Suomalaisista autoilijoista noin puolet ajaa ylinopeutta poliisi tehostaa valvontaa
https://yle.fi/uutiset/lyhyesti/74-20168605
Eilen meni tietyömaalla auto 55 km 40 rajoitusalueella. Kova oli kiire hänellä.
Kommentit (8)
Pitäisiköhän niitä nopeusrajoituksia sitten nostaa?
Jaa täälläpäin on tietyömailla jo yleensä 30 rajoitus niin siellä jotkut menee jo sitä neljääkymppiäkin ehkä. Sieltä sitä saa kaahareita napsittua kun ei kukaan jaksa niin hitaasti ajaa muuten kuin ehkä ihan siinä aktiivisen työskentelun läheisyydessä. Kamera vaan piiloon niin pääsee keräämään ajokortteja pois ihan urakalla.
Vierailija kirjoitti:
Eikun niitä lasketaan.
Tulin just etelä-euroopasta ja ylinopeus ei todellakaan oo suomen ongelma
Vierailija kirjoitti:
Tämähän se hassua onkin, nopeusrajoitukset on ihan samaa kuin 80-luvullakin ... autot on onneksi vähän kehittyneet nuista päivistä. Samaan aikaan sähköautojen myötä puuhataan nopeusrajoitusten laskua, jotta saataisiin se luvatut ajomatkat täsmäämään edes oikeaan suuntaan (ne kun ei ole moottoritienopeuksia vaan jotain 80kmh köröttelyä kaikki sähkölaitteet sammutettuna). Virallinen syy on toki liikenneturvallisuus.Noh jos se on syy niin lasketaan samalla vaan 40kmh nopeuksiin kaikki tiet, sitten vasta turvallista onkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämähän se hassua onkin, nopeusrajoitukset on ihan samaa kuin 80-luvullakin ... autot on onneksi vähän kehittyneet nuista päivistä. Samaan aikaan sähköautojen myötä puuhataan nopeusrajoitusten laskua, jotta saataisiin se luvatut ajomatkat täsmäämään edes oikeaan suuntaan (ne kun ei ole moottoritienopeuksia vaan jotain 80kmh köröttelyä kaikki sähkölaitteet sammutettuna). Virallinen syy on toki liikenneturvallisuus.Noh jos se on syy niin lasketaan samalla vaan 40kmh nopeuksiin kaikki tiet, sitten vasta turvallista onkin.
Se riippuu vähän säästäki. 80 km/h on erilainen nopeus hirvees räntäsatees tai valosena kesäyönä
Olin aulatöissä aspana opiskelun ohessa ja kyselin jo reilusti ennen kesää saisinko taas kesäksi kokoaikaisesti töitä niin kuin ennenkin on ollut. Minulle luvattiin kesätöitä, mutta kun kesä tuli niin työvuorolistassa oli nolla työvuoroa.
Seuraavana keväänä sain työvuorolistan ja runsaasti työvuoroja. Sitten tulikin uusi työvuorolista eikä yhtään ainutta työvuoroa. Kaikki jo luvatut työvuorot oli pyyhitty pois.
Kyselin sitten syytä niin minulle sanottiin, että sinulla ei ole autoa. Kyseisessä kohteessa ja kyseisissä tehtävissä ei kuitenkaan tarvita autoa eikä ajokorttia laisinkaan.
Ja työttömyys on muka omaa syytä?
Olin myös myöhemmin toisella, kilpailevalla firmalla vastaavissa työtehtävissä ja minulle oli luvattu kokoaikatöitä. Sain kuitenkin vain osa-aikaisesti töitä ja kyselinkin lisää työvuoroja. Tämän takia sitten minut kutsuttiin toimistolle ja sanottiin, että alahan mennä, saat potkut. Että lähde heti samantien.
Työnantaja ei suostunut kertomaan Te-toimistolle miksi työsuhteeni purettiin koeajalla. En tehnyt itse mitään väärää ja päinvastoin pyysin lisää työvuoroja.
Ainahan ne uhoaa "tehostavansa" sitä juhannuksen alla. Tuntuuhan se tehostetulta kun samoilla resursseilla kuin ennenkin kykkii pääteillä mutta juhannusruuhkan takia tutkan ohi menee 10x liikenne.