Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkälainen ihminen ei syö kaurapuuroa aamiaiseksi?

Vierailija
18.06.2025 |

Niin?

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselleni riittää musta kahvi aamiaiseksi.

Työt alkaa 9.30 ja menen lounaalle klo 11 - ei siinä ehdi tulla nälkä.

Vierailija
22/46 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se edes pidä nälkää.

Tätä ihmettelen aina. Jos syön kaurapuuroa aamiaiseksi, minulla on jo tunnin päästä kiljuva nälkä. Miksi se limalöllö on niin suosittu aamupala Suomessa?

Voihan sitä muutakin syödä lisäksi, jos ei puuro pidä nälkää. Siihen puuroon voi myös laittaa raejuustoa, pähkinöitä ja marjoja ym.  On kyllä herkullista ja hyväksi vatsalle ja ruoansulatukselle, jos ei ole erityistä ongelmaa kauran kanssa. Se kuitenkin sopii monelle keliaakikollekin toisin kuin muut kotimaiset viljat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jag. 

Vierailija
24/46 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se edes pidä nälkää.

Tätä ihmettelen aina. Jos syön kaurapuuroa aamiaiseksi, minulla on jo tunnin päästä kiljuva nälkä. Miksi se limalöllö on niin suosittu aamupala Suomessa?

Se on vain yksi osa aamupalaa ja se hellii vatsaa ja suolistoa. Kaki liikkuu suolessa kuin vesi puutarhaletkussa. 

Vierailija
25/46 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se edes pidä nälkää.

Onko jollakin aamulla nälkä?

Ei. Mutta se kaurapuuro laukaisee näläntunteen. Eli jos syön aamulla ensimmäiseksi kaurapuuron, minun pitää ottaa töihin evääksi toinen aamupala, koska minulla on kamala nälkä jo työpaikan pihaan parkkeeroidessani.

Vierailija
26/46 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se edes pidä nälkää.

Voihan sitä muutakin syödä lisäksi, jos ei puuro pidä nälkää. Siihen puuroon voi myös laittaa raejuustoa, pähkinöitä ja marjoja ym.  On kyllä herkullista ja hyväksi vatsalle ja ruoansulatukselle, jos ei ole erityistä ongelmaa kauran kanssa. Se kuitenkin sopii monelle keliaakikollekin toisin kuin muut kotimaiset viljat.

Helpompaa jättää se turha puuro pois ja syödä ne lisukkeet. Nälkä pysyy pois.

Vierailija
27/46 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön toisinaan viikonloppuisin. Puuron keittämiseen menee aivan liikaa aikaa, jotta tekisin sitä arkiaamuina. En suostu syömään pikakaurapuuroa ja puuroa pitää hauduttaa vähintään puoli tuntia keittämisen jälkeen. 

Vierailija
28/46 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaurapuuro on päivän paras ateria nyt aikuisena kun sekaan heittää pari munaa, raejuustoa, maapähkinävoita ja vaikka kanelia ja marjoja. Nykyään voi modailla, ei tarvi syödä sitä mummolan/koulun voisilmä paakku kammotusta. 

Vierailija
29/46 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaurapuuro on päivän paras ateria nyt aikuisena kun sekaan heittää pari munaa, raejuustoa, maapähkinävoita ja vaikka kanelia ja marjoja. Nykyään voi modailla, ei tarvi syödä sitä mummolan/koulun voisilmä paakku kammotusta. 

Munat, raejuusto, maapähkinävoi ja marjat ovat parempia ilman kaurapuuropaakkukammotusta.

Vierailija
30/46 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä! En vaan tykkää puuroista. Riisipuuro on ainoa poikkeus.

Olen korkeasti koulutettu, kaupungissa asuva keski-ikäinen nainen, jos sitä mietit. Syön kasvispainotteisesti, tosin paljon kalaa ja olen normaalipainon ylärajoilla.

Lapsesta asti olen inhonnut kaurapuuron makua. Puhumattakaan muista puuroista. Syön yleensä aamupalaksi kauraleivän juustolla ja paprikalla. 

Vierailija
31/46 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko peräti niin, ettei syö kaurapuuroa Viipurissa?

Saman aloittajan älyvapaita tekeleitä.

Vierailija
32/46 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Syön ruiskaurapuuroa.

Vierailija
33/46 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä näin metsästäjä-keräilijöiden jälkeläisenä tarvitsen aamupalalle ja toki muillekin aterioilleni proteiinia, rasvaa ja kasviksia.

Viljatuotteet ei pidä nälkää edes tuntia, kaurapuurosta tykkään kyllä mutta ei sen syönnistä juuri hyötyä ole ja muita viljoja ei suolistoni siedä. 

Vierailija
34/46 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön. Olen akateeminen ja Mensan jäsen. En tosin syö sitä paljaaltaan, vaan raejuuston ja tuoreiden marjojen kera

Vierailija
35/46 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiintiö täysi opiskeluajoilta. 

Vierailija
36/46 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kanssa sitä voin syödä. Melko harvoin tosin syön.

Vierailija
37/46 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatsani ei kestä mitään viljatuotteita, puuron jäljiltä nälkä (tai vihlova vatsakipu jonka näläksi tunnen) tulee jo tunnin päästä ja mulla on insuliiniresistenssi. Tämä pysyy remissiossa ketoruokavaliolla. Paastoan suurimman osan päivästä ja syön yhden aterian illalla, jossa on kananmunaa ja lihaa. Painokin on tippunut, nälkää en tunne, mutta ähkykään ei tule ja vaatekoko on tippunut XL -> S kokoon.

En syö puuroa enää ikinä vapaaehtoisesti missään.

Vierailija
38/46 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanonta menee että "tykkää kuin hullu puurosta" joten vastaus kysymykseesi on hullut ihmiset.

Vierailija
39/46 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaurapuuro on hyvä aamiainen .

Vierailija
40/46 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen ihminen kyselee omituisia kysymyksiä?