Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Akateemisena miehenä kysyn akateemisilta naisilta: Voisitko harkita urastasi luopumista ja alkaa kotiäidiksi?

Vierailija
20.06.2025 |

Sanon nyt miehenä ihan suoraan, että mikään työ, mitä sinä urallasi teet, teitpä miten paljon tahansa, ei ole sen veroista, että hoitaisit naisen roolia kotiäitinä. Voin sanoa, että valtaosa miehistä näkee piinkovan uranaisen kylmänä ja kolkkona. Sen sijaan naisen, joka on kotiäiti ja lempeä vaimo miehelleen, he näkevät hyvin naisellisena ja seksikkäänä.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan kuukausipalkoista sovitaan.

Vierailija
2/23 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voin jos olet miljonääri ja meillä ei ole avioehtoa. Kun pikku lapsi vaihe on ohi niin minä palaan takaisin töihin ja meillä on myös lastenhoitaja, joka mahdollistaa sen että minä käyn harrastuksissa jne ilman lapsia. Mikään vähempi ei riitä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En

Vierailija
4/23 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En missään nimessä. Jos koulutukseen ja uraan on panostanut koko elämänsä, ei sitä yleensä vedä vessasta alas vain jos joku idiootti mies niin ajattelee.

Vierailija
5/23 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinä et voi akateemisena miehenä jäädä kotiin hoitamaan omia lapsiasi? Tekisikö se sinusta seksikkään?

Vierailija
6/23 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, vaikka nyt en aineenopettajaa ihmeempi akateeminen olekaan.

Vierailija
7/23 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akateemisia ammatteja on ihan valtavan paljon. Aika typerää ajatella että kaikki akateemiset naiset olisivat piinkovia uranaisia. Luulisi jokaisen akateemisen miehenkin sen ymmärtävän sanomattakin. 

Vierailija
8/23 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haistapa ap pitkä pas*a! Mielipiteesi ei voisi vähempää kiinnostaa. En ole koskaan pitänyt lapsista, joten miksi ihmeessä niitä haluaisin? Voit etsiä kotipiian ja synnytyskoneen jostain muualta.

N45, keskijohtoa

Vierailija
9/23 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä, paljonko maksat. Tarvitsen korvausta pieneksi jäävästä eläkkeestä. 

Vierailija
10/23 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin akateemisena naisena viisi vuotta kotiäitinä.

Vierailija
11/23 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiäitiys kunniaan! Se nostaisi varmasti Suomen järkyttävän pientä syntyvyyttäkin!

Vierailija
12/23 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Olin kotirouvana lähes 10 vuotta. Kolme lasta. Nyt olen jo palannut työelämään. Omille vanhemmilleni valuntani oli järkytys, sillä he olivat uraohjuksia; väitelleet nk. kovista tieteistä kultaisella 80-luvulla.

Vierailija
13/23 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan. En mistaan hinnasta luovu tyostani, joka on intohimon kohteeni.

Vierailija
14/23 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotiäitiys kunniaan! Se nostaisi varmasti Suomen järkyttävän pientä syntyvyyttäkin!

Mutta kun suomalaiset miehet eivät arvosta vanhemmuutta, eivät halua olla isiä eivätkä elää perhe-elämää.

Vierailija
15/23 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko itse harkita samaa? Ei pidä vaatia toiselta sitä mitä ei itsekään tekisi. Meillä kaikilla on vain yksi elämä. 

Vierailija
16/23 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Akateemisia ammatteja on ihan valtavan paljon. Aika typerää ajatella että kaikki akateemiset naiset olisivat piinkovia uranaisia. Luulisi jokaisen akateemisen miehenkin sen ymmärtävän sanomattakin. 

En  usko että ap on akateeminen. 

Vierailija
17/23 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Suostuisin perheen perustamiseen vain, jos mies jäisi kotiin lasten kanssa.

Siinä samalla aapeelle tiedoksi, millaisen miehen tämä nainen näkee seksikkäänä. Ei nimittäin pelkästään teidän miesten mielipide koko pariutumisasiaa ratkaise, ettehän te ole valitsijan asemassa muutenkaan.

Vierailija
18/23 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kotona ensimmäisestä lapsesta ensimmäisen vuoden ja mies oli toisen vuoden. Nyt raskaana ja tulevasta olen taas reilun vuoden ja niin on myös mies.

Kaikille vanhemmille tekee hyvää viettää aikaa lasten kanssa (jos talous vain sallii), ei vain äideille.

Vierailija
19/23 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies maksaa silloin koko perheen kulut ja myös minun eläkkeeni, avioehtoa ei tule. Ja ies maksaa nämä asiat valittamatta kertaakaan rahoista tai mistään muusta.

Ei sittenkään, en haluaisi olla sovinistin kanssa naimisissa joka ei arvosta minua ihmisenä.

Vierailija
20/23 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on kaksi korkeakoulututkintoa, 11 lasta ja olen ollut vain10 vuotta työelämässä.

Tärkein tehtäväni elämässäni on olla äiti. Työelämässä olen nyt, kun lapseni ovat kasvaneet ja mielelläni teen nyt myös akateemista työtä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yksi