Atte Kaleva: Suomessa on liian antelias sosiaaliturva
Kansanedustaja Kaleva pitää myös järkevänä, että sosiaalitukia saadakseen työttömän tulee tehdä niitä vastaan töitä. Tanskan kaltainen järjestelmä jossa työtön ilmoittautuu aamulla työvoimatoimistoon olisi Aten mielestä mahdollista myös täällä. Työttömälle voitaisiin tarjota esim. ympäristön puhtaanapitotyötä jonka tehtyään tämä saisi täyden tuen. Työssäkäyntialue tulisi Kalevan mukaan laajentaa koko maata koskevaksi.
Kommentit (1024)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos siitä maksetaan oikea palkka, niin sitten. Vähän epäilen...
Ei tietenkään makseta. Niitä tukirahoja saadakseen täytyy tehdä jotain.
Kommunistinen pakkotyö ei vaan taida onnistua. Tulisi varmasti aika kalliiksi. On lopetettu nuorten työpajatoiminnatkin meiltä ja naapurikunnista, niin miksiköhän, rahaa ei ole. Heti olisin valmis lähtemään puuhastelemaan jotain. Valtion työpaikat vaan vaatii taakseen melkoisen byrokratian. Vakuutukset pitää myös olla kunnossa vahinkojen varalle, työterveyshuolto, työvaatteet ja varusteet ym. Nyt eletään vuotta 2025, työnantajan vastuut ovat vakavasti otettavia. Työnantajan on tarkistettava ja varmistettava työturvallisuus ja työntekijän soveltuvuus tehtävään.
Työterveyshuoltoa ei ole monella kokoaikaisesti työssäkäyvälläkään,tuskin muutamia tunteja työtä tekeväl työtönkään sitä tulee saamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä idea? Laitetaan töihin josta ei makseta palkkaa. Ensin katujenlakaisua, sitten siirrytään roskisten tyhjentämiseen. Tässä välissä tietenkin voidaan irtisanoa vakituiset siivoojat. Tämän jälkeen laajennetaan kokeilumielessä tekemään pieniä kunnossapitotöitä. Loppujen lopuksi tätä ilmaistyötä tehdään kokoomuksen firmoille ja vakituiset irtisanotaan.
Ja mitenkähän sen työn laatu... Jos olisi kommunistista pakkotyötä. On tullut mieleen näitä ehdotuksia lukiessa. Jos ei kunnon palkkaa saa niin ei kannata työpanokseltakaan ihmeitä odottaa eikä edellyttää. Itse olen juuri kunnossapidon ammattilainen ja palkka on ollut kohdallaan keikoilla mutta jos melkein ilmaiseksi pitäisi työskennellä niin työtahti ja laatu voisi olla aika vaatimatonta. Niinkuin neukkulassa. Ei kannattane kokeilla. Raha se on mikä motivoi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen sosiaaliturvan taso on todellisuudessa liian matala. Onhan Suomi saanut siitä useita huomautuksia.
Tämä johtuu siitä, että meillä sosiaaliturvaan ei ole laskettu mukaan muita saatavia sosiaalitukia, esimerkiksi asumistukia ja erilaisia huoltajalisiä. Muualla kaikki on yhdessä, ei ole erillisiä muita tukia. Siksi ne ovat tilastollisesti suurempia. Jos kaikki saatavat tuet ja lisät pantaisiin yhteen, Suomi olisi aivan eri sijalla listassa. Tämähän on usein jo todettu. Kaikki tiet yhdessä ovat jopa houkutin etenki maahanmuuttajille, joilla on paljon lapsia .
Jesus Maria ja Jooseppi,
että olet hölömö. EHKÄ kannattaisi ottaa asioista selvää ennen kuin alat naputella kommentteja. Sosiaaliturva on asumistuki, työttömyystuki ja toimeentulotuki yhdessä.
