Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko muita varakkaita paikalla?

Vierailija
20.06.2025 |

Vai pelkkää köyhälistöä?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikähöhän ne varakkaat siemaile tähän aikaa aamukahviaa jossain laiturinnokassa eikä viestittele palstalle. 

Itse loikoilen hotellissa sängyssä, kun mies nukkuu vielä.

Vierailija
22/38 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten määrittelet varakkaan? Jotta tiedän, koskeeko kysymys minua.

Suomessa on varakkaan virallinen määritelmä yli 3000€/kk tienaavat

Suomalaiset määrittelevät varakkaaksi henkilön, jonka henkilöauton arvo on yli 50 000 euroa. Lisäksi asunnon arvon pitää olla vähintään 300 000700 000 euroa, ja säästössä täytyy olla yli 100 000 euroa. Jotta pääsisi varakkaiden kerhoon, pitää vielä tienata yli 60 000 euroa vuodessa.

siis 300 000 - 700 000

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset määrittelevät varakkaaksi henkilön, jonka henkilöauton arvo on yli 50 000 euroa. Lisäksi asunnon arvon pitää olla vähintään 300 000700 000 euroa, ja säästössä täytyy olla yli 100 000 euroa. Jotta pääsisi varakkaiden kerhoon, pitää vielä tienata yli 60 000 euroa vuodessa.

siis 300 000 - 700 000

Kah, minähän olen varakas sitten. Ei kyllä siltä tunnu.

Vierailija
24/38 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

siis 300 000 - 700 000

Köyhä maa, köyhät ihmiset. Kiitos sosiaalidemokratia

Vierailija
25/38 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on juhannusaaton aamupalapöydässä joka on katettu 69än neliön terassille 2ta eri kahvilaatua, 4jää leipää, 2ta levitettä, 5ttä kalaa, 3ea leikkelettä, 6ttta hedelmää/ vihannesta ja kylmää 3mos olutta.

Vierailija
26/38 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on juhannusaaton aamupalapöydässä joka on katettu 69än neliön terassille 2ta eri kahvilaatua, 4jää leipää, 2ta levitettä, 5ttä kalaa, 3ea leikkelettä, 6ttta hedelmää/ vihannesta ja kylmää 3mos olutta.

Onneksi ton kaiken ja vielä enenmmän saa hotellin kattamana.

Vierailija
27/38 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyrrrr

Vierailija
28/38 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaa että tämän kirjoittaja ei ole varakas

Vierailija
29/38 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Massimuija Riikkuli täällä. Just avasin kuoharin, niin pääsee taas kevyeen nousuhumalaan. Tanssittaiskin jo vähän.

Tosi väsynyttä weetee-juttua

Vierailija
30/38 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, no mun netto-omaisuus vasta noin 360 000 eli en ole vielä varakas. En siis vastaa kysymykseen.

Vierailija
31/38 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus noita 6-7 numeron varallisuuksia kirjoitetaan ( +)merkki edessä. Muutama kk eteenpäin onkin etumerkiksi vaihtunut ( -). Se siitä varakkuudesta. Vieläkin esitellään useiden satojen neliöiden luxus asuntoja kahden ihmisen ihannekoteina. Tuntisin oloni orvoksi niin isossa kodissa. Uskon, että ne oikeasti rikkaat eivät esittele varallisuuttaan eivät ainakaan vauvapalstalla.

Olen kuullut sanottavan positiivisessa mielessä kunnioituksella, että jossain perheessä/ suvussa vanha raha haisee . Mistä sen tuntee?

Vierailija
32/38 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus noita 6-7 numeron varallisuuksia kirjoitetaan ( +)merkki edessä. Muutama kk eteenpäin onkin etumerkiksi vaihtunut ( -). Se siitä varakkuudesta. Vieläkin esitellään useiden satojen neliöiden luxus asuntoja kahden ihmisen ihannekoteina. Tuntisin oloni orvoksi niin isossa kodissa. Uskon, että ne oikeasti rikkaat eivät esittele varallisuuttaan eivät ainakaan vauvapalstalla.

Olen kuullut sanottavan positiivisessa mielessä kunnioituksella, että jossain perheessä/ suvussa vanha raha haisee . Mistä sen tuntee?

Se todellakin haisee, mutta en pysty kertomaan miten. Jotenkin liittyy varallisuuden ja rahan itsestäänselvyyteen. 

Vierailija
33/38 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se todellakin haisee, mutta en pysty kertomaan miten. Jotenkin liittyy varallisuuden ja rahan itsestäänselvyyteen. 

Oma kokemukseni sukuvarakkaasta miehestä on se, että tyyppi on jotenkin lapsellinen ikäisekseen, näkee ettei ole koskaan joutunut ponnistelemaan minkään eteen. Olettaa mm. että kaikilla on auto. Ehkäpä ihminen ei tarvitse autoa, mutta tämä ei mielessä käy kun ajattelee oman etuoikeutetun oletuksen kautta joka asiassa. Lisäksi sellainen pinnallisuus huokuu, vaikka yrittää peittää sitä. Naistyyppi on reippaasti keski-ikäistyneellä miehellä nuori Ighutsu tyrkkyhuulilla ja kumitisseillä, mieluiten persetiskissä. Harrastuksena täytyy olla luksusmatkustelu, se on se elämän suurin yhdistävä tekijä. Luksusmatkailu näyttää samalta: rantoja ja rannan läheisyyden rakennukset, hotellihuone ja ruoat. Yleensä ihmisiä kiinnostaa se kulttuuri laajemminkin. Toki tätä jatkuvaa lämmössä makoilua ja oman naaman kuvaamista hotellihuoneessa tai rannalla selitellään kulttuuriin tutustumisella, ehkä se tarkoittaa paikallisiin maksullisiin tutustumista. 

Vierailija
34/38 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomaa että tämän kirjoittaja ei ole varakas

En ole koskaan ymmärtänyt näitä ruoan määrillä keulijoita. Ihminen ei tarvitse paljon syödäkseen ja kaikki luettelot ruoasta, joita et kuitenkaan syö, on jotain omituista. Kerro mieluummin ne ruot, jotka oikeasti syöt esim. aamiaisella.

Vierailija
35/38 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Sukupolvi tekee kovasti töitä, ottaa riskejä, luo varallisuutta, perustaa yrityksen.

Heillä on nöyryyttä, työmoraalia ja nälkää.

2. Sukupolvi kasvaa jo valaudessa, usein kouluttautuu, ja kehittää yritystä eteenpäin.

He ymmärtävät yrityksen arvon, mutta eivät välttämättä tunne alkuperäistä kipua.

3. Sukupolvi syntyy varallisuuteen, mutta ei ehkä koe tarvetta säilyttää tai jatkaa sitä.

Heillä voi olla vähemmän vastuuntuntoa, riskienhallintaa tai kunnioitusta perintöä kohtaan.

Tuossa pätkä keskustelusta tekoälyn kanssa.

Vierailija
36/38 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Massimuija Riikkuli täällä. Just avasin kuoharin, niin pääsee taas kevyeen nousuhumalaan. Tanssittaiskin jo vähän.

hyvä juttu massimuija , pistähän jalalla koreasti

Vierailija
37/38 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri, mutta varakkaan velaton netto-omaisuus on yli 500 000 euroa. Tuloja ei huomioida varakkuudessa.

Kyllä huomioidaan myös tulot varakkuudessa. 

Vierailija
38/38 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika usein täällä olen. Mulla on paljon nettovarallisuutta lähinnä perintöjen myötä, mutta tienaan myös keskivertoa enemmän ja tulot ylittävät reilusti menot.