ENSIKOT vko13; 26.3.-1.4.
Kommentit (27)
Voisin liittyä tänne keskusteluihin mukaan... Nyt on menossa kp 2/28-31, yk 13. Ovulaatiotestit laitan tilaukseen, nyt kokeillaan niitä ensimmäistä kertaa.
MaryRose: Onnea loppumetreille! Vähän kaihoisasti muistelen noita aikoja, kun itsekin kärvistelin kirjoitusten kanssa... Tosin ei siitä niin kauhean kauan aikaa ole, 3 vuotta vain:)
Oltiin tiputtu tokalle sivulle. Vähän tsempitystä hei enskat. ;) Missä kaikki on?
MaryRoselle paljon plussatuulia! +++++ Tsemppiä piinailuun! bd
ON: Ovis varmaan kohta hollillaan, ainakin toivottavasti. Tikuttelin lauantaina ja tänään, molempina kertoina sain haamut. Netin ovislaskurin mukaan hedelmällinen kausi olisi 24.-28.3.... Toivottavasti saan sen oviksen vielä tikkuunkin, limoja on jo hiukan ollut. Hmm... Kp 13/28. Peittoa heiluteltu nyt viikonloppuna joka päivä ja jatketaan samaan malliin ainakin perjantaihin.
Tsemppiä kaikki tasapuolisesti!
-Ahdistunut Koiruus-
Tervetuloa joukkoon baulie!!
Eipä mulla taaskaanole oikeen mitään kerrottavaa,ainakaan vielä.
Tänään hain ovistestit postista,joten nyt vain odotellaan tädin tuloa ja sitä että pääsen testailee mites noi toimii.
Jotenkin toi kellojen siirtäminen vissiin vaikutti muhun,kun koko päivän oon ollu tosi väsy,ja töissäkin sekoilin jotain ihan omaa. Noh,toivottavasti huomenna pirteämpänä.
Ei kai tässä sitten muuta kuin hyvä' viikon alkua kaikille.
-marzu-kp 25/26-27 *piinailee*
tuli nopeasti ilmoittamaan, että hengissä ollaan.
Kevätväsymys taitaa vaivata =( Tulen joskus paremmalla ajalla ja innostuksella kommentoimaan teille muille.
Tättärä tuli ja meni ja nyt odotellaan säpinäviikkoa. =) Laskujen mukaan ensi viikon loppupuolella olisi otollinen hetki säpinälle, eli ensi viikolla täytyy järjestää sutinaa oikein kunnolla!!! Sattuipa somasti, kun ajattelimme lähteä kylpylähotelliin viettämään vapaapäiviä loppuviikosta ja sunnuntaina laivalle. =D
Mies sanoi, että " No onpas romanttista" , kun ilmoitin säpinäajan olevan kohta lähellä.. No en mä kyllä ihan hampaat irvessä väkipakolla ajatellut peittoja heilutella... Tikuttelemaan en vielä alkanut.
Plussatuulia piinailijoille, hempeilyä ovistelijoille, pahoittelut tättärän kestitsijöille!!!
Päivänjatkoja enskattaret! =D
Sitä väsymystä taitaa ollaa liikenteessä. Vaikka ulkona on aivan mahtava ilma, niin tekisi vaan mieli kääriytyä peittoon ja nukkua, nukkua, nukkua... loputtomiin. Nyt on kaksi tuntia koirapuistoilua takana ja väsyttää aivan mahdottomasti, tuntuu että voisin vaipua maan uumeniin.
MaryRose ja marzu: Joko se tättärä on ilmaantunut? Pidetään peukkuja. Maryhän jo testari negan aiemmin, mutta eihän se pakosti mitän merkite. ;) bd
ON: Pupuiltu on joka päivä ja nyt jopa laiteltu sitä tyynyä perskuksen alle, ettei tavarat valu ihan heti pihalle. Ovista en vieläkään ole saanu tikussa näkymään. :( Ehkä minä en ovuloi ollenkaan. :( Kp 14/28. Noh, odotellaan. *menee pissimään kuppiin*
-Koiruus-
P.S. Pupuilu intoa! ;)
Ihanaa tämä lämmin kevätsää! Kiva, että muutkin nauttii, vaikka joitakuita vähän väsyttääkin:) Ei kai se takatalvi tästä enää voi tulla?
