Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pakko myöntää, en ole mökki-ihminen

Vierailija
20.06.2025 |

Tultiin mökille ja olen ollut ahdistuksesta kireänä koko ajan. Täällä haisee homeelle ja on kylmä. Olen siivonnut taukoamatta tulomme jälkeen ja vielä on hirveästi lisää siivottavaa. En jotenkin osaa nauttia karuista oloista, inhoan hyönteisiä ja likaa ja tunkkaista mökkiä. Miten ihmeessä kestän viikonlopun? En voi edes juoda alkoholia perussairauden takia, se voisi muuten rentouttaa. Ahdistaa jo valmiiksi mennä yöksi nukkumaan homeisille patjoille ja petivaatteille. Tultiin juhannukseksi, kun mies rakastaa mökkeilyä, mä inhoan ihan kävellä pihallakin, kun se kasvaa korsia ja kaikenlaista ja pelkään että tulee punkkeja.

Onko palstalla parhaillaan muita kaupunkilaisia vastentahtoisia mökkeilijöitä?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on just sitä mökkeilyä.

Vierailija
2/5 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus nuorempana kävin pari kertaa viikonloppuna mökillä ja se riitti. En välitä nähdä yhtäkään tikkataulua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äidin mökillä oli joskus sellainen piinttynyt hitaasti kasvanut ja vakioitunut tapa, että minä ja siskoni pidimme siivouksesta ja kokkaamisesta ja lapsista huolta, kun taas äitini komensi vävypoikansa ulkohommiin katon kattamisesta laiturintekoon, puuseen tyhjennykseen, puiden hakkaukseen, kalastukseen plus kaikkiin muihin ulkohommiin - ihan kaikkeen. Ihan rauhallista yhdessäoloa, varsinkaan vain avioparien kesken, ei ollut.  Kun äiti kuoli, tehtiin jako niin että mökki maineen jäi siskolleni, minulle taas äidin kaupunkiasunto. Olen niin onnellinen, että vaikea edes sanoin kuvata! Kukaan ydinperheestäni ei mökille kaipaa (vaikka aina kutsutaan) vaan nautimme mökittömästä elämästä, johon kuuluu lasten leirejä (kun meillä ei koko kesää ole lomaa) ja kotimaassa ja ulkomailla matkailua lomalla. Jee! 

Vierailija
4/5 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mökin pitää olla homeessa ollakseen mökki-ihminen? Outo ajatus.En minäkään viihtyisi homeisella mökillä, mutta siististä mökistä tykkään.

Vierailija
5/5 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mökki-ihminen mutta en homemökki-ihminen. Siksi meillä on uudehkö siisti mökki mukavuuksilla.