Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

2 viikon sääennusteet: ei minkäänlaista muutosta parempaan!!!!!

Vierailija
21.06.2025 |

Onhan tämä aivan uskomaton farssi tämä "kesä" :( Ennusteet ulottuu kohta jo heinäkuun puoleen väliin eikä yhtään lämpenemistä ole luvassa. Vaan auta armias kun marras-joulukuussa pitäisi talven tulla niin takuulla lämpöä riittää sinne maaliskuulle asti.

Kommentit (335)

Vierailija
201/335 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ollut mielettömän vaikea talvi, ja olen ollut lähellä kuolla. Kesälomaan kohdistui siis tänä vuonna erityisen paljon paineita. Että saisin sen tarjoaman tauon turvin edes vähän terveyttä ja jaksamista takaisin, ja pystyisin jatkamaan työssäkäyntiä ja elämää taas syksyn tullen. En kaipaa itse hellettä, mutta kaikki lomasuunnitelmat edellytti että 1) ei sataisi koko ajan 2) olisi edes haaleaa eikä kylmää. 

Nii-in.

Jos elämä on sään varassa niin sitten on huonolla tolalla asiat.

No eikö viestin alusta käynyt selväksi, että todellakin on todella huonolla tolalla asiat?

Vierailija
202/335 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna saatte vähän vesisadetta kusipäät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/335 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä nämä lämpötilat estää teitä tekemästä? Ihan kaikkea muuta voi tehdä paitsi ehkä makoilla rannalla, siihen on turhan viileä. 

Ei ole oikein tuo talon maalaus onnistunut. Tai että tyhjennän varaston pihalle, että voin siivota kunnolla ja rakentaa kokonaan uuden säilytysjärjestelmän. 

Vierailija
204/335 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä nämä lämpötilat estää teitä tekemästä? Ihan kaikkea muuta voi tehdä paitsi ehkä makoilla rannalla, siihen on turhan viileä. 

Ei ole oikein tuo talon maalaus onnistunut. Tai että tyhjennän varaston pihalle, että voin siivota kunnolla ja rakentaa kokonaan uuden säilytysjärjestelmän. 

Minä olen nyt toista viikkoa odottanut että olisi varmasti satamatta edes 2 päivää peräkkäin että voisi öljytä rappuset ja terassin mutta ei.. eikä ole näkyvissäkään moista ihmettä.

Vierailija
205/335 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ollut mielettömän vaikea talvi, ja olen ollut lähellä kuolla. Kesälomaan kohdistui siis tänä vuonna erityisen paljon paineita. Että saisin sen tarjoaman tauon turvin edes vähän terveyttä ja jaksamista takaisin, ja pystyisin jatkamaan työssäkäyntiä ja elämää taas syksyn tullen. En kaipaa itse hellettä, mutta kaikki lomasuunnitelmat edellytti että 1) ei sataisi koko ajan 2) olisi edes haaleaa eikä kylmää. 

Nii-in.

Minulla oli myös vaikea talvi läheiseni sairastelun takia. Pahin mahdollinen. Voimat vähissä. Näin itsekin toivoin saavani voimaa kesästä ja voisin olla ulkona paljon. Yritänkin ulkoilla, mutta tänäänkin palelin koko päivän. Ei voi normaalisti ulkona istua ja esim syödä ulkona tai kirjaa lukea. Ulkoilu rajoittuu esim kävelyyn. Pyöräillessäkin ikävä tuuli jäädyttää.

Samoin läheiseni kunto vaihtelee ja ei pysty aina kävelemään paljon. Näin jos hän ei tarkene ulkona istua on niin sitten jää ulkoilut täysin. Jos on lämpimämpää niin sitten voi sentään muutenkin oleilla ulkona. Ulkoilun määrä lisääntyy itselläni näin ja voin olla, vaikka koko päivän ulkona. Nyt hyvä, kun tunnin tarkenee istua katoksessa kun on kolme kerrosta vaatetta. 

Vierailija
206/335 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä missä päin Suomea useamman helteisen kesän peräkkäin nähneet ovat olleet, mutta minusta on ollut useampi todella kylmä ja sateinen kesä. Lapset ovat leireilleet ainakin kahtena kesänä sekä alkukesästä että loppukesästä ja aina vain on satanut. Nyt on kohta heinäkuu ja yhden kerran on etelä-Suomessakin ollut niin lämmin että on shortsit voinut laittaa jalkaan.

Eniten surettaa lapsen uimataidon puolesta. Nyt kun olisi lomalla aikaa käydä lapsen kanssa uimassa, luonnon vedet on jäätävän kylmiä eikä maauimalassakaan tarkene. Moni kunta laittaa uimahallin kiinni jo alkukesästä vaikka kävijöitä näillä säillä varmasti olisi. Sama homma oli viime kesänä.