Koiramamma: Millanen koira teillä on, vai onko useampia? Meillä on sekarotuinen touhupakkaus, joka täyttää elokuussa 2 vuotta... Koirapuistossakin käydään, mutta nyt uuden kodin myötä sinne on vähän pidempi matka... Kiva lenkkeillä lämpimässä säässä, mutta lenkin jälkeen joutuu aina tassupesulle, kun on kaveri niin kamalan kurainen;)
Täällä tuo täti viipyilee varmasti vielä ainakin 2 päivää, sen jälkeen voi aloittaa touhuilut:P Kevät taitaa pistää hormonit hyrräämään, kun tekis jo vähän mieli... Jotenkin tuo talvi ja pimeä verotti hieman haluja...
Toivottavasti saan huomenna ovistestit, tilasin ne eilen niin pääsee tutustumaan käyttöohjeisiin. Mietin vaan, et onko 7 kpl kuitenkin liian vähän? Sen määrän tilasin. Ekaa kertaa nyt niitä kokeillaan, niin oliskohan ollut turvallista alottaa tikuttelut jo tosin varhain, vai säästää sinne oletettuihin tärppipäiviin... No, siinä tapauksessa pitää ostaa lisää.
Viikonjatkoja:D
Meinasin vaan tulla piipahtaa,lukemaan teijän kuulumiset.
Koiramamma: Täälä vielä odotellaan,ei oo tätiä näkyny.
Mikä ihaninta niin vielä ainakaan ei oo iskeny selkäkivutkaan,mitkä yleensä aina tulee ennen tädin saapumista ainaski pari päivää aikasemmin.
Mies kokkailee just ja toi käry tuntuu nyt nokassa kyl ihmeen etovalta *yöh* outoa outoa,tai sitten taas kerran kuvittelen vaikka mitä.
Rintoja eilen pikkasen aristi,mutta ei pahasti.
Piinailu jatkuu..kp 26/26-27
Tohon kevät väsymykseen vielä. Kyllä sitä tuntuu olevan joo liikkeellä,kun tänään töistä tullessa nukahdin dösään =) muutenkin pientä uupumusta havaittavissa nytte.
Pupuiluintoa ja paljon plussatuulia kaikille!!!
Tulin tänne vanhoja tuttuja moikkaamaan ja kertomaan omat iloiset uutiseni! Oikein paljon plussatuulia teille kaikille, toivottavasti moni siirtyy mahdollisimman pian tuonne odotus-puolelle! bd bd :)
Meikäläisellä on nyt takana maanantainen alkuraskauden ultra, jossa näkyi hieman raskausviikkoja vastaavaa isompi olio, jonka sydän sykki tasaisesti. Olin kyllä niin onnellinen, vaikka onhan tässä vielä aika lailla riskejä, kun näin varhaisilla viikoilla vielä mennään. Eilen olin puolestaan ekassa neuvolassa, joten kyllä tämä alkaa jollain tavoin jo konkretisoitumaan. :D Ultrakutsutkin ovat tulleet ja ekalla neuvolakerralla varattiin myös neuvolalääkäri ja fysioterapeuttikäynti. Kalenteri siis täyttyy raskausaiheisilla tapaamisilla.
Rouvavauva rv. 8+1
Tänne kuumeilupuolelle sitä automaattisesti vieläkin ekana suunnistaa katsomaan viestit, joten päätinpä tulla moikkaamaan... Josko täällä vielä vähän aikaa teidän ¿ilonanne¿ saisin pyöriä? O-puolella olen käynyt lueskelemassa innolla, mutta ihan vielä en uskalla sinne jutusteluun mukaan liittyä. Ehkä lähiaikoina kuitenkin, kun siellä taitaa suurin osa porukasta lähteä kohta synnärin kautta vauva-puolelle. : ) Tosin nyt oli mukavasti nää alkupään enskatkin sinne pinoutuneet, KIVAKIVA!
