Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

oO SYYSKUISTEN MAANANTAI Oo

26.03.2007 |

En ainakaan nähnyt pinoa, vaikka päivä on jo pitkällä..

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas tosissaan ihanan aurinkoinen viikonloppu. Eilen tehtiin pihahommia, saatiin lehdet haravoitua ja muutenkin pihaa siistittyä, mukavaa!

Ja viikon päästä on jo pääsiäisviikko, me ollaan lähdössä englantiin tuttavien luo lomailemaan pääsiäiseksi, ihanaa vaihtelua tähän arkeen. Pitääkin ottaa kaikki ilo irti tuosta reissusta kun sitten kahden muksun kanssa ei varmaan ihan heti tule reissailtua. Yhden kanssa on vielä päässyt mukavasti ja tämä onkin meidän esikoiselle jo kolmas lentokoneella tehtävä ulkomaanmatka. Matkustelu on aina ollut meille rakas lomailumuoto ja ollaan koitettu sitä ylläpitää lapsenkin kanssa, ja aina on hyvin mennyt. Esikoinen kun on ollut tähän saakka tosi helppo ja sopeutuvainen tapaus, joten nukkumiset, syömiset ja matkat on sujuneet kivuttomasti.

Eilen oli ekaa kertaa meikäläisellä äippähousut jalassa ja kylläpä oli mukavaa kun ei puristanut ja sai housut kunnolla kiinni, nytkin on ylänappi auki näissä työhousuissa. Tilasin h&m:ltä sellaiset puuvillaisen tapaiset vapaa-ajanhousut ja tosi positiivinen yllätys oli kun olivat sopivat ja vielä sopivan pitkätkin, yleensä kun housut on mulle aina lyhyitä. Niitä housuja oli punaisia, mustia ja luonnon valkeita. Jouduin ottamaan mustat kun vaaleat oli loppu. Väri olikin tosi hyvä loppujen lopuksi, nyt näillä kurakeleillä vaaleat olisi heti likaiset, tietty sitten kesemmällä vaaleat olis paremmat. Suosittelen kuitenkin noita housuja!

Farkkuja kävin kappahlissa kokeilemassa ja niinkuin moni täällä on todennutkin, vähän turhan pillimalliset tälle kasvavalle kropalle..

Olo on hyvä ja muutenkin mieli korkealla!

Mukavaa viikkoa kaikille syyskuun sissukoille

Jondeliini ja rusina 17+2

Vierailija
2/7 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli tosiaankin aivan ihanan aurinkoinen viikonloppu! Oli ihanaa ulkoilla kun olo oli virkeä ja mieli muutenkin hyvä. Perjantaina olin pikkusiskon ja kummipojan kanssa ostoksilla. Shoppaamassa mulle mammavaatteita. Heh, pari ensimmäistä kauppaa meni nuristessa ja nauraessa että minähän pukeudun sit mieluummin jätesäkkeihinkin kuin tuollaisiin (sisko meinasin hyljätä mut jo siinä vaiheessa). Mutta sitten mentiin Kampissa sijaitsevaan BeBe (tai ainakin suunnilleen noin) liikkeeseen ja johan alkoi löytyä. Hinnat oli hirveät, mutta ei voi mitään. Ostin farkut (jippii. pitkät ja leveähköt lahkeet), farkkuminin, rennohkot suoranhousun tapaiset ja topin ja laskukin oli sitten 250 eukkia vaikka farkutkin sain puoleen hintaan ja topistakin Cityshopparin 20% alennuksen. Mutta aivan sama, maksoi mitä maksoin, pääasia että siitä tuli hyvä mieli. Sen jälkeen ostin vielä apri muutakin toppia ja pitkähihaisen paidan. Nyt on sit vaatteita taas ees muutamat ettei tarvi joka päivä samoissa kulkea. Ja jopa ihan kauniit. Heh, enhän mä näitäkään olis ostanu jos olisin vielä hoikka, mutta nämä sentään meni jo lähelle mun omaa makua. Mieli on kyllä hyvä niiden takia!!! Mut arvakkaapas mitä mies sanoi... Nurisi että no sun tarvii sit olla raskaana vähän useamman kerran että ne tulee sit kunnolla hyödynnettyä!! Heh mikä dorka!!!!!! Perkele sanoin sitten että luultavasti lähden Prahan reissuun hänen verkkareissaan =D Tajusi sekin sitten. Se ei olekaan viel tottunut mut vaateosteluihin.. Odottakoot vaan kun vauva on maailmassa ja mamma on hoikka taas =D

