Atte Kaleva: Suomessa on liian antelias sosiaaliturva
Kansanedustaja Kaleva pitää myös järkevänä, että sosiaalitukia saadakseen työttömän tulee tehdä niitä vastaan töitä. Tanskan kaltainen järjestelmä jossa työtön ilmoittautuu aamulla työvoimatoimistoon olisi Aten mielestä mahdollista myös täällä. Työttömälle voitaisiin tarjota esim. ympäristön puhtaanapitotyötä jonka tehtyään tämä saisi täyden tuen. Työssäkäyntialue tulisi Kalevan mukaan laajentaa koko maata koskevaksi.
Kommentit (1024)
Vierailija kirjoitti:
Kok orjuuttaja,johan pomppasi tuon jutut.Menis itse ilmaistyöhön,suu vaan käy muttei tuota itse mitään.Näitä siivoojia jo on ,pitäisikö nämäkin laittaa kortistoon ettei tarvitse palkkaa maksaa?
Siivoojia on jo palkkatuella töissä esim. Hyvinvointialueilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeassahan Atte Kaleva olisi, jos tuollaista olisi esittänyt. Jokainen kai jo tajuaa että ihmisten velvollisuus on osallistua. Mitään vastikkeetonta etua ei enää tule. Ne ajat on takanapäin.
Eli vaadit vammaiset, sairaat, työkyvyttömät, työkykyiset töihin? Kuka heidät palkkaa sellaisella palkalla että he pärjäävät ilman yhtään mitään tukea? Kun ei hyväkuntoiset koulutetutkaan tänä päivänä työllisty, lama-aikana.
Atte jättäksi työkyvyttömät vastikkeellisen työn ulkopuolelle
Vierailija kirjoitti:
Kok orjuuttaja,johan pomppasi tuon jutut.Menis itse ilmaistyöhön,suu vaan käy muttei tuota itse mitään.Näitä siivoojia jo on ,pitäisikö nämäkin laittaa kortistoon ettei tarvitse palkkaa maksaa?
Tämä on juuri se idea. Lisää työttömiä, joilla sitten teetetään samat työt "työttömyystuella".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi työnantaja joskus ihmetteli aukkoja cv:ssä. Juu olen saanut lapsia, mutta miehille voi olla vaikea ymmärtää, että sellaistakin tapahtuu. Kyseinen mies oli jopa lakimies.
Oisit sanonu siinä johdannossa että on lapsia
No, kyllä se pitää myös itse tajuta. Ei mulla niissä cv:ssä ole mainintaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni yritys jakoi yhtä paljon osinkoja mitä sai yritystukia.
Kertoo siitä, että Suomessa ei ole sellaista rahapulaa kuin väitetään, vaan kyse on poliittisista valinnoista. Halutaan siirtää rahaa köyhimmiltä rikkaimmille.
Arvovalintoja! Oikeistopuolueet ovat kuin saalistavat petoeläimet ja ottavat aina heikoimmilta, itselleen.
Onko Atella peitenimi? Atte ja Leila, kuulostaa peitenimiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi työnantaja joskus ihmetteli aukkoja cv:ssä. Juu olen saanut lapsia, mutta miehille voi olla vaikea ymmärtää, että sellaistakin tapahtuu. Kyseinen mies oli jopa lakimies.
Haha mistä sen voi tajuta. On paljon vapaaehtosesti lapsettomia hunsvotteja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on juuri se idea. Lisää työttömiä, joilla sitten teetetään samat työt "työttömyystuella".
Monessa kaupungissa vakituiset siivoojat irtisanotaan ja työttömät siivoavat palkkatuella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mainostaminen teetetään työttömillä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni yritys jakoi yhtä paljon osinkoja mitä sai yritystukia.
Kertoo siitä, että Suomessa ei ole sellaista rahapulaa kuin väitetään, vaan kyse on poliittisista valinnoista. Halutaan siirtää rahaa köyhimmiltä rikkaimmille.
Arvovalintoja! Oikeistopuolueet ovat kuin saalistavat petoeläimet ja ottavat aina heikoimmilta, itselleen.
Vasennistopuolueet on petoeläimiä jotka on kateellisia niille joilla on enemmän
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tottakai, pitääkö mun merkitä ne eläkeikään asti cv:seen.?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tottakai, pitääkö mun merkitä ne eläkeikään asti cv:seen.?
Jos se on sun mielestä se syy mikset saa töitä
Meidän kaupungissa kaikissa baareissa nauretaan tota oikeusaputoimiston lakimiestä joka ei tajunnut, että naisella voi olla cv:ssä aukkoja, koska on lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Meidän kaupungissa kaikissa baareissa nauretaan tota oikeusaputoimiston lakimiestä joka ei tajunnut, että naisella voi olla cv:ssä aukkoja, koska on lapsia.
Teillä on varaa käydä baareissa vaikka ette saa töitä
Vierailija kirjoitti:
Tosi hyvä älykkyysosamäärä lakimiehellä.
Vierailija kirjoitti:
Oikeassahan Atte Kaleva olisi, jos tuollaista olisi esittänyt. Jokainen kai jo tajuaa että ihmisten velvollisuus on osallistua. Mitään vastikkeetonta etua ei enää tule. Ne ajat on takanapäin.
Näin on. Jokaiselle on selvää ettei tällä menolla Suomi selviydy. Kaikille selvää, paitsi sosialisteille, punikeille ja ituhipeille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teillä on varaa käydä baareissa vaikka ette saa töitä
Juu, kaveri maksaa oluet.
Vierailija kirjoitti:
Intiassa kaikilla on jotain työtä. Vaikka sitten haravoi lehtiä metsässä palokäytäviltä. Kun kaikilla on tekemistä niin säilyy yhteiskuntarauha ja ihmisten mielenterveys.
Tämä oli varmaan joku sarkastinen vitsi.
Naiset saa kyllä olutta baarista ja pubeista, miehet tarjoavat.