Joka viides likka syö masennuslääkkeitä
Onhan tämä jo älytöntä. Meno hullumpaa kuin jenkeissä. Syötkö sinä masennuslääkkeitä ? Jos syöt niin koetko hyötyjen ylittävän haitat ? Mitä muita keinoja kokeilit ennen lääkityksen aloittamista ? Entä tunnetko monia joilla tällainen lääkitys on ?
Tässä vielä linkki uutiseen https://yle.fi/a/74-20168226
Kommentit (14)
Ennen oli häpeä syödä noita, mä muistan ajan kun ihmiset puhu masentuneistakin oikeasti siihen sävyyn että ne on sekopäitä yms ja selän takana jauhettiin että tossa perheessä lapsi syö niissä on jtn vikaa. Nykyään asioista uskalletaan puhua enemmän ja se on avoimempaa, mikä tottakai lisää samantien lääkkeidenkin menekkiä ja tottakai lääketeollisuus nauttii myös. Mun henkilökohtainen mielipide llisi se että varsinkin nuoria ohjattaisi enemmän luonnon pariin ja tekemään asioita, muuttamaan ruokailutapoja jne ENNEN KUIN määrättäisi lääkkeitä.
Ja joka viides poika syö ADHD-lääkkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Mikset sinä incelli syö lääkkeitäsi, kuulut siihen 7 prosenttiin.
Kommari syö lääkkeen, mutta ei auta
Aika usea noista syö unilääkkeenä pienellä annoksella jotain masennuslääkettä.
Se vääristää tilastoja.
Nykyään on joku meriitti saada diagnoosi ja lääkitys. Nuoret vertailevat keskenään kenellä on eniten. Suomessa on myös kätevää saada huomiota asialla.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään on joku meriitti saada diagnoosi ja lääkitys. Nuoret vertailevat keskenään kenellä on eniten. Suomessa on myös kätevää saada huomiota asialla.
Somessa
Se on muodikasta nykyään ja tytöt sairastuttaa itse itsensä vellomalla olemattomissa ongelmissa ja aikuisten pitää ympärillä leikkiä, että kyse olisi todellisesta tilanteesta. Kukaan ei saa sanoa, että "lopeta se höpötys ja teet tasan niin kuin muutkin tai..." Ja joku lain mukainen uhkaus perään. Ei pitäisi lainkaan lähteä mukaan tuohon. Siksi kaikki palvelut on tukossa, kun siellä velloo ja kitisee mukana tekosairaat ja itse itsensä vellomisella sairastuttaneet. Oikeastikin sairaita on, mutta valtaosa tuntuu olevan vain muodin ja kavereiden mukana. Tietysti sukupuoli on usein myös epäselvä tämän päälle ja sekin on sama kaikilla samassa kaveripiirissä. Yksi keksii, että hänellä on vaikeaa ja muut lähtee samaan mukaan. Tietysti nuoret on huomiohakuisia ja päälle leikkimällä sairasta saa kauheasti helpotuksia ja paapomista. Se ruokkii itse itseään. Minusta vanha kunnon huutaminen tuollaisten puheiden päälle voisi olla ihan kokeilemisen arvoinen keino tai vaihtoehtoisesti kieltäytyä kuuntelemasta, eikä anna pisaraakaan periksi. Ihan sama, miten hyperventiloi siinä, niin on tapana ollut kieltää teiniltä ilmanaikuinen kiukuttelu.
Kyllä me jokainen keski-ikäinen tiedetään, että jos olisi kotona alettu itkeä jotain, ettei voi mennä kouluun syystä x tai jotain muuta, niin hetken olisi vanhemmat maanitelleet ja sitten sanottu, että "ja sinä menet sinne ja nyt lopetat kiukuttelun". Ei sellaista olisi kuunneltu ja ymmärretty loputtomiin. Teinithän vedättää. Ei uhmaikäisellekään anneta kiukutteluun periksi. Teini on vaan taitavampi tuossa kiukuttelussaan ja huomatessaan, että mt-puoli on jonkinlainen painike saada heti helpotusta ja vanhemmilta siimaa.
Vierailija kirjoitti:
Aika usea noista syö unilääkkeenä pienellä annoksella jotain masennuslääkettä.
Se vääristää tilastoja.
jos masennuslääke auttaa unettomuuteen, niin luulisi että unilääke auttaa masennukseen.
Vedähän itsesi H irteen lampaannussija
Se johtuu siitä kun ei naisten vaivoja osata eikä haluta hoitaa niin lääkärit kirjoittaa vain masennuslääkkeitä.
Mikset sinä incelli syö lääkkeitäsi, kuulut siihen 7 prosenttiin.