Eli Buuffa, Hermione, Elviira, Maitikka (ja olikos Repulikin jo pinoutunut o-puolelle?): vilkutukset, jos täällä lueskelette! Tulen perästä o-puolelle jutustelemaan, kunhan näitä viikkoja edes vähän enemmän kertyis kasaan. Hyvin olitte kyllä jutskailleet just minunkin mieltäni askarruttaneista jutuista (liikunta ja ¿kielletyt¿ ruuat), mukava oli niitä sieltä lueskella.
Nellamaija: jaksuja tuohon hoito-asiaan ja plussatuulia puhaltelen siulle! Eikä se siun viestisi mitenkään erityisen katkeran oloinen edes ollut, joten ihan turhaan huolehdit. : )
Nuutti: hieman hymyilytti tuo siun kommentti: ¿ma lahden tasta pikkuhiljaa tonne l-puolelle, koska siella on niin paljon tuttuja pitkaan kuumeilijoita, kun taas en oikein tunne ketaan taalta enaa...nyt kun Dajmkin meni plussaamaan:)))) ¿ Hih! Ottaisin kyllä mielelläni sinut (niinkuin muutkin vanhat tutut - samoin uudetkin - täältä) tuonne o-puolelle mukaan. Extrasuper-lähetys plussatuulia sinne ja voimia!
MaryRose: negapahoittelut... onkos täti kuitenkin pysynyt poissa? tuliko vikoja yo-kokeita juhlittua?
Jonriik: tätipahoittelut.
Digru: kiitos onnitteluista!
Koiramamma: jokos siun selkäsäryt on hellittäneet? Tsemppiä ovistikutteluun! Lohdutukseksi mainittakoon, että tässä plussakierrossa en minäkään kunnollista ovisplussaa saanut tikkuihin, yksi lähes yhtä vahva viiva tuli.
Marzu: onko täti pysynyt poissa? bdbdbd.... siellähän ainakin oireita jo oli : )
Killa: vilkutukset! Ja kiitos onnitteluista. Kovasti tsemppiä siulle ja plussatuulia! Olen välillä käynyt lueskelemassa l-puolella siun ja Margen kuulumisia.
Pariisitar: kiitos onnitteluista! Ja tsemppiä siulle uusiin elämän käänteisiin.
Dizku: mikäs siellä tilanne? bdbdbd...
Niina: kiitos onnitteluista ja voimia sinne!
Passionate: tsemppiä ¿säpinäviikolle¿! Ja oikein ihanan romanttinen kylpylä/laiva-lomanen tulossa, mikäpä sen parempi!
Rouvavauva: ihania ultrakuulumisia, onnea! Itse odotan ultraa kuin kuuta nousevaa, en edes tiedä vielä milloin se on. Jokos sie olet pinoutunut o-puolelle johonkin? Tulehan enskoihin siekin sinne jutustelemaan (itse tulen perästä, kunhan vähän noita viikkoja enemmän kertyisi)!
Kaikille muillekin vilkutukset ja plussasäteitä!
).( Vieläkin suhtaudun hyvin varovaisesti tähän raskauteen (kyllä tässä kuitenkin raskaana ollaan, tein vielä viime keskiviikkona ja eilen varmistustestit, höpsö kun olen : )), kun näitä viikkoja on niin vähän. Kun nyt malttais odotella ekan neuvolan ja ultran, niin pääsis näkemään, että pikkuisella on kaikki kunnossa. Sikäli asia tuntuu tälläkin hetkellä ihan konkreettiselta, että etova olo on jatkunut ja iltapäivällä maha turpoaa ihan palloksi! Paino ei kuitenkaan ole noussut yhtään, joten se on vain turvotusta. Syödä pitää paljon useammin ja vähemmän kerrallaan. Sitruunavissyä ja hedelmiä kuluu, kaikki raikas tuntuu maistuvan, mutta esim. jauheliha ja makkarat tökkii. Hampaiden pesu yököttää! Ja lepäillä täytyy työpäivän jälkeen enemmän kuin ennen. Mutta kuitenkin olen niiiiin onnellinen (noista oireistakin, vaikkei ne nyt niin ihania ole) ja toivon todella, että kaikki menis hyvin.