Olin jopa tyytyväisenä sit pe iltana Pop Fashion 07 muotinäytöksessäkin enkä tuntenut itseäni rättiliisuksi. Heh, vain valaaksi! Lievästi sanottuna siis ;)

Mutta oli tosiaan antoisa ostosretki, kiva viettää tuollaista pikkusiskon kanssa ja tietenkin kummipoika (10kk) oli niin ylpeä esim ravintolassa syöttötuolissaan että mä jossain vaiheessa jo mietin voiko lapsukainen haljeta onneensa.. Valoja, värejä ihmisiä, ihanaa, kattookohan kaikki mua nyt... =D

Viime yönä jäi unet vähän vähille ja nyt se muistuttaa taas huonohkolla ololla. Onpas mälsää! Mutta eipä muuta kun pää ajoissa illalla tyynyyn niin huomenna on taas päivä uus. Ja töiden jälkeen taas koiran kanssa kunnon lenkille. Se jos mikä virkistää kummasti.

Olen kovasti koittanut tuntea liikkeitä, mutta kun en oikein tiedä mitä " kuulostelisin" .. Teillä taitaa aika laillakin jo ne liikkeet tuntua.. Höh ja voihan kateus! No, tuntuvat kun tuntuvat, nythän ne ovatkin kai vain ihan hipaisuja?? Varmaan kumminkin lähipäivinä tai viimeistään viikkoina sitten. Mutta kieltämättä sitä odottaa malttamattomasti.

Mut tosiaan, missä vaiheessa ne tuntuivat teillä ekassa raskaudessa? Nythän te ootte iso osa jo " viisaampia" ja tiedätte mitä odottaa...

Hieno homma rakkausvauva, aivan upea juttu!! Ja Tuutupii, tsemppiä!!!! Voin kuvitella että sulla on kurjat fiilikset, mutta nyt häntä pystyyn, jooko!? Murehditaan sitten jos siihen on aihetta, mutta nyt sun tarvisi ihan itsesi ja vauvan takia koittaa saada itseäsi paremmalle mielelle. Helpommin sanottu toki kuin tehty.

Jotain muutakin mun piti kommentoida mutta blondina unohdin jo...

Colatoffee ja Joululahja K-P 14+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamuyöllä taas heräsin julmettuun päänsärkyyn ja otin pari Panadolia jonka jälkeen elämä hetkeksi helpotti. Mietin tässä että pitäisikö soitella työterveysasemalta lääkäriä vai odottaisiko torstaita jolloin on neuvolalääkäri heti aamusta. Että tämä on per.....stä!

Jotenkin sitä vaan miettii että vaikuttaako tuo lääkkeiden vetäminen kuitenkin Hermikseen vaikka kuinka joka paikassa lukee että parasetamolia voi ottaa. Lämpötyyny niskassa tässä taas ollaan, illalla pitää kotona ottaa taas joku tehokuuri niska-hartia jumppaa. Äitini kehoitti soittamaan silmälääkäri-ajan, kun hänelle on kuulemma joskus juuri päänsäryn vuoksi määrätty lasit (hajataittoa). Mutta en oikein usko että tämä siitä johtuu, niskat on kipeät- auts!

Aurinko onneksi hellii ja tosi paljon tuli viikonloppuna ulkoiltua tytön kanssa. Pikkupyöräkin kaivettiin esiin ja äiti sai vähän esimakua siitä mitä vauhtia kesällä sitten edetään. Ei hitsi, miten minä mahani kanssa pysyn silloin enää perässä :) Tosi kiva oli viedä pulkat ja liukurit jo varastoon ja hakea hiekkaleluja tilalle. Parvekekukatkin oli alkaneet kasvaa, joten aikaisessa on kevät tänä vuonna. Talviloma on tämän viikon jälkeen, kiva kiva- saa kotona varmaan paljon aikaiseksi jos nyt tämä pääsärky saadaan pois sitä ennen.

Aurinkoista alkuviikkoa kaikille!

t: Typykkä ja Hermis, herranen aika pian jo 15 vkoa....