Viimekesänä se saatanan paahe alkoi jo toukokuussa ja loppu vasta syyskuun puolessavälissä.vitutti se koko kesä ja se hikoilu. vettä satoi tosi vähän.

joten puhut täyttä paskaa

Viime kesä oli liian kylmä

Vierailija
207/335 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa oli viimeksi kunnon kesä vuonna 2021

Vierailija
208/335 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varmasti tullut aika rukoilla Jumalaa.

Vierailija
209/335 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä sää on ihana! Taivas itkee kanssani lähes päivittäin. Lohdullista. Jos olisi helle ja ulkona ihmiset ilakoisivat, ristiriita oman olon kanssa olisi niin hirveä etten pystyisi sitä kestämään.

Minä taas olen masentunut ihminen, mutta saan edes vähän iloa elämääni jos on aurinkoista ja lämmintä. Kyllä se vähän auttaa. 

Vierailija
210/335 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tämä vähän surullista. Koko talvi odotetaan lämpöä ja sitten sitä ei tulekaan. Kylmässä maassa elävälle suomalaiselle kesän vähäisetkin lämmöt ovat tärkeitä. Tai ainakin minä tarvitsen niitä, että jaksan. Asuntoni kun on kylmä eikä saunaakaan ole.

Vierailija
211/335 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upeeta, aivan upeeta tämä taivaallinen Kekkosen kesä senkus jatkuu.

Vierailija
212/335 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen nyt toista viikkoa odottanut että olisi varmasti satamatta edes 2 päivää peräkkäin että voisi öljytä rappuset ja terassin mutta ei.. eikä ole näkyvissäkään moista ihmettä.

Tää ei kyllä koske koko Suomea. Sun asuinpaikka sattuu vissiin olemaan sateinen. Täällä ei oo satanut aikoihin. En edes muista koska viimeksi, mutta yli viikko siitä on. 

Vierailija
213/335 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa oli viimeksi kunnon kesä vuonna 2021

Ai että sitä ihanaa lämpöä

Vierailija
214/335 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei noille säille mitään voi. Itse voi vaihtaa sijaintinsa oman maun mukaiselle paremmalle alueelle.

Vierailija
215/335 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nii-in.

Minulla oli myös vaikea talvi läheiseni sairastelun takia. Pahin mahdollinen. Voimat vähissä. Näin itsekin toivoin saavani voimaa kesästä ja voisin olla ulkona paljon. Yritänkin ulkoilla, mutta tänäänkin palelin koko päivän. Ei voi normaalisti ulkona istua ja esim syödä ulkona tai kirjaa lukea. Ulkoilu rajoittuu esim kävelyyn. Pyöräillessäkin ikävä tuuli jäädyttää.

Samoin läheiseni kunto vaihtelee ja ei pysty aina k

Voimia sinulle tilanteeseen. Toivottavasti on kesän aikana edes yksittäisiä parempia hetkiä (ja säitä).

- tuo ketä lainasit

Vierailija
216/335 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun ei noille säille mitään voi. Itse voi vaihtaa sijaintinsa oman maun mukaiselle paremmalle alueelle.

Ärsyttää silti kun joku väittää kylmyyttä hyväksi asiaksi 

Vierailija
217/335 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusissa ennusteissa näkyy lämpenevää heinäkuun puolen välin jälkeen. Kesää on jäljellä vielä vaikka kuinka paljon. Viime vuonnakin syyskuukin oli vielä todella lämmin. 

Vierailija
218/335 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi taas yksin siellä sinisessä kuplassa. Jopa Ruotsissa ja Norjassa lämpimämpää ja kesäisempää. Miksi se on aina vaan tää Suomi jossa pitää palella? ! P*ska ilmasto ihmisille kaikenkaikkiaan! 

Ajatelkaa positiivisesti. Hyvällä omallatunnolla voi saastuttaa. Ajella bensiiniautolla 850 km joka kuukausi ka asennutin vielä akunlämmittimen niin sekin saastuttaa talvella. Aletaan saastutustalkoisiin!! Ihana ku bensaki maksaa nyt vaa 1.5e/l. Eikä ole mitään syytä nostaakaan enää! Täällä ei oo mitään vaaraa ilmastonmuutoksesta. Bensaa taivaalle niin että pöhinä käy ja talvella pakkasilla lämpeää sisätilat, käynnistysakku ja moottori. Sekin on itseasiassa aika saastuttavaa eikä tartte olla huono omatunto <3

Vierailija
219/335 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siunattu tieto! Mitä enemmän sadetta ja kylmyyttä, sitä vähemmän älämölöä ja häiriköintiä. Kiitos kaikkivaltiaalle!

Vierailija
220/335 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei Suomi ihan yksin kuitenkaan ole. Virossa oli kylmin toukokuu vuoden 2017 jälkeen ja Latviassa koko 2000-luvun kylmin toukokuu. Lähde: Kyseisten maiden ilmatieteenlaitokset.