Montako kilometriä vuorokaudessa jaksat/jaksaisit pyöräillä?
Mietin vaan jaksaisinko läheteä pyöräilemään kohteeseen jonne on matkaa yhteen suuntaan n.30 km. Kun sieltä pitäisi tulla vielä takaisinkin eli matkaa tulisi yhteensä 60 km yhden voronkauden aikana.
Jaksaisitko sinä?
Kommentit (30)
Kyllähän minä tuon matkan helposti taittaisin kun pyöräilen aktiivisesti. Mutta en ole AP, joten mistä minä tiedän jaksaisitko sinä kyseisen matkan.
Lapsena ajelin 130 km päivässä, nyt ehkä menis se 30 km. :-)
Helposti jaksat, jos yhtään oot polkenu. Itse poljen töihin joka päivä 18km suuntaansa. Ja ei tuo 60km vuorokaudessa ole lainkaan paha.
Jos on hyvä pyörä ja 21 vaihdetta niin 60 km päivässä on helppo matka. Siihen menee 4 tuntia jos ei pidä kiirettä. Itse poljen sellaista 20-25 km/h vauhtia jos ei ole vastatuulta.
En tiedä, en ole koskaan kokeillut. Noin 190 km on pidin matka, mitä olen yhden päivän aikana polkenut.
Pyöräily ei kiinnosta yhtään, mulla ei ole ollut pyörää yli kahteenkymmeneen vuoteen.
En osaa sanoa. 30 kilsaa ollut pisin pyörälenkki. Mutta yleensä pyöräilen vain palauttelupäivinä tai on turhan lämmin juosta.
Seitsemänkymppiselle voi olla jo siinä ja siinä, nuoremmilla menee.
No jos ajattelee että rauhallisesti polkien tuo on semmoinen 3H lenkki niin kyllä. ( 1.5h suunta).
Sen polkee käytännössä kukavain jolla tukielimet on kunnossa jos kalusto reilassa.
Tietenkin pyöräkin ratkaisee, läskipyörällä maantiellä vois olla aika hidasta. mutta on sekin suoritettu, lepposa ajovauhti on sen 15-25km/h
perus hypridillä joku 20-30km/h ja sinkulalla 25-40 mutta tässä pitääkin olla jo jalat ja kunto kohdillaan:?)
Itsekseen kun kylillä käynnyt matkaa se 25km niin aikaa mennyt sen 45min jos ei kiire ole, joskus nuorena poljin kokeilumielessä yöllä niin matkaan meni 37min perus maastopyörällä.
2023 jussina läskipyörällä pikkuteitä ja polkuja 80km polkiessa meni aikaa aikalailla 10h, tosin tähän tuli kyllä pakollisia kuivatteluja ja kunnon totali loppumis levähdyksiä.
Tossa viereisellä pyörätiellä näkee välillä mummoja jotka polkee vanhalla mummomankelilla todella hitaasti (arvioisin 6-8km/h), mutta saattavat tosiaan sen 20km polkea sienimetsälle ja tulevat viellä illasta takaisinkin. vanhat naiset on vaan niin saaplarin sitkeitä.
On tuossa ainakin yksi +70v ukko joka painaa samanmoisella mankelilla päivittäin edestakas, tokikin samainen mies on ajanut viimeisen 15v päivittäin jopa 30km päähän lähempään kaupunkiin ja tietenkin takaisin.
Kelin suosiessa pyöräily on mukavaa, varsinkin jos on pyöräilytie, eikä kamalasti muita tienkäyttäjiä.
Eilen asioilta tullessa oli yhdeltä pyörätienkäyttäjältä mennyt rengas tyhjäksi, asiaan perehdyttäessä oli sitten ihan pieni lasinsiru rikkonut sisärenkaan, eikä ajettuja kilometrejä ollut reissusta kuin 19 takana, no saimme uuden sisurin paikalleen ja matka pääsi jatkumaan, mutta joskus huono tuurikin estää matkan etenemisen. Huono keli usein estää matkasta nauttimisen, muistan itsekkin yliarvioineeni kunnon todella pahasti.
oli vuosi 2023 syksy, kun keksin että pikku pakkasessa (-4`C) voi polkasta 48km työpaikan virkistyspäivälle, parin asteen pakkasessa. aamuyöstä. matka meni hyvin aikaa meni joku 2.5h ja siihen sitten 8h aktiviteetit, ja takaisin päin pikkuvesisateessa pokemaan, totaali virhe tuli siinnä että läksin kiertotielle joka pidensi matkaa 10km ja sisälsi hyvin mäkistä tiealuetta sen 15km . kunto loppui ihan täysin, ja kehon lämmöntuotto kyky myöskin, vaikka mulla oli koko sadepuku päällä niin ennenkuin olin kotona olin aivan loppu, lähes kävelykään ei enään onnistuntut, päivän kilometrit pyöräillen olivat 115km, olosuhteet oli aika syksyiset.
Kuitenkin -10`C pakkasessa olen läskipyörälläkin tehnyt jopa 30km lenkkejä ilman että nämä avat kroppaa tappaneet.
Rauhallista juhannusta kaikille! JOS otatte, ottakaa pyöräilyn kannalla! Liikenteessähän pidämme 0 promille rajan!
Mutta kysymyshän kuuluu, että oletko polkenut viime aikoina pidempiä matkoja? Siis yli 10 km? Jos poljet vain parin km työmatkoja, niitä ei lasketa, koska ne eivät polkukuntoa kohota juurikaan.
Teen lähes päivittäin n 15 km lenkkejä, siihen menee 1 h. Varmaankin jaksaisin polkea kolmessa tunnissa tuon 30 km. Takaisin tulon osalta voisi hankaluudeksi muodostua väsyminen. Pitäisi olla perillä ainakin 6 h, että jaksaisi uuden rupeaman. Toinen hankaluus voisi liittyä mahdollisiin hankaumiin. Jos siis kipeitä sellaisia olisi tullut.
Joten, en kylmiltäni tuollaista lähtisi suorittamaan. Pitäisi ensin koittaa yhden päivän aikana tuota 30 km matkaa ja polkea sen muutaman kerran useamman päivän välillä.