherkuista.
Salmonella ei ole pikkuripuli ja tarvitset lääkekuurin, lisäksi voit tartuttaa edelleen muitakin.
Jos on ollut jääkaapissa koko ajan eikä haju ole muuttunut niin söisin.