Dajm rv 5+3 (tai jotain)
Aurinkoita keskiviikkoa kaikille rakkaille enskoille!! :) Tulin tekemään tällaisen kiireisen ilmoittautumisen eli hengissä ja hengessä ollaan vaikka kirjoittamaan ei juuri meinaa ehtiä. Ens kuun puoleenväliin on töitä hullunlailla, sit pitäis helpottaa, ajattelin isännän kans varata laivaristeilyn huhtikuun loppuun.
Kp:t on nyt 24/27-36 eli piinaviikkoakin täällä pikkuhiljaa aloitellaan. Ovis löytyi ja tuli hyödynnettyä, toivottavasti on apua :)
Mary: Mikä tilanne? *bdbdbd*
Rouvavauva ja Dajm: Ihanaista odotusta! :)
Kaikille muille vimmaa vilkuttamista!!
T. Juli *kiire taas*
Tulin laittamaan viestiä tälle puolelle kun rouvavauva ja dajm vielä täälä häärivät. Tulkaahan sitten heti tuonne o-puolelle kun uskallatte. Siellä olisi myös kohta listaemon paikkaa tarjolla...muistankos oikein että dajm oli täälä jossain vaiheessa siinä hommassa???? Sattuisiko kyseinen jobi kiinnostamaan?
Ainakin marzu piinailee ja julikin kohta. Mitenkäs mary rosen laita??? Saadaankos me kohta lisä vahvistuksia o-puolelle? bdbdbdbd
Muutama enska oli suunnitelut muttoa l-puolelle. Extra tsempitykset teille. Pääasiahan on oma nyytti, tuli se sitten millä keinoin tahansa.
Terkuin Buuffa
...juu, tullaan täältä o-puolelle kyllä. Vähän vielä odottelen, josko nyt vaikkapa tuon ekan neuvolan sais " kunnialla läpi" . : ) Se olis tuossa 13.4.
Ja siitä listaemon toimesta: en ole sellaisena toiminut ja valitettavasti en kyllä siihen hommaan voi lupautuakaan. Palstailen työkoneella ja kännyn välityksellä, joten ei oikein onnistu. Toivotaan, että saadaan joku innokas palstaemoksi! Josko vaikka tuo Sara-Maria täältä saatais vietyä mukana o-puolelle ; )
Dajm
Tulin sit tänne kattelee onks mitään uusia juttuja mut nyt sit iski muisti katko ja ei oikein muista:)
Mut onnittelut ensteks rouvavauvalleolit saanut mukavia uutisia ja Dajmillakin on jo varattu aika ultraan hyviä uutisia toivottavasti.
Nyt en sit kyllä muista muuta joten lyhkäseksi jää tälläkertaa:)
Omaa napaa sen verran että kp ois 28/ 28-40 ja jotakin tuhrua tulee kyllä on jo tullut kolmatta päivää mut en sit tiedä et tarvii varmaan tehdä tässä muutaman päivän sisään raskaustesti jos ei kunnolla ala. Tietäis et jos onkin raskaana et joko se on taas tulossa kesken pois vai mitä lie?:(
Mut eikun kaikille piinailijoille plussa onnea ainaskin marzu oli yksi piinailija ja olikohan juliaana en nyt muista.
Ja sit vilkutukset kaikille ihanille enskoille! Täällä jatketaan piinailua:)
T:Dizku
Jotenkin kummasti tuntuu et taas on pakko jotain kirjottaa vaikkei mitään sen suurempaa asiaa olekaan.Mutta mun hajuaisti...
Tänään töissä jouduin pidättää henkee ku yks työkamu hais niin hielle ku olla ja voi,mut siinähän ei mitään ihmeellistä oo et sellasen haistaa. Eikä siinäkään,ttä kun töistä lähin ja nousin dösään niin nokkaan tuli ihan mintun tuoksu,huomasin et mun edes oleva söi purkkaa. Mutta...
sit jostai kantautu sitruunan tuoksu. Katoin dösän perälle päin niin joku joi vissy novellea. Miten hitossa voin haistaa veden hajun?! Normaalisti en sitä haista,ainoostaan maistan.