Vierailija
4/7 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..kyseli Colatoffee..

Mun kroppa on ilmeisesti sellainen, että kovin aikaisin en liikkeitä tunne. Esikoisen odotuksessa oli istukka etuseinämässä ja tunsin vasta rv20 jälkeen. Nyt siis toinen odotus menossa ja 17 viikkoa kasassa eikä mitään tuntemuksia :( Kyllä niitä olen jo odotellut kun jotkut tuntevat jo ennen 15 viikkoa, mutta eipä vaan mitään vielä ole havaittavissa, tylsää..

Muutenkin meinaa huoli iskeä kun enää ei pahoinvointikaan vaivaa ja kun ei liikkeitä tunnu niin tulee väistämättä mieleen, että onkohan kaikki hyvin. Neuvola ja rakenneultra on pääsiäisen jälkeisellä viikolla, joten sinne on odoteltava sydänäänien kuuntelun kanssa..

Vierailija
5/7 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vaan aika vierähtänyt siivillä kun ulkona on ollut hienot ilmat. Pihatöitä on jonkin verran tehty, siivottu autotallia ja saatu talvikamat paikoilleen. Sit kun aurinko paistaa sisään niin pakko on joka päivä ottaa vähän imurilla ja pölyrätillä kun pistää tämän mamman silmään muuten. Eilen käytiin lenkittämässä koiria ja poikiakin tässä lähellä sellaisessa saaressa johon pääsee autolla, jäitä oli vielä vähän mutta ei sinne arvaa enää mennä. Siinä ihan rantaa myöden käveltiin ja pojat innoissaan löysivät vaikka mitä mielenkiintoista. Muksut ovat kaivaneet fillarit esiin ja meno on hurjaa :)

Mulla on vielä muutama viikko jäljellä hoitovapaata kunnes työt kutsuvat hetkeksi. Toisaaltaan sitä menee ihan mielellään kun ei tarvii kovin montaa päivää tehdä viikossa, se on vähän kuin " lomaa" lapsista ;)

Colatoffee niistä liikkeistä kyseli, mulla tuntui esikoisesta n. rv 17, muistan varsin hyvin että oli maaliskuun loppu ja mun synttärit (tämä raskaus etenee samoilla viikoilla kun la on sama) Kuopuksesta tuntui hirveän aikaisin n. rv 14 oli jo kunnon meno päällä. Tästä on myös ollut pieniä tuntemuksia jo viikkoja mutta oikeastaa vasta nyt viikonloppuna on tuntunut sellaista pyörinää. Harmittaa kun unohdin kysyä np-ultrassa istukan sijaintia, jotenkin on sellainen tutina että se on tuossa edessä kun liikkeet on sellaista kokonaisvaltaista kun aiemmin on ollut sellaisia yksittäisiä muksauksia. Parhaiten liikkeet saa tuntumaan kun juo lasillisen makeaa mehua (tai vaikka suklaapatukan vetäisee) ja menee makoilemaan sohvalle sellai ei ihan kyljelleen muttei selälleenkkään ja jalata vähän koukkuun.

Meillä on kovat synttärikemujen suunnittelut meneillään. Mulla on 30v ja kuopuksella 3v synttärit niin lähekkäin että poika suostui siihen että pidetään yhteiset syndet. Ens viikonloppuna sitten räjähtää, kutsuttuja on lähes 50 (eikä tuossa ole kuin lähisuku ja muutama hyvä kaveriperhe) Onneks sain jaoteltua ihmiset kolmeen erään, siten että la tulee ekat ja su kahteen eri kellonaikaan. Tarjoiluksi olen suunnitellut hyvinkin suolaisen menun: valmiita liha ja kalaleipiä, coctailtikkuja, broilerpasteijoita ja makeana olisi vain prinsessakakkua (jalkapallon muotoon tehty) sekä kaurakeksejä.

minttupipsa rv 16 tasan

Vierailija
6/7 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meneekin hurjan nopeeta päivät ja viikot, ehkä se on tää kevät mikä saa sen aikaan..