Sinä olet se hölmö kun et tajua selviä asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Oma koti lehdestä lainaan vanhan omakotitalon remonttihintoja :
-vesikatto 20000 tai enemmän
-lämmitysjärjestelmän uusiminen 40000 tai enemmän
-keittiö vähintään 15000
-kylpyhuone 20000"
Työikäisillä ei ole tommosiin rahaa, kun työt on pätkätyötä, osa-aikatyötä, palkkatukityötä ja nolla-sopimuksia.
Eli eläkeläiset ja perikunnat saa maksaa nuo remontit.
Ei voi ostaa omakotitaloa.
Suurin osa tekee kyllä kokoaikatyötä ja jos ei ole varaa niin jatkaa neukkukuutiossa asumista.Ok-taloja ostaa ne joilla on varaa.
Vierailija kirjoitti:
Atte Kaleva on kallein suomalainen eli häneen on laitettu yhteiskunnan rahaa enemmän kuin kehenkään muuhun ja monisatakertaisesti.
Hänestä en tiedä, mutta monet poliitikot edesottamuksineen tulee maalle todella kalliiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Atteliini haluaa väen väkisin pysyä vähiten pidetyt suomalaiset top 10-listalla. En ole koskaan pitänyt häntä järjen jättiläisenä, joten sanomiset eivät mitenkään yllätä. Yllätyn, jos hänkin kasvaa ja kehittyy ihmisenä.
Miks sä oletat että kaikki suomalaiset on köyhiä vasemmistolaisia ku sinä
Jatkuvaa ulinaa köyhyydestä ja työttömyydestä ,vaikka 90 prosenttia käy töissä .Kuvitellaan että kaikki ovat yhtä köyhiä kuin vassarit itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Oma koti lehdestä lainaan vanhan omakotitalon remonttihintoja :
-vesikatto 20000 tai enemmän
-lämmitysjärjestelmän uusiminen 40000 tai enemmän
-keittiö vähintään 15000
-kylpyhuone 20000"
Työikäisillä ei ole tommosiin rahaa, kun työt on pätkätyötä, osa-aikatyötä, palkkatukityötä ja nolla-sopimuksia.
Eli eläkeläiset ja perikunnat saa maksaa nuo remontit.
Ei voi ostaa omakotitaloa.
Suurin osa tekee kyllä kokoaikatyötä ja jos ei ole varaa niin jatkaa neukkukuutiossa asumista.Ok-taloja ostaa ne joilla on varaa.
Potkulaki tulee voimaan 1.1.2026 ja valtionhallinnosta leikataan 130 miljoonaa ja kuntaosuuksista 75 miljoonaa.
Voidaan irtisanoa ne joille on kertynyt lisiä ja lomia 38 lomapäivää.
Työt pitää tehdä ja nuorempia voi palkata halvemmalla enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kommunistinen pakkotyö ei vaan taida onnistua. Tulisi varmasti aika kalliiksi. On lopetettu nuorten työpajatoiminnatkin meiltä ja naapurikunnista, niin miksiköhän, rahaa ei ole. Heti olisin valmis lähtemään puuhastelemaan jotain. Valtion työpaikat vaan vaatii taakseen melkoisen byrokratian. Vakuutukset pitää myös olla kunnossa vahinkojen varalle, työterveyshuolto, työvaatteet ja varusteet ym. Nyt eletään vuotta 2025, työnantajan vastuut ovat vakavasti otettavia. Työnantajan on tarkistettava ja varmistettava työturvallisuus ja työntekijän soveltuvuus tehtävään.
Työterveyshu
Mutta työssäkäyvä saa palkkaa.
Nyt kun tulee potkulaki ja jos sut irtisanotaan ja laitetaan töihin työkokeiluun 595 työmarkkinatuella ja kulukorvaus 9 euroa /työpäivä niin ei ole työterveyshuoltoa ja kela vaatii sairaslomalapun sairaspäiviltä.
Itse olin kipeänä töissä esim. koronassa.
Kun ihmiset on jatkossa koronassa ja influenssassa töissä niin työpaikoilla ei pärjää ne joilla on perussairauksia.