Ehkä vaan luon ittelleni näitä tunteita ja heti huomenna täti saapuu visiitille.
Anteeks näin oma napanen viesti,mutta en nyt osaa oikeen muutakaan höpistä.
Selkä ei oo vieläkään kipuillut,mutta rinnat ovat edellen arat.
kp 27/27 (eiköhän toi mun kierto nyt ton verran ole kun eka oli vaan toi lyhyempi sillon kun pillerit jäi veke)
Vilkutuksia dajmille!!!!!
Eli tulihan se tättärä eilen ihan ajallaan, nt kp2/28. Kivojen masukipujenkin kanssa sitten on saanu kärvistellä. Onneksi sentään on tullut täti-masennukseen juhlittua ihan mukavasti maanantaina ja nyt vielä perjantaina ja lauantaina :) (tää on tätä opiskelijaelämää...) Varmaan pidän nyt hiljaiseloa vähän aikaa, kun on kaikenmoista hommelia: mm. ens viikon oon jyväskylässä + on ne teakin pääsykokeet + teen teatteritaiteen lukiodiplomia...
Sori omanapaisesta tekstistä.
Vilkutuksia kaikille!
-Mary (yk11)
Kokeneemmilta kyselisin, että kannattaako tikutella joka päivä? Käyttöohjeiden mukaan mun pitäisi alkaa testailla kp 11. Meneekö testit siis hukkaan, jos joka päivä testaa? Jostain joskus luin, että fiksumpaa olisi tikutella joka toinen päivä, jos testi näyttää negaa...
En kylläkään muista, että mihin tämä väite perustui, Mutta, mä oon niin kokematon näitten testien kanssa, että taidan kuiteskin tikuttaa joka päivä... Tilasin vaan 7 testiä, jos ne loppu kesken niin sit pitää vaan ostaa lisää...
-Paula-
Kp 5/28-30, yk 12.
Hirmusti tekis mieli jo testailla,mutta eihän se nyt vielä kannata. En haluis turhaan sitä tehä jos onkin nega.
meinasin että testailisin vast sunnuntaina,mutta mutta... piinailuttaa niin kovasti. Oon tosi malttamaton nytte. saas nähä maltanko mieleni.
Eli nyt sitte on toi kp 28/27 eikä edelleenkää mitään kipuja. Tän päivän oon juossu vessassa vähän väliä ku tuntuu et koko ajan olis hätä. Ei tuu edes valkovuotoakkan yhtään. *järsii kynsiään* Saas nähä oonko heti huomenna kommentoimassa etten jaksanukaan odottaa. Noh,poistun tuskastelemaan.
Siis tein juuri RFSU:n raskaustestin ja n yt olen sitten ihan pihalla. Tosta tikusta en saa mitään selvää.Siisse alue mihin tulee vastaus värjäänty vaaleenpunaseks ja sit tuli siihen vahva kontrolliviiva. Mutta sitte on sen jälkeen ihan valkonen tyhjä kohta ja sitte ihan vaalea vaalenpunainen viiva. Eli siis,pitäisköhän sen testiviivan näkyä siinä vaaleassa osassa vai onko kyseessä haamu??! Oon ihan täpinöissäni kun en ole varma tuloksesta. Vaikka kaapissa onkin vielä toi toinen tikku niin pitäisköhän käydä ostaa ihan apteekista joku kunnon testi missä ne ruudut että tietää varmasti. Hitto.
Linkki viime viikon pinoon: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9870975&p=2&tmode=1&smode…
Killa: Moi, kiitos superplussasädetyksistä! Rutkasti niitä myös sinne!
Pariisitar, kiitos. Ja viimeinen vilkutus! o/ :/
Tätiä kestitseville voimia ja tsempitykset uuteen kiertoon.
Piinailijoille *bd*
ON: kp28/28, nega testattu, sillä tänään viimeinen yo-koe ja juhlintaa tiedossa illaksi, joten oli pakko testaa. Huomiseksi tätiä odottelen.
Vilkutuksia kaikille ja aurinkoista uutta viikkoa!
-Mary