Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*****Marrasmasut maanantaihin*****

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

maanantaita vaan. välistä unohtuu koko raskaus, kaikkina päivinä ei väsytä ja paha olo iskee vaan pari kertaa päivässä-verrattuna esikoisen raskausaikaan jolloin oli paha olla suunnilleen aina ;)

Vierailija
22/26 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole aiemmin " pinoutunut" , mutta kai tänne mukaan mahtuu.. :) Eli toista odottelen, rv 8+1. Eka neuvola olisi vasta viikon päästä. Mulla on kaiken kaikkiaan mennyt hyvin - lukuunottamatta väsymystä ja silloin tällöin ilmaantuvia kipuja. Mutta nyt alkaa tosissaan häiritä tämä TURVOTUS. Vatsa on niin isoksi turvonnut, että monet housut kiristää! Enkä ole syönyt mitenkään erityisen paljon. Muistan, että ekassakin raskaudessa turvotti, mutta ei näin PALJON! En tiedä onko sillä tekemistä, että olen pienikokoinen ja notkoselkäinen (vatsa tulee muutenkin enemmän esiin), mutta ei kyllä vielä haluttaisi paljastaa raskautta kaikille - alkaa vaan olla vaikeeta peitellä turvonnutta vatsaa. Toivottavasti tasaantuu.. Muillakin kuului olevan samaa ongelmaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu kurjalta, kun niin moni on tipahtanut.

Itse tunnen lähinnän väsymystä ja jatkuvaa nälkää. Himottaa hirmuisesti perunat ja lihapullat ja kaikki suolainen. Karkkia ei juuri tee mieli (jotain hyvää tässäkin syömisessä). Yritän kyllä vähän rajoittaa, kun painoa ei tarttis tulla ihan niin paljon kuin ekalla kerralla (18kg) ja kun pelkään, että noi verenpaineet alkaa nousta niin kuin ekasta. Silloin elin loppuviikot kahvittomalla, vähäsuolaisella ruokavaliolla ja valion verenpainetta alentavaa juomaa juoden, mutta nousi ne silti.

Turvotusta ei ole (kuin rinnoissa). Vatsa on kamalan suuri, mutta on se ollut ennenkin. Aiemmin vain laittoi piukat housut, mutta nyt ajatuskin kiristävistä housuista kauhistuttaa.

Olen miettinyt, että pitäiskö mennä ultraan. Lähinnä siksi, että haluaisin olla varma että vaavi on todella olemassa, kun menemme pääsiäisenä anoppilaan. Silloin on vasta viikko 8, mutta haluttaisi kertoa tulokkaasta siellä (500 km päästä meistä ja harvoin käydään muutenkiin), kun kerrankin kasvokkain nähdään.

Olen muuten huomannut itsessäsi sellaisen piirteen, että ekasta raskaudesta en osannut olla mitenkään huolissani. Tästä toisesta olen: onko hän todella olemassa, saako kaikki vitamiinit jne. Ehkä on niin, että kun täällä luen juttuja, niin toisaalta huolestun asioista, mutta toisaalta saan kyllä ihan uudella tavalla tietoakin (ekan aikana en tällaisesta palstasta tiennyt mitään).

Jaahas, nyt täytyy hakea tuleva isoveli kylvystä. Huomiseen, Rila

Vierailija
24/26 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uusille! Luulenpa että mukaan mahtuu:)

Miustakin tuntuu pahalta, kun monet on tippuneet pois..Alkaa myös enemmän itseäänkin pelottamaan, että voiko tää nyt mennä hyvin.

Turvotus; Joo, kyllä on...Tälläkin hetkellä istun täs farkut auki, kun ahdistaa niin paljon mahaa. Niin ja siis en oo vielä jaksanut vaihtaa lököhousujani, kun tänään käytiin kaupungilla ja sitten olikin hommia tääl kotona..

Eilen illalla mieskin totesi rintojen kasvaneen vähän, kyllä sitä ootettiinkin:) Onpahan ees se oireena. No alamahassa on taas tuntunut jotenkin painetta ja välillä nipistelee, mut oon aatellut et ne on vaan niitä kasvukipuja..

Kerroin tänään kaverilleni, ja tiesin hänen innostuvan. Esikonkin aikaan, hän tiesi jo yritysvaiheessa, ja siis plussankin kuuli ensimmäisenä meidän jälkeen. Sanoin kyllä että ihan alussa ollaan taas ja voi sattua ja tapahtua, ja hän sanoi että saahan sitä silti iloita nyt, ja toivoa ettei mitään käy. Turha sitä on surra etukäteen..tottahan se on.

Ai niin, sitähän piti sanoa, et onpa mukava että tääl on odottajia ulkomailtakin. Miustakin on mielenkiintoista seurata miten asiat etenee siellä muissa maissa. Onko miten paljon eroa suomeen yms.

No, nyt vielä sohvalle löhöilee ja sit nukkumaan.

Vierailija
25/26 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittaudumpas marrasmasuihin mukaan, laskurin mukaan la olisi 30.11 mutta tarkentunee sitten ultrassa kolmen vkon päästä.

Elikkäs meille olisi marraskuulla tulossa kolmas lapsemme jos kaikki menee hyvin, tämä meidän raskaus sai alkunsa IUI-hoidolla ja silloin kun hoito tehtiin niin ultrassa näkyi 3kpl munasoluja ja nyt sitten jännätään sinne ultraan että näemme montako olisi tulossa!=)

Täällä kans on masu todella turvoksissa vaikka viikkoja vasta 4+3 ja siksi epäilenkin että voisi olla useampi kuin yksi tulossa. Esikoista ja kuopusta odottaessa ei kyllä masu vielä tässä vaiheessa näin pömpöttänyt. Välillä kamalasti on sellaista kuukautismaista jomotusta alamassussa ja se heti huolettaa että onko kaikki ok, kun menisi äkkiä nämä päivät ja päästäis sinne ultraan. Se meidän ultra on 13pv perjantaina..toivotaan että se on meidän onnen päivä=)

Tässäpä tätä tarinaa jo tulikin!

Vierailija
26/26 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kiva kuulla että muillakin on turvotusta. Tuntuu että kilojakin on tullut lisää. Mielihalutkin vaihtelevat laidasta laitaan. Eilen illalla piti saada pelkkää spagettia ja tänään mämmiä oikean kerman kanssa.

Onko teillä lähtenyt paljon hiuksia? Mulla on yön jälkeen tyynyn päällä tosi paljon irto hiuksia ja lavuaari on kans täynnä kun käy harjaamassa hiuksia.

Pieni gallup: Milloin kerroitte/kerrotte raskaudesta muille? Olen ajatellut kertoa vanhemmille ja appivanhemmille ehkä sitten kun olen viikolla 12 tai 13 menossa. Milloin kerrotte työpaikalla?

:)