Vierailija kirjoitti:
Kun ihmiset on jatkossa koronassa ja influenssassa töissä niin työpaikoilla ei pärjää ne joilla on perussairauksia.
Ja entä asiakkaat?
Vierailija kirjoitti:
Missä lähde Kalevan haastatteluun. Missä?
Monta sataa viestiä pelkän valeuutisen takia!
🤡
Up pup
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"työsskäyntialue koko maan laajuiseksi" :D
Joku työtön hankolainen siis ilmoitautuu työkkäriin aamulla pakkotöitä varten ja hänelle sitten löytyy niitä nuorgamista. Ei muuta kuin lentokoneeseen, työtön maksaa edestakaisesta matkasta 600 euroa ja sitten takaisin illalla hankoon, jotta voi sitten ehkä huomenna käydä oulussa, sitten vaikka kuusamoon ja niin edelleen.
Olen ennenkin pitänyt tuota kalevaa vähän latvasta lahona, mutta toki monia muitakin päättäjiä. Vaan ei voi syyttää, joku vieläkin lahompi heitä äänestää.
Ei nuorgamissa oo töitä jos helsingissä ja turussakaan ei ois.
Vois olla, jos vaatimuksena omis vaikka saamenkielentaito
Itse en ymmärrä hoitajien rokotepakkoa.
Kun olin sairaalassa työkokeilussa työmarkkinatuella niin en saanut mitään rokotuksia, koska työttömillä ei ole työterveyshuoltoa eikä heille siten kuulu influenssa eikä korona rokotusta ja ihan osastolla olin töissä ja kuljin ympäri sairaalaa asioita hoitamassa.
Vierailija kirjoitti:
Kun olin sairaalassa työkokeilussa työmarkkinatuella niin en saanut mitään rokotuksia, koska työttömillä ei ole työterveyshuoltoa eikä heille siten kuulu influenssa eikä korona rokotusta ja ihan osastolla olin töissä ja kuljin ympäri sairaalaa asioita hoitamassa.
Nämä on niitä porsaanreikiä mitä ei huomaa ajatella osastonhoitajat eikä päättäjät.
Jos toimeentulotukeen tulee jatkossa työvelvoite niin ei taaskaan ole työterveyshuoltoa eikä mitään influenssa tai korona rokotuksia, vaikka olisit missä töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos työtön tekee töitä, eikö hänen kuuluisi saada palkkaa, ei tukea?
Luuletko että se työtön laitetaan jonnekin kokopäivätöihin?Eiköhän se työnteko ole tietyn tuntimäärän ja siitä maksetaan sitten se työttömyyspäiväraha.
Et vastannut kysymykseen. Miksi työstä maksetaan työttömyyspäiväraha eikä palkka?
Vierailija kirjoitti:
Jos toimeentulotukeen tulee jatkossa työvelvoite niin ei taaskaan ole työterveyshuoltoa eikä mitään influenssa tai korona rokotuksia, vaikka olisit missä töissä.
Ja koska kela vaatii sairaslomalapun eikä pääse ilmaiseksi lääkäriin niin joutuu olemaan päiväkodissa koronassa töissä.
Vierailija kirjoitti:
Rokotukset voi halutessaan ottaa maksamalla ne itse
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä on niitä porsaanreikiä mitä ei huomaa ajatella osastonhoitajat eikä päättäjät.
Maallikko olisi kyllä ajatellut. Pelottavaa, että toiminta on noin holtitonta.
Mikä idea? Laitetaan töihin josta ei makseta palkkaa. Ensin katujenlakaisua, sitten siirrytään roskisten tyhjentämiseen. Tässä välissä tietenkin voidaan irtisanoa vakituiset siivoojat. Tämän jälkeen laajennetaan kokeilumielessä tekemään pieniä kunnossapitotöitä. Loppujen lopuksi tätä ilmaistyötä tehdään kokoomuksen firmoille ja vakituiset irtisanotaan.