Colatoffee kyseli liikkeistä - Mainitsinkin jo viikonlopun pinossa että nyt tuntunut iltasin makuulla ollessa jo selviä muljahduksia masussa ja rv:t tosiaan 14+4, eli oikeasti tosi aikasin. Esikoisesta tunsin n. rv 15+ ja muistan kun sillonkin hämmästeltiin, kuin aikasin tunsin. En edes odottanut että näin aikasin ois nyt tuntunut. Tuntuu että etenkin meissä syyskuisissa on tosi aikasin porukka tuntenut liikkeitä, jos kerta keskivertona pidetään jotain rv 17-20 tai sit tää on vaan niin yksilöllistä!

Ei kuitenkaan kannata hätäillä liikkeiden suhteen, monesti ensisynnyttäjät ei heti tajua liikkeitä, vaikka niitä jo tuntuiskin.

Ja kukas se sano, että hyvä asento on puoliks kylellään ja jalat koukussa. Mulla tuntuu vain siinä asennossa! Niin hentosia kuitenkin vielä, eikä liikkuessa niitä rekisteröi.

Taidan ruveta leipomaan jotain, huomisia vieraita varten :)

Vierailija
7/7 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On pitäny jo kaks kertaa käydä esikoisen kans lenkillä, kun on niin hirmuisen hieno ilma. Tuppaa vaan tulemaan kauhean kuuma ja jano jo... Heh, eihän tää oo mitään verrattuna kesään! :)

Me oltiin viikonloppu reissussa mummolassa. Olikin aika rankka reissu kun poika päätti että vieraassa paikassa ei nukuta. Eka yön poika heräsi itkemään joka 15 min välein, siis koko yön alusta loppuun. Voitte kuvitella miten tätä mahakasta väsytti!!! Toinen yö meni paremmin mutta joka tunti silti piti herätä poikaa rauhoittamaan. Ihan kamalaa. Olin kyllä niin töötti että mistään en tiennyt mitään sitten päivällä. Eipä hirveästi innosta yökyläilyt tuommoisen jälkeen...

No, nyt on takana hyvin nukuttu yö omassa sängyssä, joten olo on kohentunut huimasti. Pitkästä aikaa vaivasi ällötyskin viikonloppuna, mutta eiköhän mene tuon unenpuutteen piikkiin. Söin sitten koko ajan jotain että oli vähän parempi olo. Salmiakkia, nam.

Heh, tein löydön kerrostalostamme: Täällä on kuin onkin erillinen lastenvaunuvarasto, joka on kaiken lisäksi tyhjä! Eli minäkin saan kaksosrattaat käyttöön jos näyttää siltä että olis kätevät. Jipii!

Aurinko paistaa parvekkeelle niin ihanasti että puhuin jo miehelle että hakisi varastosta kalusteet sinne. Tekis mieli mennä kahville ja jäätelölle paistattelemaan! :) Musta on taas tullu ihan hirveä herkkusuu, välillä jo oli semmonen kausi ettei tehnyt mitään makeaa mieli.

Hei muuten kun mietiskelin aikaisemmin sitä sokerirasituksen ajankohtaa toisessa raskaudessa. Meillä terkkari sanoi, että se tehdään taas vasta rv 26. Sanoin että olen kuullut muualla tehtävän jo aiemmin, jos on aiemmassa raskaudessa ollut häikkää. Terkkari ei ymmärtänyt yhtään, miksi se pitäisi tehdä aikaisemmin. Sanoi, ettei siinä kaikella todennäköisyydellä mitään näkyisi. Että vasta joskus rv 26 tienoilla se alkaa olla luotettava testi. Sanoi, että jos sokerirasitus tehdään jo aiemmilla viikoilla ja saadaan terveet paperit, niin se ei välttämättä tarkoita mitään ja ehdottomasti pitäisi mennä myöhemmin uuteen rasitukseen.

Haukotuttaa... Jos menisin syömään appelsiinin.

Voikaa paksusti!

Ai niin, liikkeiden tuntemisesta vielä. Ei mitään huolta Colatoffee! Minä tunsin esikoisesta vasta rv 20. Kovasti odotan josko nyt tuntuisi aiemmin. Ja itse asiassa on vähän ihmetyttänyt, kun meissä syyskuisissa niin moni on tuntenut tosi aikaisilla viikoilla! Ehkä se on sattumaa. Mutta ihan rauhassa voi odotella tuonne 20 viikolle asti, ei paniikkia. :)

-kirahviina ja pikkuitu 13+4